Politiek
-
Pfffff die maatregelen weer zeg.
De democratische rechtstaat moet kennelijk helemaal kapot. Na het afschaffen van het referendum, het vervolgen van de oppositieleider en het wegstoppen van het ene na het andere dossier in de doofpot mogen wij nu helemaal niks meer.
Nu snap ik ook waarom ze dat virus hier in maart met open armen hebben ontvangen en destijds een desinformatiecampange hebben opgezet om de ernst van de uitbraak in China te bagitaliseren.
De lockdown hoeft in principe maar tot 17 maart (1 jaar en 5 dagen) te duren.
0 zetels voor de VVD
0 zetels voor het CDA -
@sirclitjeslikker_nl en allemaal op Baudetje stemmen zeker? De man die het hardst om een lockdown schreeuwde en oa de oorzaak was van de scholensluiting.
Aangaande de Corona maatregelen vind ik van Haga echt een verademing. Zo prettig om naar die man te luisteren. Scherp, helder en intelligent. Stelt de juiste vragen. Bij Baudet krijg ik nogal een wappie gevoel bij die volledig de weg kwijt is.
-
Vindt je dat je hem in december moet afrekenen voor het standpunt dat hij begin maart innam?
Het virus brak uit in een land waar er 11 ziekenhuizen in 1 stad uit de grond gestampt werden en wat verder geen enkele informatie deelt. Er was nog geen enkel onderzoek gedaan naar het virus toen mensen bij bosjes neervielen in Bergamo.
Toen o.a. bleek dat het sterftepercentage een stuk lager was dan gedacht werd, en zeker onder 60- nihil is, stelde hij zijn mening bij op basis van de nieuwe informatie die we verkregen hadden.
Van Haga is zeker een goede. Baudet is extreem cynisch geworden van 4 jaar politiek en heeft waarschijnlijk ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Als er nog een partij komt die ook voor vrijheid en het behoud van de democratische rechtstaat is zou ik ontzettend blij zijn.
-
@sirclitjeslikker_nl Half maart was het in Italie ook duidelijk dat kinderen en gezonde mensen er niet massaal van neervielen. In Italie gooien ze alles op de IC zonder er bij na te denken of het nog wel zin heeft. Dan krijg je al snel Bergamo situaties waarbij hele ziekenhuizen volliggen. Vanaf een bepaalde leeftijd heeft het geen zin meer. Italie is sws een van de meest vergrijsde landen.
''Zo is de dodelijkheid in Italië onder 80-plussers 11 procent terwijl die in China 15 procent was; als het gaat om de 70-plussers zijn de percentages respectievelijk 5 en 8. Viroloog Fabrizio Pregliasco, hoogleraar hygiëne aan de Universiteit van Milaan, geeft daarbij als kanttekening dat het heel lastig is om te weten of een persoon echt is overleden aan het virus, of op het punt stond te sterven aan een andere oorzaak, waarbij het virus de dood alleen maar heeft versneld. Uit Italiaans onderzoek blijkt dat de oude coronapatiënten vaak al een paar chronische ziektes hadden, met name hartklachten en hoge bloeddruk. De gemiddelde leeftijd van de overleden Italiaanse coronapatiënten is 81.''
Dit was voor half maart al bekend.
Wat meer keus op rechts zou in mijn ogen zeker goed zijn. Vind het jammer dat er zoveel concessies gemaakt wordt mbt klimaat.
-
@bringdaruckus_nl Ok, hij had zijn mening dus eerder kunnen bijstellen.
Desalnietemin is het goed als mensen daar uberhaupt toe in staat zijn, en daarmee dus kunnen toegeven dat ze er eerst naast zaten.
Dan beoordeel ik ze op de standpunten die ze nu verkondigen, en niet op oude ideeen waar ze inmiddels zelf vanaf zien.
-
@sirclitjeslikker_nl Nou ja, volgens mij zijn onze politici over het algemeen zeer goed in het 180 graden omdraaien van hun standpunt. Of het nou om Corona, het klimaat of whatever gaat.
Desondanks ben ik blij dat er meer steun is om het normale leven te laten doorgaan.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
6 januari weten we het!
De verkiezingen zijn nu voorbij. Joe Biden heeft gewonnen en zal over een kleine twee weken de nieuwe president van de V.S. zijn!
