Voetbal: De Nederlandse competities
-
Nog geen woord over FCT. Twente kampioen. Stop de tijd.
Ik mis trouwens de verhitte discussies met onze Grunn-fan Jeffrey.. Of De Frisse Prins met z'n MUFC-fetish. Good old days op het oude forum. Nu is er niks meer van over.
-
Bergwijn terug naar Ajax. Weer een speler uit de eigen jeugdopleiding die op het punt staat om in het eerste door te breken
-
@sirclitjeslikker_nl Alleen betalen ze wel veel te veel voor een bankzitter van Tottenham. Goede speler, maar geen 30 miljoen waard. Ik had liever Brobbey terug zien komen.
Ik ben ook benieuwd waar Bergwijn gaat spelen, Tadic is een vaste waarde op links en als Bergwijn in de spits gaat spelen dan is het wel een heel ander type dan Haller (die meer een afmaker is dan Bergwijn).
-
Ik ben nog steeds voorstander van Bergwijn linksbuiten al bestaat de kans dat hij bij vertrek van Antony rechtsbuiten komt te staan.
Tadic het liefst op een centrale plek (linie laten zakken) en dan nog altijd die nieuwe spits..
Voor Martinez vangen we binnenkort ook weer 55M.
Wijndal is inmiddels ook officieel Ajacied, nu de rest nog.Feyenoord is bezig met Q.Timber, al is Feyenoord vooral bezig met namen en weinig actie (Gnotto e.d.).
Ik zie Quinten liever naar Ajax komen bij vertrek van Alvarez.Wijnaldum maakt wellicht ook nog een stap richting Eredivisie, zou mooi zijn als hij naar Ajax komt, dan is er eindelijk weer een speler die voor de grote 3 in Nederland heeft gespeeld.
-
wijndal wijnaldum steven bergwijn steven berghuis is sowieso ook een combi die veel champions league tegenstanders in verwarring gaat brengen
-
@sirclitjeslikker_nl Om er nog één aan toe te voegen : Berghuis-Bergwijn-Wijndal-Wijnaldum-Dumfries
Het is dat Siem te kort komt, Luuk bij PSV speelt en Frenkie ook naar united gaat anders hadden we ook nog 3x een de Jong gehad.
Al kan je bovenstaande ook in het NL elftal bij elkaar gooien.----------Keeper------------
Dumfries--XX--XX--Wijndal
---Wijnaldum--F.De Jong--
Bergwijn--S. De Jong--Berghuis
------------L. de Jong------------- -
@l-r-van-kessel_nl droom opstelling voor jullie haha
-
Dit wordt ook gewoon een heerlijk seizoen voor Ons Aller Ajax. We gaan elke eredivisiewedstrijd in de polonaise het veld op en in de polonaise er weer af.
-
@sirclitjeslikker_nl Ik ben benieuwd naar die Bassie. Onwijs veel geld voor een LCV.
Ik heb geen wedstrijd van de Rangers gezien dus kan er niks over zeggen.Bassie en Alvarez liedje is wel al gemaakt, die blijft heel erg hangen.
Het middenveld ben ik niet helemaal tevreden over vooralsnog. Alvarez-Berghuis is goed..Taylor leuk voor de Eredivisie , Klaassen leuk als 12e man, Kudus moet het ook nog maar eens echt laten zien. Verder hebben we daar geen opties. Al ben ik bang dat Alvarez naar de bank verdwijnt en dat Blind in de basis komt of de invloed van Danny achter de schermen is weg waardoor Daley eindelijk gaat banken.
Voorin natuurlijk Brobbeast erbij samen met Bergwijn en Antony is dat feest, alleen dan weer de vraag wat er met Dusan gebeurd (op het middenveld en dan is het middenveld probleem ook gelijk opgelost).
Allerbelangrijkste is nog dat er een goede keeper MOET komen, al zijn daar weinig opties voor..Keylor Navas?
-
Brobbey voor 17 miljoen is natuurlijk de grootste grap ooit. Die jongen heeft nog nooit 90 minuten gespeeld vgm omdat ie dat niet aan kan. Te hilarisch voor woorden dat hij nu als verlosser wordt gezien.
-
@manchester-pro-team_nl Daar moet inderdaad nog een spits bij. En nog een betere rechtsback en keeper. Maar dat hoeft van ajax nu nog niet. Dus zal het blijven bij een spits denk ik.
Daarnaast denk ik dat het voor ajax ook kan helpen om wijnaldum binnen te halen. Goede speler met veel CL ervaring. -
Wat moet Ajax met Wijnaldum als ze Klaassen al hebben? Zijn dezelfde type spelers die ongeveer gelijkwaardig aan elkaar zijn. Daarnaast geloof ik überhaupt niet dat Wijnaldum naar Ajax zou willen. Daar moet hij veel te veel salaris voor inleveren. En verder is het afhankelijk wat voor een Feyenoord-hart hij heeft. Als hij bij PSG vertrekt gaat hij naar een subtopper in Engeland of Duitsland, denk ik.
