Discussietopic sheetstanden
-
DerroY springt van 4 naar 1. Terecht?
-
@EstorilAzi_NL DerroY staat 5 punten los op de 1e plaats. Ongeacht welke doelstelling vind ik dit een prestatie, en zeker met een hoge DS. Ik vind die sprong dan wel terecht ja.
Maar het blijft in principe een persoonlijke kwestie. Wat vind je een betere prestatie in de huidige KL2 van de top 4 in de huidige sheet?
1e staan met een DS2 (Napoli)
2e staan met een DS6 (Lazio)
3e staan met een DS9 (Sassuolo)
7e staan met een DS14 (Cagliari)De huidige sheet zet de DS9 en DS14 op plek 1 en 2, de sheet DS de DS2 en DS6 op plek 1 en 2. In dat opzicht werkt de calculatie van Vincent uitstekend. In de sheet DS doen de hogere doelstellingen op de sheet gewoon veel beter mee.
-
@Rubber890_NL
Het eeuwige dilemma he
als je mij vraagt wat vind je de beste prestatie van de vier antwoord ik: Sassuolo. Enige probleem is dat je als Napoli niet beter kán doen dan wat hij op dit moment doet, dus is het ook terecht dat die bovenaan staat... pfff -
Nice man.
Niet heel veranderd maar wel een stuk beter. Puntentelling is natuurlijk hetzelfde gebleven maar de DS'en gefinetuned op teamwaarde.
Nog steeds een top idee.
-
Ik vind dit een heel mooi concept! Ik ga met de rest van de organisatie in beraad om deze sheet vanaf het volgende KL seizoen te laten gelden. Het zorgt er namelijks voor dat er veel meer landenkeus gaat komen
Bedankt @vinnievuik_NL !
-
Graag gedaan Reinier. Zoals ik al zei, maakt het voor Italië niet gruwelijk veel uit, het is een kwestie van finetuning, zoals Remco laat zien. En die finetuning (hoge DS wat meer punten) lijkt me goed. Maar bijvoorbeeld Engeland is drama met normale DS. Die competitie kun je eigenlijk niet meer kiezen op 3.0 i.c.m. de huidige sheet. Drama voor al die hoge DS met beperkt gat in kwaliteit met de subtop.
-
Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestoken @vinnievuik_NL
Ik ga deze sheet eens een seizoen uitproberen in onze crewcompetitie. Aangezien wij zojuist in een land (Griekenland) van start zijn gegaan waarin de verschillen tussen de teams te verwaarlozen zijn, komt deze verdeling als geroepen. Ik heb de 'tov gem' veranderd naar 2.5, omdat ik vond dat de Sheetdoelstellingen hiermee het eerlijkst werden verdeeld.
-
Erg mooi weer @vinnievuik_NL. Zo op het eerste gezicht lijkt het alleen maar een verbetering voor de huidige sheet.
Heb daarom ook de Strikers kennis laten maken met de nieuwe berekening in onze crewcompetitieVoor de geïnteresseerde (competitie Engeland):
-
@waterhoen19_NL Je ziet alle hoge DS laag op de sheet staan. De sheetDS verzacht het leed een beetje.
@Silvester-J_NL In een land als Griekenland kun je de normale DS niet met goed fatsoen gebruiken idd. -
Prachtig topic dit @vinnievuik_NL en uitstekende sheets en werk geleverd. Dit kan en moet de toekomst zijn bij CC/CK/KL. Top!!
-
@Glennevire_NL
Deze sheet lijkt mij vooral voor de KL een grote toevoeging. Nu is het gewoon een kwestie van geluk hebben om een lage doelstelling (ds13-16) te loten. Zodra je een hoge DS hebt geloot dan weet je dat het een pittig seizoen wordt vanwege de nivellering en het moraal dat ontzettend snel keldert in deze competities.Bij de CC heb je in de meeste gevallen nog dat crews gelijkmatige teams toegewezen hebben gekregen, aangezien Robbie zowel de gemiddelde DS als de teamwaardes meeneemt in het toekennen van de teams aan de crews. Hierdoor zullen de verschillen in de populaire CC-landen (Italië, Engeland) niet groot zijn, maar deze sheet biedt daarentegen wel mogelijkheden om eventueel 'minder populaire' CC-competities eerlijker te maken, waarbij de verschillen in DS groter zijn.
-
Precies, voor de CC maakt het niet zoveel uit maar toch een verbetering.
Je kunt in de CC in princiepe ook gewoon het puntenaantal en doelsaldo van de 4 clubs per crew bij elkaar kunnen opstellen dan kom je ook aan dezelfde ranking. Ervan uitgaande dat de clubs inderdaad zo eerlijk mogelijk verdeeld worden en elke crew start met een ongeveer gelijke gemmidelde ds en teamwaarde. -
@Silvester-J_NL leuk gemiddelde ds als de teamwaardes. Maar de teamwaardes wordt als nog te weinig naar gekeken. Imperium heeft weer een DS1 gekregen net als in Brazilie en elke andere DS hebben ze weer de laagste TW vanaf het begin van al die DS. En zo heeft OSU wederom geen DS1 in de CL voor iig 2e seizoen op rij.