Tokio 2020 (2021) OS
-
De Olympische Spelen gaan vanaf vrijdag weer officieel van start.
De voetbalwedstrijden zijn al wel begonnen , dit omdat het toernooiverloop anders pas aan het einde van de spelen is afgelopen.
Wat zijn jullie verwachtingen voor Nederland/Belgie? Hoeveel medailles gaan we behalen en hoe hoog eindigen we in het medailleklassement?
Sowieso zijn er nu al twee Nederlandse sporters die niet meedoen vanwege 'Corona' : Skateboardster van 18 die al in Tokio aanwezig is en er is een polsstokhoogspringer uit Dordrecht voor vertrek positief getest. Zij kunnen helaas niet meedoen aan de OS.
Zelf kijk ik zoals de meesten erg uit naar de 100m sprint bij de mannen, de 100m bij de vrouwen vanwege Schippers, de 400m bij de vrouwen vanwege NL, de estafette vanwege NL en de hockeywedstrijden.
-
Jammer dat de reacties hier uitblijven.
Nederland viel de eerste dagen waanzinnig tegen en had last van de wet van Murphy.
Het boogschieten heeft wel mijn interesse gewonnen tijdens deze OS. Hier waren we bij het (gemengd) dubbel 2x dichtbij.
De blunder in het dames wielrennen was i.m.o. de grootste van allemaal.
Het dames voetbal zou de term voetbal niet mogen dragen, met pijn aan mn ogen er een aantal minuten van gezien.
Door deze korfbaluitslagen maakt Nederland wel de meeste kans op de titel. -
De grootste klucht vind ik nog wel de vlucht waarop alle besmettingen hebben plaatsgevonden. Wat is er moeilijk aan een crew te laten testen en de atleten apart te houden van overige passagiers? Snap ik niet.
Verder een waardeloze start vol blunders maar vandaag wel een mooie dag. Had met t roeien zomaar nog 2x goud kunnen zijn, 2 eindsprints net tekort.
Heeft ff geduurd maar inmiddels leeft t hier wel
-
Een van de mooiste verhalen van deze OS is ook binnen: Niek Kimmann die ondanks een scheur in zijn knieschijf lachend goud wint op de BMX. Als je bedenkt dat hij maatjes is met Jelle van Gorkom wordt ie nog mooier.
-
Helaas amper reacties hier..
Nederland heeft verrast op bepaalde vlakken zowel positief als negatief.
Persoonlijk vind ik het zilver op de 4x 400m voor mannen de mooiste prestatie.
Hassen en die marathonloper zie ik niet als 'Nederlandse sporters' 'leuk' dat zij medailles pakken maar meer niet.Voor Matthieu van der Poel vond ik zijn gemiste medaille het meest treurig, vanwege de val.
De dames op de weg de grootste blunder.Er word ook geroepen dat Nederland het beter heeft gedaan dan in Sydney, maar eigenlijk hebben zij dat niet daar waar er minder goud is gepakt en alleen de totale aantallen hoger liggen.
Benieuwd hoe het iedereen over 3 jaar vergaat in Parijs.
Wat zijn jullie hoogte en dieptepunten van deze spelen geweest?
-
@l-r-van-kessel_nl Ik heb toch wel veel mooie momenten gezien.
Sifan Hassan en onze atletiekploeg in het algemeen waren goed op dreef en hebben Nederland toch maar mooi op de kaart gezet. Mooie medailles op disciplines die je niet snel verwacht van ons kikkerlandje, zoals de meerkamp bij de vrouwen en 4x 400 meter.
Ook dat Kimmann alsnog goud pakt met een scheur in z'n knieschijf. Schijnt dat de Japanse official toch een tijdje in het ziekenhuis heeft gelegen en er slecht aan toe was
Van Femke Bol gaan we ook nog een tijdje kunnen genieten
Wat ik jammer vond, is dat we een paar zekere gouden medailles hebben verloren door toch wel opmerkelijke fouten, zoals de communicatie bij de vrouwen met wielrennen en plankjesgate natuurlijk. Dafne Schippers die teveel last van haar rug had, was ook erg zonde. Hopelijk gaat het bij de volgende spelen beter voor haar.
Al met al, kijk ik uit naar Parijs, want we kunnen het zeker wel.
-
Leuk dat er eindelijk gepresteerd is in atletiek, toch wel de moeder alle sporten en hetgeen ik op de OS altijd t leukst vind.