-
Ajax heeft vooral een goede rechtsback nodig. Rensch is nog te wisselvallig en Klaiber komt gewoon te kort voor het niveau van Ajax. Een spits kan handig zijn, maar met Brobbey, Tadic, Bergwijn en eventueel Kudus en Rasmussen hebben we toch best aardig wat keuze. Kudus en Rasmussen dan voor de Eredivisie en beker en de andere drie voor de Champions League en de toppers tegen PSV, Feyenoord en AZ.
-
@l-r-van-kessel_nl said in Voetbal: De Nederlandse competities:
Het middenveld ben ik niet helemaal tevreden over vooralsnog. Alvarez-Berghuis is goed..Taylor leuk voor de Eredivisie , Klaassen leuk als 12e man, Kudus moet het ook nog maar eens echt laten zien. Verder hebben we daar geen opties. Al ben ik bang dat Alvarez naar de bank verdwijnt en dat Blind in de basis komt of de invloed van Danny achter de schermen is weg waardoor Daley eindelijk gaat banken.
Alvarez wordt misschien wel de belangrijkste speler dit seizoen. De rest van het middenveld is heel aanvallend ingesteld, en je mist ook een beetje een verbindingsspeler zoals Frenkie of Gravenberch. Als Alvarez geblesseerd uitvalt vind ik de alternatieven voor 6 ook niet om over naar huis te schrijven.
Moeilijke taak voor Schreuder om iedereen tevreden te houden. Wijndal, Bassey, Bergwijn en Brobbey komen niet voor zulke megabedragen naar ajax om op de bank plaats te nemen. Ik zie daarmee idd geen plaats voor Blind, en ook op het middenveld moet op zijn minst Klaassen, Berghuis of Tadic banken, als het er al geen 2 van de 3 worden.
-
Schreuder wordt ook een fiasco. Slechtste trainer bij Twente ooit. Wist met Corona, Ziyech, Gutiérrez, Bjelland, Rosales etc. 10e te eindigen. Ook bij Hoffenheim was het een flop. Bij Brugge wel kampioen geworden, maar waren ze ook niet tevreden over het spel. Wordt gewoon Frank de Boer vibes voor jullie, maar dan met individueel betere spelers.
-
@fc-eddie_nl Ik vind persoonlijk wijnaldum wel een klasse beter dan Klaassen. Dus denk wel dat ze er dan op vooruit gaan.
-
@manchester-pro-team_nl De Boer had ook vooral een controlerende mindset. Zette Schone het liefst rechtsbuiten zodat je lekker eindloos rond kon passen. Als je Antony en Bergwijn opstelt gebeurt er vanzelf wel wat.
Om te slagen bij Ajax hoef je eigenlijk alleen boven PSV te eindigen. Voor de rest zijn er geen serieuze uitdagers en Europese uitschakelingen tegen teams van het kaliber Atalanta, Rome, Getafe Valencia en Benfica zijn we wel gewend de afgelopen jaren. Een evenaring van 2019 wordt niet verwacht. Een paar overwinningen tegen teams van bovengenoemd kalibeer en je gaat de boeken in als een geweldige trainer.
-
Potverrr Timber naar Feyenoord. Daar baal ik wel even van..
Prima bedrag (8,5 miljoen plus bonussen en doorverkoop) voor iemand die 1 seizoen redelijk heeft gedraaid.
Toch had ik de stille hoop dat hij de komende jaren even onze leider zou worden...
-
@fc-eddie_nl Idd. Dat ze Klaiber ooit hebben weggehaald bij ons is voor mij een raadsel. Ten Hag toch verkeerd gezien.
Speler voor middenmoot/subtop maar dan heb je het wel gehad.
-
Wijnaldum zou natuurlijk een aanwinst zijn voor Ajax. Echter is het middenveld overvol, Klaassen mag mijn ziens vertrekken of als 12e man worden gebruikt. Zijn Feyenoord hart is geen probleem om voor Ajax te spelen weet ik uit betrouwbare bronnen, het spelen in Nederland zelf echter wel.
Keeper en rechtsback zijn broodnodig.
De back-up van Alvarez is Blind en ik ben van mening dat Tadic daar ook zeker kan staan.Opstelling :
Rensch--Timber--Bassey--Wijndal
-----------Alvarez-----------------
----Berghuis------Taylor--------
Antony--Brobbey--BergwijnTadic, Klaassen, Kudus, Conceicao, Unuvar, Rasmussen, Hlynson zijn al je wissels voor voorin.
Eerder nog een rcv erbij als back up Timber, rechtsback en uiteraard een keeper.
Feyenoord:
Q.Timber, mooie aanwinst. Wel enorm veel geld om een eigen jeugdspeler terug te halen Had hem liever bij Ajax gezien, wegens gebrek aan garantie op speeltijd logisch.
Idrissi : Moet het maar laten zien , kan een sensatie worden in de Kuip.
Mexicaanse spits, klinkt veelbelovend echter geen idee wat te verwachten.De nieuwe Kuip gaat definitief niet door, de wedstrijden worden vanaf 2024 in Alkmaar gespeeld.