Voetbal: Internationale toernooien
-
@yassin-mansousri_nl
Dan kijk je verkeerd -
@timeenennaam_nl Oh, gek. Ik zie het. Raar
-
Gelukkig hebben wij hier weinig aandacht aan het vrouwen WK besteed..terecht verloren finale door een makkelijk gegeven strafschop.
Brazilie wint zoals verwacht de Copa ..De Copa waarin Messi zijn 2e rood ooit pakte. Peru verrassend in de finale.
Africa Cup met de 'verrassende' vroege uitschakeling van Kameroen , Marokko en Egypte (Al had ik zelf een finale van Algerije-Senegal voorspeld).
Curacao heeft nog redelijk verrast op de Gold Cup door er met moeite uit te gaan tegen USA (itt het NL dames elftal.)
Iemand een van de bovenstaande toernooien nog gevolgd/aan het volgen?
-
@l-r-van-kessel_nl Ik vond Kameroen niet zo verrassend. Nigeria heeft gewoon een sterker team met redelijk wat spelers die in de top van de PL gespeeld hebben/spelen. Een Kameroen moet het doen met Choupo Moting waarvan niemand snapt dat PSG hem gehaald heeft. Het enige wat ze hebben is verreweg de beste keeper
-
Vanavond word er weer geloot voor de kwalificatie van het WK 2022.
Hieronder het overzicht wie in welke pot zit voor de loting (Nederland in pot 1)
Ideale pot qua tegenstanders is in mijn ogen :
Nederland
Roemenie
Griekenland
Luxemburg
Andorra (Verrassend in pot 5!)
San MarinoQua leuke wedstrijden zou ik weer het volgende zeggen:
Nederland
Zweden
Noorwegen
Bulgarije
KosovoAndere 'leuke poule mogelijkheden zijn :
Engeland
Wales
(Noord)Ierland/Scotland
Georgie(of wie dan ook)
Faroer
GibraltarKroatie
Servie
Rusland
Bosnie/Montenegro
Kosovo
Moldavie -
De indeling
-
Beetje jammer dat Cyprus en Malta qua vlagkleuren uit toom vallen in groep H
-
Normaliter is het wel een poule waarin NL bovenaan zou moeten eindigen.
-
@maricja_nl Dat viel mij tijdens de loting ook al op haha.
Poule F heeft (bijna) allemaal verschillende patronen in de vlag.
Poule B word door Kosovo'verpest'omdat zij niet over een kruis/streep beschikken.Nederland gaat het mijn ziens zwaar krijgen, Noorwegen is een hele serieuze uitdager en Turkije uit is voor Nederland altijd lastig ondanks het grote niveau verschil.
-Poule A is leuk, Luxemburg speelt ook beter dan de afgelopen jaren.
-Poule B word het kijken wie 2e word achter Spanje, de Grieken zijn al lang uit vorm en Kosovo kan zomaar verrassen.
-Poule C Geldt hetzelfde als B, wie eindigt er achter Italie (wat het zichzelf vaak onnodig lastig maakt).
-Poule D Makkie voor Frankrijk, spannend gevecht voor plek 2.
Poule E Makkie voor Belgie, Wales en Tsjechie gaan er een leuke strijd van maken.
Poule F Ligt totaal open, de Denen zijn onvoorspelbaar, Oostenrijk kan hier 1e worden en Schotland maakt ineens ook weer kans op een WK (play off)ticket.
Poule G: Staat hierboven, NL 1, Noorwegen 2 hopelijk.
Poule H : Croatie, Slovakije, Rusland en ook Slovenie..alle 4 maken kans om door te gaan..Lekkere Oostblok poule, al had Moldavie en Armenie hier in moeten zitten ipv Malta en Cyprus om het compleet te maken.
Poule I : Makkie voor Engeland en Polen word 2e..Lewandowski of Kane word topscoorder van de kwalificatie met dus Andorra & San Marino in 1 poule! Hongarije slikt ook nog serieus goals tegen deze tegenstanders.
