MPG24
-
REGULAMIN - MISTRZOSTWA POLSKI GRUP 2024
MISTRZOSTWA POLSKI GRUP (MPG) & PUCHAR POLSKI GRUP (PPG)
I. Organizator: Komitet Polskich Szefów OSMII. Założenia turnieju
Turniej zakłada udział 16 grup podzielonych na dwie ligi po 8 grup zwane dalej dywizjami 1 i 2
Podział na dywizje w sezonie określa kolejność w klasyfikacji końcowej ostatniej edycji turnieju.
Każda grupa rozgrywa po jednej bitwie towarzyskiej ze wszystkimi pozostałymi grupami ze swojej dywizji
Za wygraną bitwę grupa otrzymuje 3 punkty do tabeli, za remis obie grupy otrzymują po 1 punkcie. Za porażkę nie ma żadnych punktów.
Na zakończenie sezonu grupa z najmniejszą zdobyczą punktową w dywizji 1 spada do dywizji 2. W jej miejsce awans do dywizji 1 uzyskuje najlepsza grupa z dywizji 2.
Grupa, która na zakończenie sezonu zajmie przedostatnią pozycję w dywizji 1 zmierzy się w bitwie barażowej z wicemistrzem dywizji 2. Baraż zostanie rozegrany w grudniu.
Na sezon składa się 7 kolejek sezonu ligowego oraz 4 rundy pucharu rozgrywane po każdej parzystej kolejce sezonu. Łącznie daje to 11 kolejek.
W pucharze rywalizują wszystkie 16 grup. Pary w kolejnych rundach są każdorazowo losowane. Zwycięska grupa przechodzi dalej.
Na zakończenie sezonu grupa z największą liczbą punktów w tabeli dywizji 1 zostaje Mistrzem Polski Grup.
Grupa, która zwycięży w finale pucharu zostaje Zdobywcą Pucharu Polski Grup.
III. Regulamin:◉ 1 – Składy grup
1.1 – Każda grupa, może zgłosić maksymalnie jedną osobę o innej narodowości niż polska.
1.2 – Każda grupa do każdej kolejnej bitwy zgłasza 5 osób. W każdej rundzie można wymienić do 100% graczy lub zagrać takim samym 5–osobowym składem.
1.3 – Istnieje możliwość jednej zmiany grupy w ciągu roku, dla osoby która zdążyła bitwę już rozegrać, z zachowaniem prawa do gry w dalszej części sezonu. Jeśli zagra bitwę w dwóch różnych grupach, w trzeciej już nie będzie mogła zagrać. Przepis dotyczy zarówno zmiany między grupami, jak i grupami głównymi i ich akademiami.
◉ 2 – Tworzenie lig
2.1 – O tym, która grupa zakłada ligę decyduje losowanie terminarza na początku sezonu.
2.2 – W wyjątkowych sytuacjach, szefowie obu grup mogą uzgodnić zmianę gospodarza ligi.
2.3 – Każda grupa zobowiązana jest do założenia co najmniej 3 bitew spośród 7 kolejek w sezonie ligowym
2.4 – Jeśli liga zostanie utworzona nieprawidłowo, Moderator ligi (PM) będzie musiał utworzyć nową ligę, chyba że inny menedżer zgłosi się z chęcią utworzenia ligi zamiast PM.
2.5 – Grupa, która zakłada bitwę gra drużynami Niebieskimi
2.6 – Szef/Kapitan drużyny podaje kapitanowi rywali w dniu bitwy, komu mają zostać wysłane zaproszenia do ligi dla drużyny Czerwonych
2.7 – W każdej kolejnej rundzie grupy mają czas od 1 dnia miesiąca na utworzenie bitwy i do 30/31 (ostatniego) dnia miesiąca na zakończenie bitwy
2.8 - Fakt rozpoczęcia bitwy powinien zostać ogłoszony na forum niezwłocznie po utworzeniu ligi i rozesłaniu zaproszeń.
2.9 - Na koniec bitwy drużyna zwycięska (lub dowolna chętna osoba) publikuje na forum wypełniony arkusz z wynikami spotkania.
◉ 3– Transfery
3.1 – Akceptowanie ofert od bota zabronione (kara –3 punkty za jeden transfer)
3.2 – Sprzedaż natychmiastowa dozwolona.
3.3 – Transfery pomiędzy uczestnikami turnieju zabronione (kara –3 punkty za transfer)
3.4 – Możliwość kupna zawodników za Boss Coinsy nie będzie dostępna.
