Corona
-
@l0rdShishio_NL said in Corona:
Wat vinden jullie van de "coronabonus" van 1000 euro? Dat die waarschijnlijk aan iedereen binnen de zorginstellingen uitgekeerd wordt?
Eenmalig 1000 euro is natuurlijk een lachertje, ik had liever gewild een structurele loonsverhoging gezien van 5 procent boven op hun bruto uur salaris. Ik denk dat ze daar meer aan hebben. Ook echt triest dat de werkgever die bonus moet gaan aanvragen en dat moet gaan uitkeren aan de werknemer ipv dat de overheid dat direct aan de werknemer uitkeert. Ik denk dat ik pvda ga stemmen volgende keer, ik heb de hoop in Geert verloren en de pvda was vroeger goed voor jan modaal.
-
Ik vin hoe het nu met die 1000 euro ga egt raar en mij eind jaar bonus is meestal al meer dan 1000 het is egt een trieste bonus.
Links heb altijd leuken idee die goed klinken maar gewoon niet uitvoerbaar zijn of gewoon niet werken.
-
@l0rdShishio_NL Laten we voorop stellen dat de mensen in de zorg aardig wat voor hun kiezen krijgen en door het behandelen van corona patiënten zelf ook gevaar lopen en dingen moeten laten. Dus ze verdienen zeker wel iets extra's. Maar zo'n bonus is alleen leuk als deze niet belast wordt en niet meegerekend wordt tot het verzamelinkomen.
Stel dat je door het ontvangen van deze bonus nu toeslagen kwijt raakt en/of mag terug betalen, omdat je boven de grens komt. Dan weegt zo'n bonus niet op tegen de verloren toeslagen. Nou, zal je met een verschil van 1000 euro niet superveel ontvangen, maar toch. Ik denk dat je deze mensen dan beter op een andere manier kan belonen, wat niet belast wordt, zoals extra doorbetaalde vrije dagen. En dan heb ik het niet over 2 dagen. Daar hebben veel meer aan, denk ik.Maar niet alleen de zorg, maar ook andere sectoren werken extra vanwege corona. Krijgen die dan niets, bijvoorbeeld supermarktmedewerkers? Die krijgen ook een hoop op zich af en over zich heen en werken ook gewoon door in de "vuurlinie". Dan moet je andere sectoren (waar ook veel van gevraagd wordt) ook iets extra's geven.
-
@l0rdShishio_NL Totaal belachelijk!
Vooral de IC verpleegkundigen, zij kiezen ervoor om dit werk te doen, weten welk salaris ertegenover staat en nu ineens klagen?
Alsof een automonteur meer betaald hoort te krijgen in een drukke winter waar alle accu's leeglopen?
Alsof de havenarbeider meer betaald moet krijgen omdat er ineens meer containers in de haven zijn?
Alosf de cassiere een kerstbonus moet krijgen omdat er meer mensen dan gemiddeld aan der kassa staan?
Uiteraard bedoel ik met dit stuk natuurlijk geen onbetaald overwerkZe verzetten in de tijdsspannen dat ze werken niet meer arbeid dan normaal, doen ze dat wel houdt het in dat ze normaliter dus 'teveel' betaald worden.
Je kiest een beroep en accepteert daarbij het salaris, een agent krijgt ook niet ineens meer betaald omdat de kans bestaat dat je neergeschoten kan worden, aangezien die kans altijd aanwezig is.
Dus nee een bonus voor dienstverlenende beroepen vind ik uit den boze. Daarbij is een open tbc uitbraak vele malen risicovoller dan dit gepeupel
-
@L-R-van-kessel_NL Het gaat er mijn inziens niet eens zozeer om het wel of niet verdienen maar ook om dit soort mensen gemotiveerd te houden. Vakkenvullers en casseires van de appie? voor jou letterlijk 100 anderen die dit werk willen doen en de volgende dag meteen aan de slag kunnen en willen gaan. Op de lange termijn kost het ons gewoon veel en veel meer dan die 1000 euro bonus als deze mensen vertrekken uit het beroep en er weer nieuwe ic verpleegkundige moeten worden opgeleid.
Sws willen zat jonge supermarktmedewerkers in deze tijden extra werken. Ik zie het bij mijn neefjes van 19/20. Konden in maart en april toch niet voetballen dus gingen ze de zaterdag en 2 extra avonden werken
Ik vind ook niet dat bv maatschappelijk werkers zo'n bonus hoeven krijgen omdat ze wat uurtjes meer hebben gewerkt omdat hier en daar collega's ziek waren. Die verlaten echt het beroep niet en er is sws geen tekort
-
@bringdaruckus_NL Over het algemeen kiezen mensen voor de zorg niet voor het geld maar voor de passie van het vak, daar past dan ook geen extra beloning bij. Je moet ook geen gloryhunters in de zorg willen hebben die alleen werken voor het geld, want dat werkt niet in de uitvoering.
