Discussie: Divisies
-
Ik speel al ruim 15 jaar het spel met een aantal vrienden.. Begonnen als pubers en ondertussen zijn we allemaal vader van kinderen die ook de leeftijd krijgen om osm te gaan spelen
Echter.. We zitten met een enorm demotiverend spel.
Dit komt doordat dit huidige systeem niet eerlijk is en daarom frustratie oproept.. Wat uiteindelijk dreigt te gebeuren is dat we gaan stoppen met het spel.
We zijn allemaal level 9 a 10.
De manier waarop het spel een verlies bestraft en een winst beloond is totaal onrealistisch.. Want het grootste punt dat niet mee is genomen, is dat je hebt te maken met teams met een lagere begroting en minder kwaliteit..
Zoals nu in de nederlandse competitie.. Het is logisch dat ik als Vitesse zijnde verlies van Ajax.. Compleet logisch toch? Lagere begroting, minder kwaliteit.. Maar het kost mij 900 punten als ik verlies en het zou mij 24 punten opleveren als ik zou winnen.. Als je als mindere partij wint zou het juist extra beloond moeten worden. Lijkt mij...Want als je als laatste in een nieuwe competitie stapt, dan krijgt je het minste team en dus gaat dat seizoen je het meeste punten kosten.. Frustratie alom.
Kan hier niet nog eens naar gekeken worden hoe het spel eerlijk gespeeld kan worden?
-
Goede morgen iedereen Het valt me op dat de managers die nu in de top100 staan managers zijn die niet tegen echte managers durven te spelen, waarom? Logisch!!! Als je een wedstrijd verliest verlies je 900 medaillepunten en voor een gewonne match krijg je maar zon 130 medaillepunten erbij. Dus de echte goede managers van osm die topcompetities spelen en die dus onmogelijk alle potten kunne winne. Staan als noobs aangeschreven in de top van osm. Merk hetzelf ook namelijk. Vind het heel triest en heel oneerlijk eigenlijk. Een noob die 1 keer per dag online komt staat in de top10 van deze game ben zelf 30k medaiile punten kwijt in nog geen maandje tijd. En als je dan weer is wint krijg je er niks voor terug. Echt een waardeloos systeem. Begint ook te irriteren eigenlijk! Zou leuk zijn als we weer de managerpunten terugkrijgen waar de echte toppers dan weer in de top100 staan. Dit systeem is waardeloos en moet heel snel verdwijnen hoor. En ik wil graag is een fatsoenlijk antwoord van een medewerker van de makers van dit spel. Want dit slaat werkelijk nergens op. Heel triest voor de toppers op osm. Dus mijn vraag is aan gb om weer terug te gaan naar de mp punten en snel een beetje ben echt niet de enige hoor die dit vervelend vind. Mvgr Carphunter79
-
Helemaal eens. Het punten systeem is erg krom.
-
@carphunter79_nl @Patje-Miltie_NL
Jullie reacties zijn verplaatst naar het bestaande discussietopic voor het rankingsysteem op OSM. -
@carphunter79_nl helemaal mee eens.
die top 100 stelt niks voor op deze manier. -
Dit systeem slaat werkelijk helemaal nergens op. Ik speel dit spel sinds 2005 met soms een pauze en tuurlijk, dingen veranderen en dat hoort er ook bij. Maar dit...
Ik ben zojuist kampioen geworden met AS Roma doelstelling 5, tevens ook nog de beker gewonnen. 36 winstpartijen, 2x gelijk en 0x verloren. Dus ook niet van een manager verloren. Daarvoor krijg ik 3.998 medailles. Kijk ik naar de andere manager van mijn competitie; die is Napoli, doelstelling 1 en 2e geworden. Geen beker, 2x verloren van een manager, en dus doelstelling niet gehaald. Nu gaat het mij niet om de manager zelf, puur als voorbeeld; maar de manager krijgt 5.989 medailles, zo'n 2000 (!!!) medailles meer als dat ik krijg.
Hoe krom wil je het hebben? Dat er veranderingen zijn, prima en dat snap ik. Maar dit is toch totaal ongeloofwaardig en niet te rijmen. Hoe kun je dit verzinnen en het systeem vergallen?
-
Hier is niets kroms aan. Je vergeet er namelijk bij te vermelden dat die manager van Napoli in divisie 8 zit, terwijl jij in divisie 10 zit. Dat is nogal een verschil. Het verschil in medailles tussen een overwinning en nederlaag is bij hem dus kleiner dan bij jou, waardoor het voor hem iets makkelijker is om wat meer medailles te pakken.
-
@fc-eddie_nl en waarom is dat volgens jou niet krom dan? Kort gezegd wordt je dus gestraft dat je zo hoog staat. Maakt toch in principe geen ene donder uit of je in divisie 8 of 10 zit qua verschil in overwinningen / nederlagen , het is voor beide divisies knap als je gewoon wint van een manager. Dus ik ben oprecht heel benieuwd waarom het volgens jou niet krom is?
-
Omdat dat de insteek is van dit systeem. Het is de bedoeling dat niet iedereen zomaar in divisie 10 terecht komt, maar er echt voor moet knokken om er te komen en ook die plek te behouden. Dat het systeem nog niet perfect is kan best kloppen, maar we gaan niet meer terug naar het oude managerpuntensysteem.
Daarnaast: waar maak je je eigenlijk druk om? Jij bent kampioen geworden en hebt de beker gepakt, terwijl die manager met lege handen achterblijft. Daarnaast zit jij in de hoogste divisie en hij twee divisies lager. Je zou dus kunnen stellen dat jij de betere manager bent van de twee. Maakt het dan echt wat uit dat die manager van Napoli 2000 medailles meer heeft gepakt? Doet dat nou echt wat af van jouw prestaties in die competitie en je prestaties overall? Lijkt mij niet toch?
