Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
Wij mods werken niet voor OSM hè
Tuurlijk is het jammer dat er geen aparte crew forums meer zijn. Toegegeven, ik struinde graag diverse crewfora af. Maar inmiddels kan ik hier ook wel aan wennen, wetende dat er veel punten op de lijst bij GB staan om aan te pakken. Alleen kosten dingen tijd en feedback zoals hetgeen hier helpen wel om een beeld te geven wat men graag anders ziet.
-
Komen er nog updates omtrent crews en dergelijke?
-
@Furrax_NL
Ze zijn nu bezig met een update rondt de crews. Geen idee verder hoe of wat.
-
@maricja_NL said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Tuurlijk is het jammer dat er geen aparte crew forums meer zijn. Toegegeven, ik struinde graag diverse crewfora af. Maar inmiddels kan ik hier ook wel aan wennen, wetende dat er veel punten op de lijst bij GB staan om aan te pakken. Alleen kosten dingen tijd en feedback zoals hetgeen hier helpen wel om een beeld te geven wat men graag anders ziet.
Hebben ze daar op hun mooie lijst ook een oplossing staan voor meer actieviteit op het forum?
-
@De-Boterbloemen_NL Beetje laat, oeps.... Maarem, wat voor activiteit zou je dan meer willen zien? Imo moeten spelende managers voor activiteit zorgen. Je kan moeilijk iedere medewerker van GB vragen om tijdens werktijd ff met 10 man de fora vol te gaan spammen.
De website wordt vgm gebruiksvriendelijker voor mobiel en men is bezig met de crewwereld een update te geven. Maar dat kost tijd uiteraard. Liever zie ik het ook graag vandaan dan morgen, maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Managers moeten verder ook het forum gewoon vinden. In het begin speelde ik ook alleen via app. Toch eens het forum gaan bezoeken en sindsdien ben ik er blijven hangen. Deze stap zouden meer app gebruikers moeten maken eigenlijk en zo krijg je meer activiteit denk ik.
Maar andere iedeeen zijn zeker welkom. Gooi ze maar.
-
Daarom willen we fora op de app.
-
@maricja_NL denk dat een puntje toch wel is dat Nederlandse gebruikers niet altijd aan het Nederlandse subforum worden gelinkt, maar hiervoor zelf de Nederlandse groep moet joinen of even uitloggen en weer opnieuw inloggen.
Met enige regelmaat wordt er in het Nederlands gepost door onwetende managers op het Engelse forum. Daar worden deze topics vaak per direct gesloten, werkt ook niet uitnodigend. Wel begrijpelijk, die moderators daar spreken geen woord Nederlands.
-
Feit is gewoon dat het overgrote deel van de actieve OSM-gebruikers via de app speelt, dus als je een koppeling maakt tussen de app en het forum kan dat qua forumactiviteit alleen maar positief uitwerken lijkt me.
-
Ik zal super blij zijn wanneer het forum op de App komt! Dan komt het wel goed in mijn ogen.
-
@TheTransporter_NL Maarja, komt die? Volgens mij werd er jaren terug al over gesproken maar is er daadwerkelijk nog nooit actie in ondernomen..
-
@Vjenne-Rulezz_NL Dat is zo inderdaad. Ik hoop het gewoon, want zo kan het niet langer meer.
-
@TheTransporter_NL Eens ff gevraagd of dit nog iets is dat speelt
-
Ik kom over enkele jaren nog wel eens terug hier.
-
Als ik zie hoe slecht het forum met de rest van het spel geïntegreerd is, wordt het technisch nog een lastig verhaal om dit fatsoenlijk in de app te krijgen. Dat zal inderdaad nog wel even duren.
-
Zoveelste belofte...
-
Ik ben wel eens benieuwd hoe stafferds als @Jip-Huijs @Silvester-J @Silvester-J_NL @gna-gna-gna_NL nou denken over het hele forum en crew gebeuren.
