@VascoKiprich_NL said in Het was leuk, zo lang het duurde ...:
n aardig spelletje. Nu is het niets anders dan een money machine voor de ontwikkelaars geworden. Snellere scout en verkoopkans en dan amper spelers op de markt, zodat je gedwongen wordt spelers met je scout te hale
OSM is in al die jaren doorontwikkeld tot een succesvol internationaal spel. Dit kan helaas niet op 'lucht'draaien. Er zijn meerdere FTE's hiervoor nodig. Deze dienen ook iedere maand betaald te worden.
Net als de servers waar het spel op draait.
OSM is zelfs zo groot geworden dat we voor licenties moeten gaan betalen om de officiële namen te mogen gebruiken (in de meeste gevallen).
Daarnaast kost innovatie ook geld en daar word het dan ook zeker aan besteed en om heel eerlijk te zijn, OSM is van GB en bij GB moet de schoorsteen ook roken natuurlijk net zoals bij ieder ander commercieel bedrijf.
Gelukkig kan je OSM spelen zonder ook maar een Euro uittegeven (ik ben daar zelf het levende bewijs van, na 2006 heb ik nooit meer een (P)SK gekocht of de opvolgers daarvan.).
Indien je de transfers vervelend vind kan je deze uitzetten of in een competitie gaan waar dit uitstaat.
Je kan een competitie ingaan met alleen bekende en dan afspreken geen transfers te doen.
M.a.w. de mogelijkheden zijn eindeloos zowel betaald als gratis. Dat je niet kan winnen zonder er geld tegenaan te gooien ben ik het dan ook niet mee eens.
Kan je als je er geld tegenaan gooit 'makkelijker' winnen? Het antwoord is ja , al betekend het niet dat je automatisch wint. In de Winnerscup heb ik gespeeld tegen teams die 12+ Miljard waard waren en mijn team slechts 1Miljard en nog won ik er van 😉
Laat dat in het echt nou ook zo zijn, clubs die er miljoenen tegenaangooien winnen ook niet alle prijzen die er zijn en gaan er ook underdogs met de prijzen vandoor.