Daarbij is het grootste gedeelte van het zorgpersoneel wat de behoefte heeft om in de boeken te kruipen niet met zijn handen bezig maar met een 'management' functie, laten daar nou net de te korten niet zitten.
Er word ook nog eens bijzonder inefficiënt in de zorg gewerkt (op elke laag) waar echt nog een hele inhaalslag ligt.Iemand in het leger kiest voor avontuur en ook niet voor de beloning met de kans dat er ook iets mis kan gaan.
-
Ik denk dat die 1000 euro ook beter in goed materiaal en gereedschap gestopt kan worde dan in het personeel. Als je hoort hoeveel tekort er was van alleen al mondkapjes en dergelijken.
-
Gaat die totale lockdown er nu wel komen? Ik gok van wel eigg
-
@maricja_NL Nee joh gebeurd niet, wel maatregelen met sluitingen e.d. dus een semi-lockdown.
Totale lockdown is in een land als Nederland niet mogelijk, je kan de haven niet stilleggen.
-
@L-R-van-kessel_NL De haven zal ook niet stil komen te liggen. Je moet tenslotte wel producten kunnen blijven importeren en exporteren etc, want anders help je de economie al helemaal om zeep. Mag hopen dat het in Spanje ook niet het geval geweest is met hun lockdown.
Bedoel meer dat winkels dicht moeten, avondklok en het sporten bijv. tijdelijk weer verboden wordt.
-
Nou dat word sws tm begin december niks..
Ik heb maar besloten om wat "goeds" te gaan doen in deze tijd.
Ik doe mee met de NoShaveNovember X MovemberKan me kop toch niet tonen in de kroeg dus dan maar iets goed mee doen
Voor mensen die willen doneren, meer informatie willen of gewoon zelf willen meedoen:
https://movember.com/m/14306841?mc=1Ga ernaast ook wat km's erbij lopen. Houd je tenminste fit in deze periode want nu heb ik een doel.
-
@maricja_NL Dat klopt, alleen het zijn niet alleen de containers die de haven inkomen maar ook de hele keten om de havenbedrijven heen waardoor je ineens ziet dat er veel meer sectoren betrokken bij zijn.
Transport, catering, beveiliging, schoonmaak, planning.Door al deze bedrijven ontstaat er een hele ketting aan bedrijven die in 1e en of 2e instantie niks met de haven te maken hebben maar wel in 3e instantie en daardoor ook open moeten blijven en niet dicht kunnen wat een 'lockdown' mijn ziens niet mogelijk maakt en je het daarbij ook gewoon niet moet willen.
@KingFvP_NL Goed idee, wellicht doe ik met je mee, al laat ik wel vaker mn baard 1,5 week staan ben ik nu wel benieuwd hoe dat er na 4 weken uit gaat zien.
-
@L-R-van-kessel_NL Ja ik had er laatst 1 van 2 weken.. Gelijk baardolie gehaald
-
@L-R-van-kessel_NL
Bedrijven gaan ook niet dicht bij een eveteulen lockdown iedereen die niet thuis kan werken moet dan nog steeds gewoon naar ze werk. Alleen alle sportvereniging die nog open zijn om dat het geen contact sport is moeten dan ook dicht en er komt een avond klok veel meer dan dat wordt het niet. -
@gepke3_NL Ja ze kunnen beter alles gwn even 2 weken plat gooien. Ook de belastingdienst met ze aangiftes. Alle administratie kantoren moeten gewoon doorgaan en naar hun panden. Je kan niet van tig klanten de adm mappen meenemen Is weer tegen de AVG.
-
@KingFvP_NL Vorig jaar meegedaan aan No-fap November, maar dat gaat hem met die lockdown nu niet worden
-
@SIRclitjeslikker_NL Nee die ga ik nu ook niet combineren.. Met zon baard krijg ik sws minder van me vriendin
Ook maar gelijk besloten om met de Movember run mee te doen. Ben ik die kg's ook ff kwijt voordat we december in gaan.. -
Een 'theorie'/constatering van 2 verschillende (Corona)SEH verpleegkundigen, er worden nauwelijks tot geen rokers binnengebracht in het ziekenhuis.
Het valt op in Rotterdam volgens deze medewerksters...Is er hier iemand die een verstokte roker kent die slecht lig/lag door Covid?
-
@l-r-van-kessel_nl Dat was allang bekend een halfjaar geleden in verschillende landen dat rokers ondervertegenwoordigd waren. Alleen China kwam daarmee, mja in hoeverre kan je China vertrouwen.
-
@bringdaruckus_nl Intussen hoor ik er hier verder niks over, ik was niet bekend met het halfjaar oude nieuwsbericht trouwens.
Wat zijn jullie bevindingen omtrent de (verplichte) vaccinaties?