Voetbal: Champions League & Europa League
-
@bringdaruckus_NL Branding vind ik het een heel ander verhaal. Daar ben ik het volledig met je mee eens dat zij dat super aanpakken.
Finale Bayern-PSG ligt het meest voor de hand en kan een zeer fraaie wedstrijden worden vanwege de aanvallende intenties. -
Bayern - PSG zou wel een potentiele 4-3 oid zijn. Toch de droomfinale. Lyon heeft geen leuke speelstijl en een Duitse finale is toch minder dan twee kampioenen tegenover elkaar.
-
Gun het Thomas en Lewi wel.
Mbappe hoeft hem niet zo nodig te winnen, hij mag al op de cover van Fifa 21 staan.
-
@SIRclitjeslikker_NL Dus grote kans op een serieuze blessure aankomend seizoen..
-
Besiktas is pijnlijk uitgeschakeld door PAOK met 3-1
Celtic verrassend uitgeschakeld.
Meerdere clubs zijn uitgeschakeld zonder te spelen vanwege enkele Corona gevallen.AZ is gelukkig en lucky door , dinsdag 1 september is de loting en dan word het bekend of ze tegen Benfica, AA Gent of *** moeten.
Hopelijk loot AZ AA Gent, schakelen ze die Belgen uit en red AZ het net niet in de play-offs, dit omdat AZ in de EL meer punten voor Nederland kan pakken dan in de CL. In de CL acht ik ze kansloos.Het is ook te hopen voor Ajax dat Benfica de CL niet haalt zodat Ajax in pot 2 komt.
-
AZ heeft gunstig geloot, uit bij Dinamo Kiev moet te doen zijn en de ronde hierna tegen de winnaar van Rapid Wien-Aa Gent..dus met oog op de uiteindelijke play-offs heeft AZ niks te klagen.
Benfica heeft gelukkig ook 'zwaar' geloot doordat die op bezoek moeten bij PAOK Saloniki.
15 en 16 september zijn deze wedstrijden.
-
Ik zie AZ eigelijk die westrijd niet winnen of ze moeten egt stukken better gaan speelen
-
AZ heeft nog mazzel dat het over 1 wedstrijd gaat. Wat ik erg jammer vindt, aangezien er nu dus 2 seizoenen zijn waar het coronagebeuren een grote invloed op heeft. Dubbele wedstrijden is wel echt beter voor een zo sterk mogelijk deelnemersveld.
-
Ik zou juist willen zien dat alle beker- en Europese wedstrijden over 1 wedstrijd gespeeld wordt. Veel spannender zo. Je moet er meteen staan, anders ben je uitgeschakeld. Ik vind het zo treurig in bijvoorbeeld de Engelse bekerwedstrijden, waarin grote clubs de eerste wedstrijd met een B-elftal aan komen zetten en er een minimale overwinning proberen uit te halen. Als dat dan niet lukt, gaan ze in de return hun best doen en winnen ze met 6-0. Eigenlijk ook gewoon minachting naar de tegenstander toe.
Het zorgt er ook nog eens voor dat spelers iets minder wedstrijden hoeven te spelen en dus ook minder vermoeid zijn wanneer er bijvoorbeeld een EK of WK is. Het is toch eigenlijk krankzinnig dat spelers er zo'n 70 wedstrijden op hebben zitten aan het eind van het seizoen.
-
Wat betreft AZ: ze zijn nou nog niet echt in vorm dat ze zomaar even van Dinamo Kiev gaan winnen.
Willem II moet trouwens uit tegen Progrès Niederkorn uit Luxemburg.
-
@FC-Eddie_NL Robin Ruijter heeft heeft geen goede ervaringen met clubs uit Luxemburg..
-
@FC-Eddie_NL AZ idd onderuit tegen Kiev
Gent wel een winst -
Dat zat er wel een beetje aan te komen. Ben echt benieuwd of AZ de lijn van vorig seizoen kan doortrekken of dat het echt een eenmalig iets was.
-
@FC-Eddie_NL Zou mooi zijn voor AZ en het Nederlandse voetbal als ze het kunnen, maar ik ben bang dat ze miss toch nog leuke spelers kwijt gaan raken nu ze EL gaan spelen.
Al zou het voor de jonge gasten bij AZ ook leuk zijn om EL te spelen en zichzelf nog meer in de schijnwerpers te zetten en je waarde te verhogen.Zal mij benieuwen wat ze aan boord kunnen houden.
-
Het wordt inderdaad wel eens tijd dat niet alleen Ajax de Europese punten moet binnen sprokkelen. Wat dat betreft is deze uitschakeling ook beter voor het Nederlands voetbal. Ajax moet nog steeds boven zichzelf uitstijgen om de topclubs de baas te zijn, dus dan is het een utopie om te denken dat AZ dat ook wel even gaat doen. Nu kunnen ze hopelijk Europees overwinteren.
-
Het is gewoon een zielig clubje dat AZ. Proberen om het CL ticket op te eisen terwijl je 2e staat en al jaren niks hebt laten zien in Europa.
Ik denk dat de groepsfase EL ook te hoog voor ze is gegrepen en hoop dat ze heerlijk op hun plaat gaan.
-
@maricja_NL Ja dat Gent vind is wel jammer met oog op het landencoëfficiënt, al mogen ze van mij nu wel de CL halen zodat ze daar 0 punten in de poule behalen. Wellicht bij Ajax in de groep dat is op papier dan gelijk de makkelijkste die ze kunnen loten.
AZ kan zich natuurlijk veel beter in de EL profileren en als ze mooi doorstoten met gunstige lotingen tot de kwartfinale hebben ze het alsnog goed gedaan.Gelukkig heeft Benfica verloren wat ervoor zorgt dat Ajax in pot 2 zit waardoor Ajax toch zeer zware tegenstanders ontloopt (Barca/City/Dortmund).
Mogelijke poule:
- Porto/Zenit
- Ajax
- Dinamo Kiev/Gent
- Slavia Praag
^Zenith en Kiev in één poule is niet mogelijk vandaar de andere clubs erbij.
Willem II heeft ook zijn plicht gedaan en komt in de volgende ronde vermoedelijke de Glasgow Rangers tegen, die zijn een maatje te groot voor ze ben ik bang..
-
Prachtloting. Pot 1 team mag overigens ook nog wel gerust Liverpool of Bayern zijn zodat het pot 3 en 4 team niet onverhoopt wat bonuspunten pakken
-
@L-R-van-kessel_NL Zou idd gunstig zijn als AZ een leuk verloop kent in de EL. Ik hoop alleen dat het team dan wel zo blijft als dat het nu is.
Als NAC-fan vind ik het natuurlijk niet leuk om de kruiken in Europa te zien hahaha
Maar met Rangers op bezoek, komt er wel een eind aan het sprookje daar -
2020/21 UEFA Champions League group stage
Group A:
Bayern, Atlético Madrid, Salzburg, Lokomotiv MoskvaGroup B:
Real Madrid, Shakhtar Donetsk, Internazionale, MönchengladbachGroup C
Porto, Manchester City, Olympiacos, MarseilleGroup D
Liverpool, Ajax, Atalanta, MidtjyllandGroup E:
Sevilla, Chelsea, Krasnodar, RennesGroup F:
Zenit, Dortmund, Lazio, Club BruggeGroup G:
Juventus, Barcelona, Dynamo Kyiv, FerencvárosGroup H:
Paris, Manchester United, Leipzig, İstanbul BaşakşehiBrand maar los!
Welke clubs gaan de groepsfase overleven?