-
@sirclitjeslikker_nl lekker clitjeslikker, had toen niet gedacht dat 6 januari zo significant zou zijn
-
Had je het al gehoord van de verkiezingen in Amerika Domi? Het schijnt dat er fraude gepleegd is en dat Trump dik gewonnen heeft. Zelfs de President geeft aan dat deze geruchten kloppen.
-
@sirclitjeslikker_nl lijkt me fake news. ik probeerde op te zoeken wat de president erover heeft gezegd op twitter maar ik kan het niet vinden
-
https://www.ad.nl/politiek/kabinet-stapt-eensgezind-op-we-moesten-een-daad-stellen~a0cbd791/
Dit zat eraan te komen. Maar het zal weinig betekenis hebben imo. Over 2 maanden kunnen we alweer stemmen voor de verkiezingen. En zal Rutte wrs gewoon weer regeren.
-
@suiz-luárez_nl said in Politiek:
Ja er zit wel een serieuze ondertoon aan, die klimaatgekte in Nederland slaat volledig door onder leiding van de enge mannetjes genaamd Klaver en Jetten. Heel de wereld gaat over op gas, en in Nederland komt er de doodstraf op te staan. Nederland moet per se 'deugen' met maatregelen die werkelijk geen enkel effect op het klimaat gaan hebben, maar ons wel 1000 miljard gaan kosten.
Wow damn niks veranderd in 3 jaar.
-
Wel mooi RoboJetten wilde alle koolcentrales zo snel mogelijk dicht en nu moeten zij zo hard mogelijk bijproduceren..
De hele politiek met het geneuzel in Oekraine begint steeds meer op een hele slechte aflevering van HoC te lijken zonder Francis Underwood.
Onze boeren hebben overigens groot gelijk dat zij de straat op gaan! Go Farmers!
Een nieuw punt op de agenda van mij mag echter zijn : Afschaffen van de kinderbijslag en omzetten naar baartoeslag. Betalen als je je zo nodig wilt reproduceren!
-
@l-r-van-kessel_nl Ze hebben zeker gelijk, maar wegenblokkeren gaat dan weer een aantal stappen te ver is. Wel verwacht ik dat dit kabinet binnen een jaar valt. Met de nieuwe verdeling in de EK in maart, zal het wel einde oefening zijn. BBB zal heel groot worden, terwijl de coalitie waarschijnlijk meerdere partijen nodig zal hebben voor dealtjes. Dat zal onbestuurbaar gaan worden.
-
En wij zijn weer eens gevallen.
Opvallend genoeg verdwijnen de meeste poppetjes van het toneel. Carola, Wopke, Mark en de heks.
Het wordt er allemaal niet beter op, al is het mooi om te zien dat Dilan naar voren wordt geschoven bij de VVD. Is het alsnog de vraag of de VVD zich eindelijk weer eens als de VVD gaat gedragen na de verkiezingen.
Stemmen op 22 november, formeren gaat lang duren ongeacht welke uitslag.
Ik durf vast een tot te zetten op 17 april 2024 dat wij eindelijk weer een kabinet hebben wat niet demissionair is. -
Is iedereen al wezen stemmen of voornemens te gaan stemmen vandaag?
Zelf voor het eerst op een vrouw gestemd, Annabel Nanninga van JA21.
Voor mn grootouders breng ik later in de ochtend ook nog 2 stemmen uit.Benieuwd hoe alles eruit gaat zien dalijk, een meerderheid met PVV/VVD/NSC/JA21 ligt het meest voor handen.
Thierry zal helaas genoegen moeten nemen met de oppositie, vandaar dat ik daarom dit keer niet op hem stem. 2 of 6 zetels in de oppositie gaat weinig verschil maken.
-
VVD gestemd (zoals altijd). Maar indien ze volgende keer niet uitsluiten met PVV samen te werken dan ga ik voor CDA.
-
@l0rdShishio_NL En wat is de reden voor die switch?
Een overstap naar JA21 zou logischer zijn qua partijpunten.
-
@L-R-van-kessel_NL niet per se, want ik bevond mij altijd al in de meer linksere flank van de VVD. Maar heb gewoon he-le-maal niks met de PVV. Rare figuren en standpunten, wil niet via de VVD hen aan de macht helpen