Kanarifuglène Leagues (KL): Regels & Opzet
-
Wat is Kanarifuglène Leagues (KL)?
De KL is een unieke, individuele competitie die een promotie- en degradatieregeling kent. Deze competitie is vele jaren geleden in het leven gebracht door de legendarische Kanarifuglène Crew. Iedere manager is welkom om mee te doen. Je hoeft niet persé in een crew te zitten.Opzet
De KL bestaat uit meerdere leagues. Iedere nieuwe deelnemer zal in de laagste divisie starten en kan middels promoties zichzelf opwerken naar de hogere divisies.Met ingang van 2021 zal de KL de volgende structuur kennen:
Structuur
Promotie en degradatie
KL1: Nummers 17 t/m 20 -> Degraderen naar KL2
KL2: Nummers 1 tm 4 -> Promoveren naar KL1, nummers 17 tm 20 degraderen naar KL3
KL3: Nummers 1 en 2 van beide KL3's promoveren naar KL2, nummers 17 t/m 20 degraderen naar KL4
KL4: Nummers 1 t/m 4 promoveren naar KL3, nummers 17 t/m 20 degraderen naar KL5
KL5: Nummers 1 t/m 3 promoveren naar KL4 (wanneer er bij een volgende editie meer inschrijvingen komen, kan besloten worden om een extra KL4 aan te maken. In dit geval, komen er extra promoties vanuit KL5)Note 1: Bij uitschrijvingen in hogere divisies, zullen er extra promoties toegekend worden, op basis van de puntenvolgorde op de sheet
De organisatie behoudt het recht om de structuur en promotie-/degradatieregeling van de KL te wijzigingen, afhankelijk van de inschrijvingen en hoeveelheid deelnemers. Tevens zal de organisatie eventuele aanpassingen tijdig communiceren op het forum.
Algemene regels KL
Als je je inschrijft, gaan wij er vanuit dat je serieus meespeelt. Het verbreken van de regels wordt niet getolereerd en wordt gelijk bestraft. In het uiterste geval kan verwijdering van het huidige seizoen en onthouding van het seizoen erna mogelijk zijn. Bij overtredingen worden er punten afgetrokken.Ontslag nemen zonder geldige reden = uitsluiting voor een volgend seizoen
(Vermeende) Overtredingen graag altijd onderbouwen dmv een screenshot en pm’en/appen naar de organisatie. Alleen op deze manier kunnen wij als organisatie de overtredingen bestraffen.
- Managers mogen niet spelers onder de transferwaarde verkopen aan andere managers. Aan de engine is dat geen probleem (maar waarom zou je dit überhaupt willen);
- Het is niet toegestaan om spelers van een CPU team binnen de competitie te kopen. Zowel niet tijdens de voorbereiding als tijdens het lopende seizoen, mocht er onverhoopt een manager afhaken;
- GEEN oefenwedstrijden. Iedere gespeelde oefenwedstrijd is 50 punten aftrek. (Aan het einde van het seizoen, vragen wij hiervan een rapport op);
- Clubkas compensatie en het versnellen van timers zijn uitgeschakeld;
- Trainingskampen zijn uitgeschakeld;
- Besloten trainingen zijn toegestaan (6x);
- Direct sales zijn toegestaan;
- Het is niet toegestaan om voor 00.00 uur spelers te kopen (-200 x coëfficiënt);
- Het innemen van het verkeerde team zal leiden tot een puntenstraf van -250 (x coëfficiënt);
Transfers binnen de competitie
Transfers binnen de competitie zijn toegestaan. Echter wel onder de volgende voorwaarden:- Tussen 2 dezelfde managers mogen er tijdens het gehele seizoen (incl. voorbereiding) maximaal 2 spelers onderling verhandeld worden. (Dit heeft ook betrekking op spelers die via de transferlijst verhandeld worden)
- De verkoopwaarde van de spelers dient minimaal 1,6x de spelerswaarde te zijn.
Deze transferregel is in het leven geroepen, om samenspel tussen crewgenoten binnen dezelfde competitie tot het minimum te beperken.
Verder zijn de gebruikelijke OSM reglementen van toepassing.
Berekening score
De score per manager wordt berekend dmv een aparte sheet. Hieronder staat de uitleg van de berekening van de score:Iedere manager begint met 1000 punten.
- Aantal plaatsen boven of onder sheet ds x 100 (onder sheet ds = -)
- DS bonus (behalen van je ds) = 200 punten
- Bekerpunten:
Kwartfinale beker +50
Halve finale beker + 100
Runner-up + 150
Bekerwinnaar + 250 - Competitiepunten x 10
- Plekken 1, 2 en 3, leveren extra punten op: resp. 600, 300 en 150
- Plekken 18, 19 en 20 zorgen voor punten in mindering: resp. -100, -200 en -400
Straffen van overtredingen worden in mindering gebracht.
Score wordt vermenigvuldigd met coëfficiënt van de league (KL1 = 2,0, KL2 = 1,5, KL3 = 1,0 en KL4 = 0,8)In de KL wordt gebruik gemaakt van een alternatieve ds-sheet, om de doelstellingen van de teams opnieuw te bepalen aan de hand van teamwaarde en inkomsten.
Overzicht van de straffen
De volgende puntenstraffen (x coëfficiënt) gelden in de KL:- Spelers verkopen aan andere manager onder waarde: -200
- Kopen van een speler van CPU: -200
- Kopen van een speler vóór 00:00 (op dag van aanmaken): -200
- Per illegale transfer (onder marge 1,6 of meer dan 2 spelers onderling): -200 (voor beide partijen)
- Het innemen van een verkeerd team: -250
- Het spelen van oefenwedstrijden: -50 (per gespeelde oefenwedstrijd)
- Ontslag nemen tijdens het seizoen: -1000
- Matchfixing: -1000 + uitsluiting van KL
Discussiëren, posten, dingen delen (zoals uitslagen, "steals" etc) kan uiteraard in het KL-topic. De organisatie zal eveneens de standen in dat topic posten.
Verder wensen wij iedereen veel plezier in deze uitdagende competitie.
Voor vragen en/of opmerkingen, kan er altijd contact opgenomen worden met de organisatieVersie: 13 februari 2021
-
League settings KL
-
--Hier komt binnenkort de KL Hall of Fame--