EK 2020
-
De wedstrijden voor dit weekend
Vr, 11.06.21 21:00 Turkije – Italië
Za, 12.06.21 15:00 Wales – Zwitserland
Za, 12.06.21 18:00 Denemarken – Finland
Za, 12.06.21 21:00 België – Rusland
Zo, 13.06.21 15:00 Engeland – Kroatië
Zo, 13.06.21 18:00 Oostenrijk – Noord-Macedonië
Zo, 13.06.21 21:00 Nederland – Oekraine -
Wat een vreselijk incident met Christian Eriksen gisteren. Gelukkig lijkt het inmiddels wat beter met hem.
Ik heb nog steeds bewondering voor de manier waarop hij zich bij Ajax liet zien, niet alleen met zijn voetbalkwaliteiten maar ook met zijn geweldige persoonlijkheid.
-
@koningco_nl Gelukkig gaat het goed met em.
Het waren akelige beelden die ze live lieten zien. Ik werd er erg naar van eigg. Heftig toch wel.Dikke complimenten aan Kjaer en de medische staff, dat ze snel begonnen met reanimeren. Lifesavers gewoon
-
@koningco_nl Dat was het meest nare moment, iedereen was er overal van slag van.
Omtrent het verloop, weinig verrassingen tot nu toe qua ploegen die doorgaan/uitgeschakeld zijn.
Benieuwd wie Nederland in de achtste finales treft..Portugal of toch Tsjechie? Doe dan maar de Tsjechen, om vervolgens in de kwartfinale tegen de winnaar van Wales-Denenmarken te mogen.
Zodat de Engelsen ons uitschakelen in de halve finales.. -
@l-r-van-kessel_nl Je weet het nooit, Oranje zit wel aan de goede kant van het schema. De Engelsen en Duitsers zitten aan dezelfde kant, maar spelen tegen elkaar in de 1/8 finale en hebben beiden nog niet echt kunnen overtuigen. Al was Duitsland-Portugal wel de leukste wedstrijd die ik gezien heb dit EK, gisteren hadden ze de grootste moeite met de Hongaren terwijl ze toch in München mochten spelen.
-
De linkerkant van het schema ziet er wel 'finger licking good' uit
1 Italie - Oostenrijk
2 Belgie-Portugal
3 Kroatie-Spanje
4 Frankrijk-ZwitserlandWinnaar 1-2 Italie-Portugal/Belgie
Winnaar 3-4 Spanje-FrankrijkWinnaar 1/2 - Winnaar 3/4 Italie-Spanje/Frankrijk
Die mogen dan vervolgens tegens Nederland, Engeland of Duitsland. In het geval van Portugal zijn het alleen maar finales dit toernooi m.u.v. de wedstrijd tegen de Hongaren.
Al zie ik Nederland ook niet zomaar winnen van de Tsjechen.Aan onze kant van het schema is de kans op een stunt van een kleiner land het grootst.
De Denen in 92 of de Grieken in 2004 waren ook totale verrassingen.De OSM poule is overigens 4 man sterk en toch zeker ook spannend.
-
Lol, als Portugal de finale haalt wordt dat op papier misschien de makkelijkste knock out wedstrijd van het toernooi
-
@sirclitjeslikker_nl Die hebben het ook niet gered.
Nederland was eigenlijk zoals stiekem al gedacht dramatisch slecht. Depay niet meer oproepen en hopen dat er dan weer een team staat.
Van Aanholt komt ook niet bij een serieuze club aan de bak nu die contractvrij is.Tsjechie/Denenmarken zie ik ook nog stunten in de halve finale, aangezien er zoals eerder gezegd altijd een verrassende underdog is.
Italie-Belgie in de kwartfinale word toch weer een mooi potje.
-
@l-r-van-kessel_nl said in EK 2020:
Nederland was eigenlijk zoals stiekem al gedacht dramatisch slecht. Depay niet meer oproepen en hopen dat er dan weer een team staat.
Van Aanholt komt ook niet bij een serieuze club aan de bak nu die contractvrij is.Die twee vingertjes gaan gewoon weer de oren in als hij straks scoort tegen Moldavie ofzo hoor, dan hoort hij ons niet meer.
-
Wat een wedstrijden gisteren. Frankrijk kon eerlijk gezegd ook alleen maar verliezen dit toernooi.
3-5, 3-3(5-4). Stukken beter dan de wedstrijden van Nederland.
Finale : Italie-Tsjechie.
-
@l-r-van-kessel_nl Waren zeker heerlijke wedstrijden. Hiervoor kijk je EK.
Hoop dat er nog meer volgen -
@maricja_nl 4 Kwart, 2 Halve en 1 Finale.
Al zijn finales qua spel vaak niet de beste wedstrijden van een toernooi. Zeker niet als die Italianen het gaan halen tegen een Tsjechie..
-
@l-r-van-kessel_nl Ik kijk nu al uit naar België - Italië, dat wordt echt de topper van de kwartfinales. En misschien wel de meest boeiende wedstrijd van het hele toernooi.
-
Spanje Italie en Denemarken zijn de drie teams die het meest aanvallend gespeeld hebben, hoewel het bij Spanje niet altijd uit de verf kwam is de intentie tot verzorgd combinatiespel er zeker. Een feest voor de voetballiefhebber dat Portugal, Frankrijk, en al die teams met drie centrale verdedigers eruit liggen.
Nu voor een leuke finale maar hopen dat Denemarken Engeland pakt #itsnotcominghome
-
@koningco_nl De Italianen waren zoals verwacht zeer frustrerend bezig met het theater, iets waar de Belgen (net als Nederland normaliter) domweg in meegaan.
Onbegrijpelijk aan de ene kant je weet dat het gebeurd en je er NIET in mee moet gaan maar er toch door verleid word om in mee te gaan.Spanje-Italie is ook weer een toppertje. Qua spel nu verwacht ik een eenvoudige overwinning voor de Italianen. Benieuwd of Spanje het red om er voor een 3e keer een verlenging uit te slepen.
De Engelsen denken al dat zij hebben gewonnen van de Denen. Dat kan wel eens de doodsteek worden, de Engelsen hebben by far het beste elftal maar de Denen kunnen stunen, al hebben zij natuurlijk ook een eenvoudige route gehad naar de halve finale los van de persoonlijke omstandigheden binnen de selectie. -
Geef mij dan maar Engeland als winnaar. Heb al sinds 2003/2004 een band met dat land dusja. Spanje niet zo fan van dit jaar... Zeg me niks op dit moment. Eigenlijk maakt het mij opzich niet echt meer uit maar mocht ik kiezen dan toch The Three Lions.
-
Danny Makkelie Makkelie, Daaaaaaaaaanny Makkelieieie! jalalalalalala
-
Makkelie hielp die Engelsen nog een ronde verder, Kuipers is er nu de gebeten hond.
Italie is al met al de verdiende winnaar van het toernooi.
-
Chiellini had wel rood mogen krijgen voor die trekfout.
-
@l-r-van-kessel_nl Wat heeft Kuipers dan verkeerd gedaan? Ik vond hem goed fluiten. Het moment met Chiellini en Saka was aan de zijlijn en ver van het doel, dus een rode kaart heb ik geen moment aan gedacht.
Italië is wel een terechte kampioen in mijn ogen. Tegen Zwitserland en België vond ik Italië echt goed spelen. Ik zou ook niet weten wie er anders kampioen verdiende te worden, al hadden Denemarken en Zwitserland wel een hogere gunfactor bij mij.