◉ 4 – Mecze towarzyskie.
4.1 – Mecze towarzyskie dozwolone
◉ 5 – Tajne treningi oraz obozy treningowe
5.1 – Utajnione treningi nie będą dostępne.
5.2 – Obozy treningowe nie będą dostępne.
◉ 6 – Wybór złego zespołu.
6.1 – W przypadku wyboru zespołu grupy przeciwnej grupa, której gracz popełnił błąd, zakłada ligę od nowa po 1 kolejce.
◉ 7 – Kary
7.1 – Opuszczenie przez użytkownika ligi nie skutkuje karą punktową. Grupa, której gracz opuścił ligę, kończy w osłabieniu.
7.2 – Opuszczenie grupy w trakcie rozgrywek – ban na 2 lata dla gracza na udział w turniejach organizowanych przez Komitet Polskich Szefów OSM
7.3 – Jeżeli jedna z grup nie dołączy do ligi w komplecie do czasu końca okresu przygotowawczego, grupa przeciwna wygrywa walkowerem 150:0.
7.4 – W przypadku wystąpienia przewinienia przewidzianego niniejszym regulaminem, grupy mają 48 godzin na jego zgłoszenie od momentu popełnienia zabronionego czynu. Błędy zgłoszone po tym czasie nie będą podlegać karze.
7.5 - Grupa może poddać 3 mecze w ciągu sezonu bez konsekwencji - walkower 150-0. Jako poddanie rozumie się rezygnację z gry bitwy w danej kolejce lub niewystawienie składu na bitwę w regulaminowym czasie z innych powodów. Czwarte poddanie oznacza dyskwalifikację DSQ z gry w sezonie bieżącym, a także zakaz gry w turnieju w sezonie kolejnym. Po sezonie przerwy grupa może powrócić do turnieju, zaczynając od najniższej dywizji.
7.6 - Jeśli bitwa nie odbędzie się z nieustalonych przyczyn, a obie grupy nie będą umiały wskazać winnego, mecz uznaje się za odwołany, a obie grupy nie otrzymują żadnych punktów.
◉ 8–Punktacja:
8.1 – Wynik końcowy pojedynku będzie sumą zdobytych punktów
8.2 – W rundach pucharowych, w przypadku remisu punktowego o zwycięstwie decyduje bilans bramkowy
8.3 – Gdy dwie lub więcej grup będzie mieć taką samą ilość punktów o kolejności w tabeli MPG zadecyduje lepszy bilans małych punktów. W przypadku takiego samego bilansu małych punktów decydujący będzie wynik bezpośredniego starcia
◉ 9–Udział w kolejnych edycjach turnieju:
9.1 – Po zakończeniu ostatniej kolejki MPG ogłaszane będą zapisy dla nowych, nie biorących udziału grup.
9.2 - Jeśli liczba chętnych grup wyniesie 1 lub 2 zorganizowane zostaną baraże w grudniu, w których miejsca 7 i 8 dywizji 2 będą grać bitwę z chętnym grupami - pozycja 7 z grupą z większym dorobkiem rankingowym, pozycja 8 z grupą z dorobkiem mniejszym.
9.3 - Jeśli grup chętnych będzie więcej niż 2, w barażach udział wezmą dwie grupy o najwyższej pozycji w rankingu PL
9.4 - Zwycięzcy bitew barażowych zagwarantują sobie udział w nadchodzącej edycji MPG
◉ 10–Uprawnienia organizatora:
10.1 – Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w dowolnym momencie. Ewentualne zmiany w trakcie trwania sezonu muszą być uzgodnione z szefami wszystkich grup biorących udział w danej edycji. -
HARMONOGRAM ROZGRYWEK
-
TERMINARZ EKSTRAKLASY
-
TERMINARZ PIERWSZEJ LIGI
-
EKSTRAKLASA - KOLEJKA 1
TABELA
-
PIERWSZA LIGA - KOLEJKA 1
TABELA
-
EKSTRAKLASA - KOLEJKA 2
TABELA
-
PIERWSZA LIGA - KOLEJKA 2
TABELA
-
EKSTRAKLASA - KOLEJKA 3
TABELA
-
PIERWSZA LIGA - KOLEJKA 3
TABELA
-
EKSTRAKLASA - KOLEJKA 4
TABELA
-
PIERWSZA LIGA - KOLEJKA 4
TABELA
-
EKSTRAKLASA - KOLEJKA 5
TABELA
-
PIERWSZA LIGA - KOLEJKA 5
TABELA