Poule J : Makkie voor de Duitsers, allemaal saaie wedstrijden verder.. -
Ik heb weinig van de wedstrijd gezien, maar van de fragmenten die ik op tv zag.....
Lekkere valse start weer -
Ik heb 2x de tv heel kort aangezet bij de 3-0(blunder Krul) en de aanloop van de gemiste strafschop van Depay. Ik zag al voordat hij zijn aanloop nam dat die in die hoek zou schieten
Al waren er gister meer verrassende uitslagen, Nederland heeft het namelijk altijd lastig tegen Turkse tegenstanders.
Al was het niet te begrijpen dat een Berghuis en Malen mochten starten. -
Jong Oranje gaat door naar de kwartfinale. Laatste poulewedstrijd met 6-1 gewonnen. Heb de wedstrijd niet gezien.
-
Verrassender is de nederlaag van Duitsland tegen Macedonië.
Ook dat Armenie eerste staat in zijn poule is opmerkelijk te noemen.
-
Portugal kampioen
-
Als tactisch meesterbrein Frank de Boer zich met Ons Aller Ajax al steevast in de eerste de beste knock-out ronde tactisch liet aftroeven door teams als Salzburg, Rapid Wien, Boekarest etc. dan ga je het met spelers als Gakpo en Promes zeker niet redden in de knock out op het EK
-
Jong Oranje door naar de halve finale tegen Duitsland.
Knappe 2-1 overwinning op de Fransen.
-
Grootste nederlaag voor Turkije sinds 1990! (5-0 verloren van Ierland)
Snelste 3-0 voorsprong Nederland sinds de winst op San Marino.De laatste wedstrijd thuis tegen Noorwegen kan wel eens alles beslissend gaan worden om de groepswinst.
Benieuwd of Noorwegen nog punten laat liggen tegen Turkije. -
De Afrika Cup is alweer even van start met de nodige terugkerende Afrika Cup flaters en onbesuisde tackels. Hieronder een kort overzicht :
- De eerste gekke tackel was al na 30seconde!
- Er is een scheidsrechter geweest die na 85 minuten affloot, vervolgens toch het spel liet hervatten en toen om 89.45 affloot, terwijl er zeker nog 10minuten blessure tijd bij had gemoeten..
- Verkeerde volksliederen.
- Sierra Leone hield titelverdediger op een 0-0 (Quote bij de Toto was €1,02/8,76/90,00!
Zelf had ik voor de lol wat op winst voor Sierra Leone gezet vanwege de bizarre quote, deze heb ik na 30minuten uitgecasht voor een leuke winst.
Welke opmerkelijke zaken hebben jullie tot nu toe al voorbij zien komen?
En wie zien jullie als winnaar?Zelf gok ik op Kameroen (vanwege thuisvoordeel) of Ivoorkust (beste selectie) als winnaar met outsider Nigeria.
Al zou ik het mooi vinden als een van de niet traditionele grootmachten het gaat winnen. -
@l-r-van-kessel_nl Ik gok dan op Senegal, die vind ik ook wel redelijk sterk. Moet er eerlijk bij zeggen dat ik de wedstrijden verder niet kijk, maar opzicht een prima team. Ghana is trouwens ook wel sterk. Ik denk 1 van deze twee landen.
-
De grootste verrassing is dat titelverdediger Algerije al in de 1e ronde is uitgeschakeld en zelfs onder Sierra Leone is geëindigd.
De achste finales zijn als volgt :
A: Burkina Faso-Gabon
B: Nigeria - TunesieC : Guinee-Gambia
Kameroen-ComorenE: Senegal-Kaapverdie
F : Marokko -MalawiG : Mali- Eq- Guinea
H : Ivoorkust - EgypteWedstrijd H is de spannendste.
Kaapverdie zou van mij zeker mogen stunten tegen Senegal.N.a.v. toernooiverloop zet ik mijn geld op Nigeria en Ivoorkust.