Voetbal: De Nederlandse competities
-
11 goals al #nieuwezlatan
-
@Kagchelland_NL Zlatan zijn record bij ajax was 13, dat kan hij weleens halen.
Hij zal er zo Veel meer inknallen met vleugelspers die met hun goede been naar buiten toe staan btw. Knap dat hij in deze trechter toch zo balvast en belangrijk is
-
Waar is de tijd dat Feyenoord-PSV goed is voor een pagina of 35 op OSM #nostalgie
-
Het was iig erg mooie en goede spot. Spannend ook!! Gefeliciteerd Feyenoord fans!! Verdiende overwinning! Alleen jammer dat via eigengoal van Zoet gebeurde
-
@SIRclitjeslikker_NL
Zlatan ging na Ajax alleen maar meer scoren bij clubs als Milan en PSG. Spelers die heel veel voor Ajax/ in ED en in buitenland ook, zijn op paar kleine handen te tellen.... -
@Glennevire_NL Clubs als Milan, Inter, Juve, Barcelona, PSG en United inderdaad, eigenlijk maar middelmaat allemaal.
-
@Suiz-Luárez_NL
Gigantische middelmaat ja . Kijk ik liever naar het wereldse tiki taka voetbal van Ijselmeer Vogels :') -
@SIRclitjeslikker_NL
nou voor ajax is dit ook vrij extreme pech, hoor -
@bringdaruckus_NL Het komt ons zeker niet goed uit, maar je gaat er van tevoren wel van uit dat ze een thuiswedstrijd winnen en het hoort natuurlijk ook wel een beetje bij die club dat dat dan op zo'n manier gebeurt.
Verder ben ik ervan overtuigd dat we kampioen worden als we alles winnen. We hebben het moeilijkste van het schema iig wel gehad. Uiteindelijk zou je heus wel van schema/puntenaantal willen ruilen omdat je van je eigen kracht uitgaat, maar veel scheelt dat niniet
-
@SIRclitjeslikker_NL Het wordt nu heel lastig voor Ajax. Ik zie Feyenoord max 6 punten laten liggen, waardoor Ajax alles zal moeten winnen, inclusief Fey-thuis en PSV-uit. Denk dat Feyenoord dit niet meer weggeeft
-
@SIRclitjeslikker_NL Excuus? Wij hebben denk ik toch echt wel het lastigste programma met wedstrijden tegen bijna de gehele subtop plus Fey/PSV. Maar goed je zit te trollen voor een publiek van 5 man succes.
-
Op psv na komt elk team dat enige tegenstand kan bieden naar de arena, waar niemand ons iets kan maken.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Op psv na komt elk team dat enige tegenstand kan bieden naar de arena, waar niemand ons iets kan maken.
Niemand kan ons tegenstand bieden als we gewoon ons best doen, maarja dat is dus soms het probleem bij sommige jongens
-
@SIRclitjeslikker_NL Normaal gesproken moet je al die wedstrijden buiten PSV en Fey winnen ja, maar er is altijd wel 1 of 2 potje waar het toch misgaat. En dat kan Ajax zich niet permitteren.
-
Ajax heeft het gewoonlijk altijd lastig uit bij Groningen, al vind ik Groningen dit jaar niet zo heel veel voorstellen en moeten er daar gewoon 3 punten gehaald worden. Ajax moet zelf gewoon zijn sportieve plicht doen en hopen dat Feyenoord nog ergens punten morst. Winnen van Feyenoord zal al lastig zat worden denk ik, want de laatste keer dat Ajax Feyenoord overklaste is al een tijdje geleden.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja dat is leuk dat ze naar ons komen, maar zoals je misschien gezien hebt afgelopen zondag maakt dat niet veel uit.
-
@Silvester-J_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ajax heeft het gewoonlijk altijd lastig uit bij Groningen, al vind ik Groningen dit jaar niet zo heel veel voorstellen en moeten er daar gewoon 3 punten gehaald worden. Ajax moet zelf gewoon zijn sportieve plicht doen en hopen dat Feyenoord nog ergens punten morst. Winnen van Feyenoord zal al lastig zat worden denk ik, want de laatste keer dat Ajax Feyenoord overklaste is al een tijdje geleden.
Groningen moet gewoon eens een voorsprong omzetten in winst, dat is het probleem lijkt het. Ze komen namelijk best vaak op 1-0 om vervolgens te verliezen. Met natuurlijk het hoogtepunt vorige week toen ze op 2-0 kwamen en met 2-3 het veld verlieten. Vanuit mijn perspectief zou het mooi zijn als ze a.s. zondag dat stapje kunnen maken. Ze spelen in ieder geval al beter dan begin dit seizoen.
-
Ik verwacht ook niet dat Ajax nog veel punten zal verspelen, maar wat je nu beweert klopt gewoon niet. Ajax heeft thuis exact evenveel punten verspeeld als uit. Thuis gelijk tegen Roda JC en PSV, verloren tegen Willem II. Uit gelijk tegen AZ en Feyenoord, verloren tegen FC Twente. Ook vorig seizoen haalden ze thuis maar twee punten meer dan uit. Het verschil tussen thuis en uit is bij Ajax juist (structureel) veel beperkter dan bij de enig overgebleven concurrent Feyenoord.
-
@Dordt-ja_NL Het verschil van 5 punten tussen Ajax en Feyenoord zit hem dan ook juist in het feit dat Feyenoord er meteen stond met het team van vorig seizoen en Ajax die 5 punten toen verspeelde tegen Roda en Willem II. Daarna zijn we thuis nagenoeg ongenaakbaar geworden.
Waar ik in geloof is dat we het nog steeds in eigen hand hebben en dat dat geen onmogelijke opgave is. Wel een vrij moeilijke omdat het idd zomaar ergens random mis kan gaan, maar het schema ziet er gewoon mooi uit, dat zijn op psv uit na potjes waar ik gewoon rustig voor ga zitten.
Wat Feyenoord betreft: Als zij op een puntje of 88 eindigen is dat bijzonder knap en ben ik de eerste om ze te feliciteren, maar ook dat moet ik eerst nog eens zien.
-
Helemaal mee eens dat Ajax een fijne programma heeft. Het enige nadeel is die uitwedstrijd bij PSV. Zolang PSV nog kans ziet om tweede te worden zal dat een verhitte pot zijn. Die zullen ook meenemen dat nogmaals zwak starten zoals in de Kuip een ware hetze op de selectie teweeg brengen.
Mits het verschil tussen Ajax en PSV al groter is geworden in de tussentijd zullen ze het misschien als 'verloren seizoen' beschouwen en gaat Ajax daar gewoon winnen.