Voetbal: De Nederlandse competities
-
@spectraaaaa_NL Er zijn wel financiën, echter scheelt het voor een club als excelsior 1/2 spelers per jaar. Is een afweging die ze maken en ik snap ze prima.
-
Nou Roda dan toch eindelijk weg?
-
@hap-slik-weg_NL Oh nee toch niet.
-
@spectraaaaa_NL
Hier kunnen ze het toch wel op een akkoordje gooien lijkt me. Aangezien PSV, Feyenoord en Ajax veel rijker zijn dan de rest, is het een voor de hand liggend compromis om een kunstgrasverbod in te voeren, in ruil voor financiële compensatie voor de kleine clubs door de top drie-clubs, die van het kunstgras af willen. Dat kan bijvoorbeeld al worden gerealiseerd door een vlakkere verdeling van de televisie-inkomsten. -
@hap-slik-weg_NL
Jawel hoor, MVV gaat gewoon de Eredivisie inklappen -
Eigenlijk snap ik niet dat Ajax zo tegen is. Ajax presteert een stuk beter op kunstgras dan de concurrentie
-
@timeenennaam_NL Ik heb liever MVV dan Roda in de Eredivisie :thumbsup_tone1:
-
Jup ik ook. Roda trekt altijd 10 blikken vreemdelingen open met spelers uit de meest bizarre uithoeken die er meestal nog weinig van kunnen ook.
-
@spectraaaaa_NL Precies niks idd. Is dit seizoen ook weer gebleken. Koopt een dozijn nieuwe spelers en puntje bij paaltje zie je geen verschil in het spel. Ben benieuwd. Roda mag wat mij betreft lekker de Jupiler League ingeduwd worden.
-
Ajax joden superjoden op naar Stockholm
-
En daar gaat Anastasiou....
-
@maricja_NL
Uitermate sneu, als ze dan nog iig Nathan Rutjes als trainer hadden aangesteld. Hoop dat ze zowel uit als thuis met 4-0 verliezen. -
Yannis heeft gewoon uitstekend gepresteerd met deze armoe, ze mogen blij zijn dat ze niet direct gedegradeerd zijn en een selectie als deze
-
@spectraaaaa_NL Roda is een parodie geworden op betaald voetbal club
-
Waarschijnlijk is deze poule mogelijk volgend seizoen:
FC Bayern München
FC Barcelona
Liverpool
Feyenoordprima pouletje
-
@joeyeekhout_NL
zou erg leuk zijn ja. -
@joeyeekhout_NL met de makkelijkst denkbare variant denk ik dat jullie ook gewoon 4e eindigen. Pot 3 is vrij sterk tegenwoordig. Het is net meer als 10 jaar geleden dat er een Sparta praag oid tussen kan zitten.
-
Nagezocht: De makkelijkste loting zou zijn
Spartak Moskou
Manchester United
Anderlecht
Feyenoord -
Wel subjectief maar soit.
Idee blijft hetzelfde als je bijv Shjaktar, FC Porto en FC Basel zou noemen. -
Het kan nog wel gemakkelijker, omdat er vanwege de voorrondestructuur altijd vijf kampioenen uit de kleinere landen meedoen. Dit seizoen waren dat Ludogorets, Celtic, FC Kopenhagen, Dinamo Zagreb en Legia Warschau. Allemaal clubs die normaal gesproken zwakker zijn dat de Nederlandse topclubs, al kun je van Celtic en FC Kopenhagen nog wel verliezen als het tegenzit.
Normaal gesproken is voor elke Nederlandse club de derde plaats het hoogst haalbare. Ajax werd niet voor niets vijf jaar achter elkaar derde. Alleen bij een heel gunstige loting of uitzonderlijke prestaties is plaats twee haalbaar (zoals PSV vorig jaar).