Reizen
-
@l-r-van-kessel_nl We twijfelen tussen:
- opnieuw Mexico, namelijk Oaxaca en San miguel de allende en alles daartussen
- Cuba
- Colombia , Bogota en Medellin
- Zuid-Korea, Seoul
-
maandag tot vrijdag tirana voor de finale
-
Maandag vertrek ik, tot over 2,5 week
-
@l-r-van-kessel_nl Goeie reis Lorenzo
-
@wooper_nl Al enig idee wat het gaat worden?
Mijn vakantie was weer heerlijk ik ging erheen met 88kg en kwam terug met 94,5 Ik kon na twee weken even geen Rib-Eye en tonijn meer zien.
Wij hadden ook nog het 'geluk' dat er een nautisch evenement in Willemstad was waarbij (vermoedelijke replica's van) oude zeilschepen voorbij kwamen varen en aan vervolgens aan de kade lagen.
-
@l-r-van-kessel_nl Ik denk dat het Colombia zal worden.
-
@wooper_nl Kan je wat meebrengen voor me?
-
Om natuurlijk niet zonder vakantie te kunnen zitten alweer het volgende geboekt voor het najaar:
In Oktober weekend Boekarest en weekend erna weekend naar Belfast (Wedstrijdje bezoeken).
November 2 weken naar Playa del Carmen (Mexico)Maar weer genoeg over mij, wie zijn er inmiddels al weggeweest of vertrekken binnenkort? Foto's mogen natuurlijk gepost worden!
-
Boekarest is absoluut GEEN aanrader, wat een saaie stad met onvriendelijke, norse en vieze mensen.
De Roemeense bedelaar en tasjesdief om de hoek weerspiegeld een goed beeld van de inwoners van Boekarest.De 'highlights' van de stad zijn de moeite niet waard. Het enige voordeel is dat je er voor €2,00 een pint bier hebt en een goede fles Roemeense/Moldavische wijn voor € 15,00 op het terras.
We hebben het wel heel gezellig gehad, maar dat kwam vanwege het gezelschap dat we hadden en gelukkig ook een paar leuke tentjes gevonden waar we goed konden vertoeven.
Ondanks de scherpe aanbieding en lage kosten op locatie echt niet de moeite waard.
A.s. vrijdag naar Belfast, al vlieg ik heen op Dublin met KLM en dan de bus door naar Belfast vanwege een wijziging in het schema van KLM.
Vrijdag een wedstrijd van Linfield bezoeken en zaterdag een wedstrijd van de Crusaders. Eens kijken hoe Belfast is! -
Belfast daar in tegen zeker weer wel!
Vrijdagavond een wedstrijd van Linfield - Glen**** geweest, 0-3 voor de uitploeg. Een groot stadion tevens het nationale stadion van Noord Ierland.
Er hing een mooie Britse sfeer in het stadion, wij zaten direct aan het veld met achter ons zeer fanatieke supporters waarbij de ik de nodige 'Wankers/Cunts/Child Abusers' als scheldwoorden voorbij heb horen komen.
Het voetbal zelf is van Jupiler League niveau maar dat mocht de pret niet drukken.
Op zaterdag Belfast zelf verkend, tour door de stad gedaan met als meest indrukwekkende de stops bij het gedeelte waar de protestantse en katholieke wijken overliepen in elkaar met alle gevolgen van dien.
Dit werd ons later op de middag onderweg naar een wedstrijd van de Crusaders tegen Glen*** duidelijk dat dit zelfs helemaal doorverwen is in alle voetbalclubs.Verder paar prachtige pubs gezien, de oudste van het land , de smalste van het land en verder nog een paar gezellige pubs waar het bier rijkelijk vloeide.
Verder voor de foodies onder ons, genoten van een Ulster Fry , dat is de Noord Ierse versie van het Engelse ontbijt en is niet heel erg anders dan een English breakfast wel minstens net zo heerlijk!Next stop --> Playa del Carmen over 2 weken vanaf vandaag.
-
Gaan er mensen nog in de laatste maand van het jaar er tussen uit ?
-
De werelddeal weken zijn er weer bij de KLM! Boek nu voordelig je (BC)tickets
Zelf er ook gebruik van gemaakt voor de vakantie in november, dan gaan we naar Barbados. Iemand tips over het eiland die er eerder is geweest?
-
@L-R-van-kessel_NL nope, nooit geweest.
