Tweetal vragen
-
Ik heb ene 2-tal vragen, die wellicht niet super belangrijk zijn voor mij, om het spel te begrijpen, maar meer uit nieuwsgierigheid dat ik ze stel.
1: Hoe kan het dat in een competitie, sommige clubs aan de lopende band hun spelers lijken te verkopen, ook nog eens voor de maximum bedragen en het mij soms niet eens lukt om 1 speler af en toen voor een kleine winst te verkopen? Hoe werkt dit algoritme precies? Het drukt volgens mij namelijk een enorm stempel op de uitkomst van het spel. Dit is niet om te klagen hierover, want soms behoor ik tot de spelers die veel verkopen en soms niet, dus wat dat betreft ...
2: In de oude opzet van het spel behaalde je punten gebaseerd op de ploeg en bijbehorende doelstelling. Met een kleinere club was het moeilijker hoog te eindigen, maar kon je ook meer punten verdienen, mocht dit je wel lukken. In de huidige opzet, zie ik niet direct wat het voordeel van een kleine club is. Je punten zijn medailles en die zijn gebaseerd op meerdere zaken, bijvoorbeeld het aantal medailles van je tegenstander. Iemand kan met een veel betere club spelen, maar als zijn aantal medailles lager is, dan is je voordeel bij winst niet zo heel groot lijkt het? Ik vind het eigenlijk niet meer interessant om met clubs onder doelstelling 4 te spelen, waar ik het vroeger een leuke uitdaging vond om met een "kleintje" te proberen boven de 10k te scoren. Of zie ik iets over het hoofd en krijg je veel meer medialles met een kleine club, want ik heb het niet gemerkt?
-
Hoi,
-
Hoe de algoritmes precies werken weten alleen de ontwikkelaars van het spel. Deze info wordt niet gedeeld. Hier zal je dan zelf onderzoek naar moeten doen. Het enige dat we weten is dat duurdere spelers moeilijker om te verkopen zijn en dat aan het einde van de competitie de kans om spelers te verkopen nu ietsjes hoger is.
Vaak moet je ook een beetje geluk hebben. En het is dan ook zoals je zelf al schetste: de ene dag verkopen je concurrenten meer als jij en de volgende dag is het precies andersom. -
Ik denk dat het ook mogelijk is om met een team dat een lage doelstelling heeft wat meer medailles te scoren, alleen moet je wel je wedstrijden winnen. Daar is nu dit hele systeem op gebaseerd en dat geldt dus voor iedereen, ongeacht welke doelstelling het team heeft. Het ligt er dus maar net aan waar je zelf een uitdaging in ziet.
-
-
@fc-eddie_nl bedankt voor je reply.
-
Het is niet echt dat de ene dag concurrenten meer verkopen en de andere dag ik zelf. Het is echt de gehele voorbereiding en de eerste pakweg 5 a 6 ronden van de competitie, dat het ene team blijft verkopen aan de lopende band en een ander vrijwel niets. Ook bij een prijzenpot merk ik het op, tegenstander heeft nu op dag 1 al 6 spelers voor maximum verkocht, ook spelers die hij net heeft gekocht, ik heb nog altijd niemand verkocht en sta nu al aardig achter wat kwaliteit vd selectie betreft. Totaal niet eerlijk verdeeld. Maar goed, zal daar verder niet over klagen.
-
Hmm, ik merk niet dat ik als ik win met een kleine club, ik meer medailles krijg dan wanneer ik met een titel kandidaat speel. Het is allemaal gebaseerd op welke coach ik tegenover me heb en of hij meer punten heeft dan ik of minder. Maar misschien zie ik het niet goed.
Al met al vond ik het oude systeem een stuk duidelijker. Ik zal maar helemaal niet beginnen over het aantrekken van ster spelers met 100% boss coins betalingen, daar is genoeg over gesporken vermoed ik xD
-
-
@VascoKiprich_NL idd, je hebt voor 100% gelijk. steeds dezelfde zever. managers die met een hele lage doelstelling spelen verkopen aan de lopende band spelers voor de hoogste bedragen. enkijk maar is als je sorteerd op spelersnaam. heel dikwijls gekocht op willekeurige speeldag en verkocht dezelde speeldag met serieuze winst. altijd dezelfde managers. niet normaal meer!
-
idd. In elke competitie gebeurd dit. En het zijn meestal de managers die ploegen managen die onderaan gekwoteerd staan.
In1 en dezelfde speeldag meerdere verkopen van meer als het dubbele van de spelerswaarde. Wat de algoritmes ook mogen beweren.
Hier klopt echt iets niet en lijkt op manipulatie van het game!
laba
Sukhothai FC Real Madrid CV 10 13,4M 33,3M 16 juni
Alaba
Atlético Madrid Sukhothai FC CV 7 13,4M 20,1M 13 juni
Alaba
Sukhothai FC Atlético Madrid CV 6 10,0M 24,9M 12 juni
Alaba
Inter Milan Sukhothai FC CV 4 10,0M 15,6M 10 juFofana
Sukhothai FC Liverpool CV 13 22,3M 55,8M 19 juni
Gvardiol
Sukhothai FC Manchester City CV 13 19,7M 49,3M 19 juni
R. James