Wat je kunt zien is dat het forum, toen het net zijn release had gehad, best nog wel liep. Echter; nu de koppeling tussen het spel OSM en de fora uitblijft, zeker als het gaat om de koppeling met crews. Wordt het stiller en stiller. Ook reguliere gasten, die veel op het forum kwamen, blijven weg. Dit zijn, niet toevallig, jongens die ook in de wereld van de crews zitten. Ook die koppeling: Crews op OSM en Crews op het forum, is er totaal niet.
Het doet mij denken aan een tijd waarin in zelf moderator was en echt mijn mond wel opentrok. Ik wilde echt wel dat er dingen zouden gebeuren en dat er dingen zouden veranderen. Toegegeven, dat is zes jaar geleden, maar k zie dat er in dit topic wel dingen geopperd worden (fora op de app zou al een hele vooruitgang zijn inderdaad) en dat moderators als @Vjenne-Rulezz_NL @TheTransporter_NL @pompompompompommop_NL en @maricja_NL wel reageren, maar dat er eigenlijk niets gebeurd. Niets inhoudelijks althans. Waarschijnlijk niet de fout van de mods, maar ik ben zo benieuwd wat jullie vinden.
Ik denk: Wat willen we nou? Kijk ik ben zelf ook te druk om hier heel vaak langs te komen, maar het gaat me wel aan het hart, hoe een eens zo bloeiende community, nu eigenlijk volledig doodbloed, terwijl het spel OSM en enkele buitenlandse fora, zich prima staande houden. Hoe komt dit? Maar vooral: Gaan we hier nog iets aan doen. Gelijk de reden dat ik staffers en mods erin tag. Wat willen jullie eigenlijk? Is het allemaal wel best zo, of willen jullie er nog iets van maken? Zo ja, WAT WILLEN JULLIE? Jullie kennen de wensen van de meeste forumgangers. De koppeling met het spel, maar vooral de koppeling met de crews. Zodat ze weer écht een onderdeel worden. Maar goed, wat willen jullie?
@Furrax_NL Meelezen kan geen kwaad.
-
@Marcelientje_NL Haha! Maar helemaal mee eens dat het forum aan het dood bloeden is en heel veel vaste forumgangers vertrokken zijn. Managers die zeggen dat het forum draait, zijn mensen die blind zijn.
-
Het forum is inderdaad niet meer wat het geweest is. En ja ik zou er uiteraard graag wat aan willen veranderen, die gesprekken heb ik al een paar keer gevoerd met GB.
Er ligt een groot probleem bij het feit dat GB, en dan vooral de developers, totaal geen weet hebben wat mensen op een forum zouden willen hebben. Elke update is onzinnig en voegt niks toe aan een betere community. Hierdoor is hebben ze het zichzelf ook moeilijk gemaakt mensen naar de forums te kunnen trekken door technische complicaties die hieruit voort zijn gekomen.
Ze zijn wel bezig om forums in de apps te integreren, dus ik hoop dat dat een positieve invloed gaat hebben op het forum. Ook zijn ze bezig met een crew update. Het blijft altijd hopen dat ze de plank niet volledig mis slaan, anders kan het zomaar gedaan zijn met het laatste actieve gedeelte van de community.
-
@gna-gna-gna_NL Ik denk dat je met jouw reactie meteen de spijker op z'n kop geslagen hebt. Managers die mij kennen, weten dat ik op het "oude" forum vaak te vinden was. Veel activiteit en veel managers om mee (slap) te ouwehoeren. Overdag check ik het forum wel es en struin ik diverse topics af, maar nergens is het dan zo actief dat je die oude beleving weer komt.
Ik hoop dat de nieuwe verbetering ook niet te lang op zich laten wachten, want anders vrees ik ook voor een doodbloeding....
-
@gna-gna-gna_NL Laat de managers dan spreken over wat ze willen? F
Forum op de app? Overbodig nu.