Voetbal: De Nederlandse competities
-
Goed om te zien dat er meer en meer kritiek komt op plastic gras. Laten we in plaats van allerlei 10-jarenplannen en domme oneerlijke play-offsystemen gewoon plastic velden afschaffen en op normaal gras gaan voetballen, dan komen we al ene heel eind.
-
Eens
-
Zeker mee eens
-
Ons aller Ajax is er om vreugd te schenken aan ons allemaal. Niet alleen aan rasechte Amsterdammers, maar ook aan Bjorn en aan Joop.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Ons aller Ajax is er om vreugd te schenken aan ons allemaal. Niet alleen aan rasechte Amsterdammers, maar ook aan Bjorn en aan Joop.
... en Leroy @Kagchelland_NL
-
Heeuy kampioen!
Thanks voor de felicitaties die langskwamen (K)
-
@hap-slik-weg_NL
wel mee eens. Vind dat een heel groot dorp. -
@Suiz-Luárez_NL
Als de KNVB daar ook een cent aan gaat bijdragen, ben ik helemaal voor -
@timeenennaam_NL Wat mij betreft krijgt iedereen 5 jaar om kunstgrasvrij te worden. En als je het binnen 2/3 jaar doet moet de KNVB een extra hoge compensatie geven.
-
@timeenennaam_NL vind dit ook wel een prima plan. Weet even niet uit mn hoofd hoeveel een grasveld kost maar als je bijvoorbeeld elke club dan 5 ton geef voor het veld, zijn we tenminste van het kunstgras af en heeft iedereen evenveel.
-
@joeyeekhout_NL Maar dan moet wel iedereen het krijgen eigenlijk, niet alleen de clubs die nu plastic gras hebben. Ze hebben namelijk ook al jaren geld bespaard ten opzichte van die clubs met echt gras
-
@joeyeekhout_NL Probleem is niet zo zeer een mat. Soms moet je er meerdere per jaar inleggen en het moet onderhouden worden met "dure" apparatuur. Bij elkaar kost het al gauw 2,5 ton per matje. Dat is meer dan een speler voor Excelsior/Sparta
-
@Suiz-Luárez_NL dat bedoelde ik ook precies
-
@hap-slik-weg_NL Meerdere per jaar komt niet heel vaak voor (en dan toch niet meer dan 2?), ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, maar volgens mij valt dat wel mee.
Daarnaast vind ik ook wel dat een Eredivisieclub een grasveld moet kunnen onderhouden waar 1 keer in de 14 dagen op wordt gespeeld. -
@hap-slik-weg_NL Als je het goed onderhoudt kun je volgens mij gewoon met 1 mat het hele seizoen doen. Alleen als je concerten gaat geven is dat soms niet mogelijk, maar dat gebeurt alleen in de Arena. Ajax had dit jaar een topveld omdat de mat er geen enkele keer uit hoefde vanwege domme concerten.
Voor clubs als PEC Zwolle wordt het trouwens wel lastig, want die hebben geen trainingscomplex meer, die hele club speelt en traint op 1 veld, namelijk dat van het stadion. Maar die kunnen wellicht samenwerken met Go Ahead of zo om gezamenlijk een complex aan te houden
-
@Suiz-Luárez_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@hap-slik-weg_NL Als je het goed onderhoudt kun je volgens mij gewoon met 1 mat het hele seizoen doen. Alleen als je concerten gaat geven is dat soms niet mogelijk, maar dat gebeurt alleen in de Arena. Ajax had dit jaar een topveld omdat de mat er geen enkele keer uit hoefde vanwege domme concerten.
Voor clubs als PEC Zwolle wordt het trouwens wel lastig, want die hebben geen trainingscomplex meer, die hele club speelt en traint op 1 veld, namelijk dat van het stadion. Maar die kunnen wellicht samenwerken met Go Ahead of zo om gezamenlijk een complex aan te houden
Gebeurt in meerdere stadions. Kan me herinneren dat maand geleden Broederliefde in Sparta stadion optrad. Volgens mij hebben ze er over 2 weken weer een concert. En de Gelredome wordt toch ook met een reden een theater genoemd. Philips stadion worden ook van die rare concerten gehouden
-
@bringdaruckus_NL In de Gelredome kan dat gras naar buiten dus daar hebben ze er geen last van, in het Philips Stadion treedt Guus Meeuwis op maar dat is aan het einde van het seizoen, nooit tijdens het seizoen. Volgend seizoen komen de Rolling Stones in oktober of zo naar de ArenA, gaat dus middenin het seizoen het gras eruit en dan is het maar afwachten of het niet weer een ijsbaan wordt
-
@Suiz-Luárez_NL
Wat bedoel je met 'iedereen'? Als je Eredivisie doet moet je ook Jupiler League doen, anders krijg je op gegeven moment dat naast de beloftenteams ook kunstgrasclubs niet kunnen promoveren en dit maakt die league nog onaantrekkelijker -
@timeenennaam_NL Promotie levert ze miljoenen op, dus daarvan kunnen ze dan in de zomerstop echt gras aanleggen. Denk dat het niet te doen is om Jupiler League-clubs ook te verplichten echt gras te nemen, die budgetten zijn al zo klein daar
-
Kom op zeg als je de financiën niet hebt voor een fatsoenlijk grasveld ben je niet Eredivisie-waardig. Ga dan maar bij de amateurs voetballen