Formule 1
-
Kimi kwalificeert zich weer eens goed als het de dag erna lijkt te gaan regenen. Dat moet ie toch eens beter leren timen.
-
Hopen op regen morgen. Dan wordt het hopelijk weer eens wat anders dan Mercedes.
-
Wat een baas :flag_nl:
-
Max #worship
-
@Steven-Gerrard-III_NL Hoe voorspelbaar
-
Heerlijk race hoor _ O _. Max overduidelijk de beste van het veld deze race gepaard met de op 1 na beste race die ik van een coureur gezien heb(Button in Canada 2011 valt denk ik nooit te verslaan), maar Hamilton, Perez, Vettel, Sainz, Hulkenberg, Nasr en Ocon hebben ook allemaal een dijk van een race gereden. Vele uitblinkers en dat maakte de race mooi. Williams en Kimi vielen zoals verwacht weer eens door de mand.
Toch ben ik benieuwd waar Red Bull had kunnen eindigen zonder hun miskleunen. Beide coureurs op inters zetten terwijl dat duidelijk niet de juiste keuze was en Ricciardo laten pitten terwijl de pitstraat gesloten was wat hem ook nog eens een penalty opleverde. Tegen het einde hadden ze allebei een ijzersterke pace en een dubbele podium had mogelijk geweest. Een zege denk ik niet want Hamilton was waarschijnlijk buiten bereik gebleven.
-
Hamilton heeft kort onder druk gestaan van Max en opende toen direct een gaatje. Die had het ook prima naar zijn zin in deze omstandigheden. Rosberg mag Red Bull wel bedanken voor z'n P2, want hij had het totaal niet voor elkaar in de regen. Wel jammer dat Max niet kon pushen bij Hamilton na z'n glijpartij, anders had Hamilton ook meer risico moeten blijven nemen en was hij er zelf misschien afgegleden.
-
Hamilton is dan ook de beste regenrijder in dit veld. Als je dan ook nog eens in de beste wagen zit is het vrij makkelijk om zo overtuigend te winnen.
-
Toch wel jammer dat de auto zoveel bepaald in de f1 (jarenlang ferrari, nog een tijd red bull en nu dus mercedes). Hopelijk volgend jaar wat meer spanning. Verwacht ook dat renault flinke stap zal maken.
-
Max rijdt toch nu nog in een iets minder sterke auto dan van het team Mercedes ? wat gebeurt er als Max in een even sterke auto kan rijden als die van Mercedes ? op de vlakke stukken kan hij dan nog flinke stappen maken, want daar komt hij nu een beetje te kort.
-
@B.-Klaassen_NL Dan doet ie mee om de wereldtitel
-
Dat denk ik inderdaad ook, maar dat geldt voor meer coureurs, als je die in een mercedes zet en bv rosberg in een haas dan zie je hetzelfde resultaat. Coureur heeft zelf maar weinig invloed.
-
@RCJDR_NL165
Jij hebt de race in Brazilië niet gezien? Daar zie je juist dat een coureur heel veel invloed kan hebben. -
Zet Palmer in een Mercedes en Rosberg in een renault en Palmer eindigt boven Rosberg, dat wil ik zeggen. Natuurlijk heeft een coureur wel invloed, maar ben van mening dat dat maar beperkt is en dat een auto meer invloed heeft.
-
Het is dan ook de F1, dat hele argument is kul. F1 (en overigens ook de meeste autosport) gaat ook grotendeels om welk team de beste auto weet te bouwen. Dat laatste stapje is dan voor de coureur.
Bovendien is het ook onzin dat een coureur weinig invloed heeft, want dan zouden teamgenoten standaard binnen 1/2 seconden van elkaar moeten eindigen wat ook niet zo is.
-
Wat een geweldige race was dit. Die briljante safe en ondanks 2 onnodige stops, een bijna zekere crash en 25 ronden safety car (minder tijd om de verloren tijd door de extra stops te compenseren) gewoon op het podium rijden. Van plek 16 naar 3 in de regen, waarin je toch weinig hebt aan extra pk's en iets nieuwere banden. Ongelofelijk!
Red Bull doet qua chassis niks onder aan mercedes en heeft waarschijnlijk gewoon een betere auto. Ze komen alleen wat vermogen te kort. Met de vernieuwde regelgeving kan Red Bull zomaar de snelste auto hebben volgend seizoen. Dan kan het zomaar zijn dat Renault en MCLaren met een goed chassis (werden met Alonso ook wereldkampioen ondanks minder vermogen) teams als Force India en Williams voorbij gaan, die leunen toch wel op het vermogen.
rICCIARDO IS WEL BEZIG MET EEN FENOMENAAL CONSTANT SEIZOEN!
-
Kut caps lock
-
@RAWstyler_NL Je kunt berichten normaal aanpassen dacht ik?
Jazeker
-
@pompompompompommop_NL het gaat natuurlijk ook om wie er het meeste geld in wil pompen. de budgetten zijn ook totaal niet gelijk.