-
@l0rdShishio_NL said in Reizen:
Net terug van Australië (Oostkust), Nieuw-Zeeland en Indonesië (Java, Bali, Lombok). Voor volgend jaar zit ik te denken aan Vietnam, Frans-Polynesië oid, Peru en Costa Rica.
Deze plannen zijn gecancelled door de corona lockdowns. I.p.v. reizen heb ik een huis gekocht en gespaard. Maar van uitstel komt geen afstel, begin volgend jaar ga ik toch echt op reis. Gelukkig biedt de cao van mijn werkgever de mogelijkheid om (deels doorbetaald) een lange periode met verlof te gaan. Jij nog tips voor landen met goed openbaar vervoer en veel zee of jungle? @L-R-van-kessel_NL
-
@l0rdShishio_NL Goed OV en jungle kan ik je Midden/Zuid Amerika/ aanraden. Al valt Brazilie hier natuurlijk ook onder.
In Brazilie heb je jungle genoeg, de oceaan aan één kant van het land en degelijk OV.
Colombia heeft ook een ideale mix hiervoor.Zo zijn er genoeg die vanuit midden amerika (Costa Rica/Nicaragua doorreizen naar Colombia.
-
Met goed en goedkoop openbaar vervoer is Mexico ook een topland.
In bijna elke stad heb je grote bus centrales waar het heel makkelijk is om door het land te reizen.Voorbeeldje: Mexico stad - Morelia (ongeveer een 4 uur rijden) kost je 28 euro. Bussen zijn voorzien van airco, relaxzetels, eten en drank.
Openbaar vervoer in de steden zelf kosten je ongeveer 50 cent en als je wat luxueuzer wil reizen, Ubers genoeg daar.
Er zijn daar veel natuurparken waar je kan raften, klimmen, rondtrekken, ... zoals Xcaret park
Als je strand wil zoeken kan je naar Cancun reizen, Ixtapa , playa del carmen, ... -
@L-R-van-kessel_NL Nee ook nog nooit geweest
-
Inmiddels weer terug van een lang weekend Marbella/Estepona en een paar uurtje Gibraltar.
Was toch heerlijk om even met 17 graden in volle zon op een terras te zitten.
Over 4 weken naar Helsinki waar het een stuk kouder zal zijn.
-
Voor de paar lezers die het misschien lezen
Helsinki , leuke stad voor 24 uur, heel veel langer is overbodig of je moet het combineren met een wedstrijd van HJK of ijshockey.
Eerder aan te raden om het mee te pakken als je op doorreis bent naar Lapland.
Wel is het een hele schone, nette en veilige stad. Er hangt een hele prettige sfeer.
Qua horeca ligt het niveau zeer hoog, Finse ondermaat is NL gemiddeld. De prijzen liggen er over het algemeen wat hoger maar de kwaliteit is ook vele malen beter. Qua alcohol is het ook prijziger maar dat wisten wij op voorhand al.Istanbul is naar mijn mening zwaar overrated. Velen zijn hier lyrisch over en wij vonden het wel meevallen. Het is een extreem grote stad waar genoeg te zien is maar niet overdreven zoals wordt beweerd door andere. Groot nadeel is ook de invloed van de president die er momenteel nog zit waardoor het bijna onmogelijk is om nog alcohol te verkrijgen in Istanbul, iets wat jaren geleden totaal anders was. Istanbul zou ik een 7.5 geven waar steden als Rome, Madrid, Havanna,Boedapest een 10 krijgen.
Ook zijn de vele taxi's hier via Uber notoire oplichters, 25 vd 30 ritten leverde (achteraf) gedoe op omdat de prijs ineens vele malen hoger was. Gelukkig is dit allemaal netjes opgepakt door Uber.Birmingham(en flitsbezoek aan Manchester) Hier was ik voor werk. Birmingham zoals verwacht een grauwe saaie stad. Wel wat mooie kanalen met sfeervolle pubs maar verder niets. Vandaar 'even' (1,5uur) de trein gepakt richting Manchester maar dat oogde ook totaal niet bijzonder.
Het grote voordeel hieraan is dat ik Manchester die ik wel op een lijstje had staan om ook te bezoeken tijdens een weekendje hierdoor kan doorstrepen en blij dat ik er nooit een weekend naartoe ben gegaan.Next stop :
Den Helder & Wroclaw.