-
@fc-eddie_nl Je geeft aan dat het nog niet perfect is; dat kan, maar welke verbeteringen willen jullie op den duur nog gaan aanbrengen vraag ik mij af?
Waar ik mij druk om maak? Lijkt me toch al duidelijk in de eerste post. Ik ben van mening dat mijn prestatie knapper is dan de andere manager. Dat kan je ook herleiden aan de prestaties; en toch krijgt die manager meer medailles dan dat ik krijg. Maar omdat hij lager zit in divisies krijgt hij meer medailles. Een soort troostprijs lijkt het wel, maar de managers die dit al lang spelen en knappe prestaties leveren ‘moeten het er maar mee doen’ want je zit toch al in divisie 10. Dus waar zou je je dan druk om maken…
Jullie zien nu toch ook dat de top 100 verpest wordt door alleen tegen computers te spelen? Dat is toch niet wat je moet willen. Alleen daarom al zou je aanpassingen moeten doorvoeren. Wil je echt de beste zijn in dit spel, moet je elke dag van andere managers winnen en niet van computers.
-
@uhf_jaime_nl said in Discussie: Divisies:
. Dat kan je ook herleiden aan de prestaties; en toch krijgt die manager meer medailles dan dat ik krijg. Maar omdat hij lager zit in divisies krijgt hij meer medailles. Een soort troostprijs lijkt het wel, maar de managers die dit al lang spelen en knappe prestaties leveren ‘moeten het er maar mee doen’ want je zit toch al in divisie 10. Dus waar zou je je dan druk om maken…
Je bent van 'mening' dat je eigen prestatie knapper is. Daar zit het hem in en kunnen wij verder niks aan doen dan uitleggen waar het verschil in zit, zoals Eddy al heeft gedaan.
Divisie 8 manager kan meer medailles pakken dan Divisie 10 manager.
Tip voor de volgende keer : Ga in een competitie met alleen maar Divisie 10 managers, wordt dan kampioen en dan heb je sowieso meer punten dan de nummer 2
-
@l-r-van-kessel_nl
Haha wat kortzichtig allemaal zeg. Van mening ben ik dat ja, maar zie maar eens iemand te vinden die het knapper vind om 2e te worden met Napoli dan met Roma kampioen te worden en de beker te pakken met een doelstelling 5.
Dat er niks veranderd gaat worden was me al duidelijk. Maar de onderbouwingen die ik terug krijg, tja... ik denk dat dat veel zegt.
Ah fijn, ik ga proberen weer plezier erin terug te krijgen. Maar wie weet dat ik na 17 jaar stop en ik ben daarin vast niet de eerste of laatste.
-
@uhf_jaime_nl begrijp jij het nou serieus niet?
welke game heeft het niet, als je voor een rang speelt krijg je meer progressie bij een lagere rang dan bij een hoge.
dus wat is je probleem?
je bent level 10, dus zelf heb je ook de progressie meegemaakt op level 8. -
@daankaars_nl Ik begrijp het wel zoals je had kunnen lezen. Maar ik geef aan waarom ik het er niet mee eens ben, kritiek moet kunnen hè. Maar gelukkig zijn er heel veel tevreden mee
-
@uhf_jaime_nl 2000 medailles voor jou is een hele hoop meer waarde dan 6000 voor die ander.
puur op medailles valt dit niet te vergelijken. -
@daankaars_nl Ik verloor van de week 1.000 medailles in 1 wedstrijd tegen een beginner die een TK inzetten en zijn thuiswedstrijd daardoor met 1 goal verschil won. Het hele medaillesysteem slaat nergens op als je zo snel weer medailles verliest door 1 incident (TK tegen) waar je misschien wel 2 maanden opbouw voor nodig hebt gehad.
-
@koningco_nl zulke gevallen staan daar los van
ben het ook niet overal mee eens, ik reageer op het feit dat hij (level 10) eerste voor hem een betere prestatie dan die beginner die tweede werd vind. -
Het zou fijn zijn als managers de werking van een staffel leren begrijpen. Natuurlijk heeft dit systeem zo zijn gebreken, maar een waterdicht systeem krijg je sowieso niet.
-
Hi,
Even vraagje over tips die ik via OSM krijg als de wedstrijd gespeeld is.
Ik heb zelf een vrij goed team nu, heb jammergenoeg al drie keer achter elkaar gelijk gespeeld. En dat heb ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt zo vaak achter elkaar met zo'n team.Nu krijg ik na de gespeelde wedstrijd de TIP:
''Tip: Het gebrek aan leiderschap was echt duidelijk voor mij. Als manager wil je graag iemand die de jeugd bij de hand neemt. ''En mijn team bestaat inderdaad uit vrij jonge spelers.
Heb ik nu een seniorprof nodig op het middenveld bijvoorbeeld?
Of misschien twee senioren, zegmaar >30 jr?Tips zijn welkom.
Oefenwedstrijden win ik overduidelijk, dat is dan weer typisch..
-
@pellevaart_nl je hebt inderdaad iemand in je basis opstelling nodig die 30 jaar of ouder is! Dan zal je die tip niet meer krijgen. Het maakt niet uit of deze speler de slechtste speler van je basis opstelling is, of de beste. Ook maak het niet uit op welke positie je aanvoerder speelt. Ik hoop dat je er iets aan hebt.