Just Relax: Café
-
Lekker actief in mijn café zeg.
-
Ik heb op de middelbare school altijd in de klas gezeten met de instelling dat Frans en Duits onzin zijn zolang je Engels maar (bijna) vloeiend is.
Nu klaar met de master internationaal recht, en heb zwaar onderschat hoeveel waarde de internationale gemeenschap aan het Frans hecht, naast het Engels. Toch veel leuke vacatures waar ze dat rare taaltje als eis stellen.
-
@SIRclitjeslikker_NL Dat is goed om te horen, zit nog op de middelbare school en heb frans duits en engels, dus moet goed komen
-
Nouja, denk dat die gedachte voor de meeste studies nog steeds wel klopt. Frans is alleen naast Engels de werktaal van zowat alle internationale organisaties.
-
@SIRclitjeslikker_NL Ja dat klopt. En daar ga ik wss niet mee in aanraking komen
dus dan heb ik er uiteindelijk alsnog helemaal niks aan... -
@Sjinne_4_ever_NL
Ja mijn voorkeur gaat sowieso uit naar sorteren of pakketjes. Was ook een vacature om met een camionette rond te rijden en pakjes te vervoeren van of naar bedrijven. Dus dat valt op zich wel mee denk ik.@SIRclitjeslikker_NL
Jep klopt. Frans is echt een eis dat op superveel vacatures staat... -
@Sam-08_NL Oh dat lijkt me wel erg fijn om te doen. Beetje rondrijden, bedrijven bezoeken en wat pakjes droppen
-
Inderdaad. Maar namiddag eerst een ander gesprek, young potential bankensector. Administratieve functie waarbij je klanten (bedrijven, particulieren) op weg helpt met het gebruik van betaalapplicaties enzoverder. Eens horen wat ze te bieden hebben.
-
@Sam-08_NL Succes, ik heb alweer twee negatieve berichten gehad.. ofjah eentje die moet ik bellen nu de deadline is verstreken. Maar goed kan maar één ding betekenen toch hehe Vanavond weer een nieuwe ronde doen op de vacaturesites + heb nog 2 lopen.
-
@Sjinne_4_ever_NL
Altijd rot, negatieve respons inderdaad. Ik ga vandaag via een interimbureau, daar is de kans misschien groter om te mogen beginnen in een of ander bedrijf. Starten met een interimcontract en als je voldoet krijg je een vast contract. We shall see.Als wat ben je eigenlijk afgestudeerd? En zoek je nog werk in die richting?
-
@Sam-08_NL said in Just Relax: Café:
@Sjinne_4_ever_NL
Altijd rot, negatieve respons inderdaad. Ik ga vandaag via een interimbureau, daar is de kans misschien groter om te mogen beginnen in een of ander bedrijf. Starten met een interimcontract en als je voldoet krijg je een vast contract. We shall see.Als wat ben je eigenlijk afgestudeerd? En zoek je nog werk in die richting?
Zou ik ook eens moeten proberen dan... Technische Bedrijfskunde, dus kan alle kanten op. Solliciteer oa op Teamleider, Rayonmanager, Productieleider, Account Manager, Asset Manager.. etc al dan niet als een Trainee of Junior :thumbsup_tone1:
-
Ja dan lijkt 't me inderdaad wel zo dat talen vaak gevraagd wordt. Heb laatst ook een vacature gezien als Trainee, is toch dat je als 't ware een opleiding van alle takken in 't bedrijf krijgt en je daarna zelf kan bepalen waar je jezelf 't best bij voelt en wat je 't meest ligt?
-
@Sam-08_NL Meestal wel ja :thumbsup_tone1:. Bedrijven geven daar zelf een twist aan. Had bij Decathlon recentelijk op een Management Traineeship gesolliciteerd... maarjah de concurrentie is bizar. Commercieel kwam ik tekort terwijl ik in een groothandel heb gewerkt en me huidige baantje is in de sales.
Maar ze bieden je ook vaak zo weinig hè. Contract van 3 maanden, dan 6 maanden & daarna 9 maanden. Nou vette hap Zojuist nog een afwijziging omdat ik te weinig ervaring had, vandaag gaat erg lekker -.-
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Just Relax: Café:
@Sam-08_NL Meestal wel ja :thumbsup_tone1:. Bedrijven geven daar zelf een twist aan. Had bij Decathlon recentelijk op een Management Traineeship gesolliciteerd... maarjah de concurrentie is bizar. Commercieel kwam ik tekort terwijl ik in een groothandel heb gewerkt en me huidige baantje is in de sales.
Maar ze bieden je ook vaak zo weinig hè. Contract van 3 maanden, dan 6 maanden & daarna 9 maanden. Nou vette hap Zojuist nog een afwijziging omdat ik te weinig ervaring had, vandaag gaat erg lekker -.-
Balen vriend Maar je doet je best!! En zolang je dat blijft doen, kom je er uiteindelijk wel!! Alvast heel fijn weekend iedereen @Sam-08_NL @Furrax_NL
-
@Glennevire_NL said in Just Relax: Café:
@Sjinne_4_ever_NL said in Just Relax: Café:
Balen vriend Maar je doet je best!! En zolang je dat blijft doen, kom je er uiteindelijk wel!! Alvast heel fijn weekend iedereen @Sam-08_NL @Furrax_NL
Thx! Zeker weten heb 1 grote vis aan de lijn, daar ligt mijn hoop op. Nu nog ff zien binnen te hengelen! Ga dit weekend wel eens kijken of zo'n interimbureau/interimopdracht niet eens wat voor mij is.
-
Dat is klote ja... Te weinig ervaring is zo'n fucked up argument. Echt hatelijk. Heb 't zelf ook al verschillende keren te horen gekregen. Enkele weken geleden zelfs nog. Krijg je dat te horen, maar naderhand hoor wel dat er iemand is begonnen die pas afstudeerde en nog nergens werkte daarvoor... In plaats van gewoon eerlijk en recht voor de raap te zijn.
En 't grote voordeel aan interim is dat je meestal met weekcontracten werkt. Dus als je toch nog iets anders ziet/vindt, kun je na die week gewoon stoppen en op een andere plek beginnen.
-
@Glennevire_NL
Voor jou ook een goed weekend gewenst.
-
Het café is nu al actiever dan de afgelopen 3 maanden in het oude JR café.
-
@Furrax_NL said in Just Relax: Café:
Het café is nu al actiever dan de afgelopen 3 maanden in het oude JR café.
Gezellig toch zo'n openbaar forum
-
Ik ken iemand die op de HRM afdeling van een bedrijf werkt. Ze bellen haar dan altijd om te vragen waarom ze zijn afgewezen en 9/10 kan je niet eerlijk zijn omdat het zoontje van de buurvrouw was, dat ze maar een vrouw namen omdat ze een man vrouw verdeling van 2:2 op een bepaalde afdeling zo leuk vinden, of dat het baantje niet zo ingewikkeld is en dat bijna alle sollicitanten wel geschikt waren maar dat ze met die ene gast toch wel lekker konden lachen..