Voetbal: De Nederlandse competities
-
In Engeland willen ze de transferperiode koppelen aan de zomerpauze. Dat zou dan betekenen : geen transfers meer zodra de competitie is begonnen.
-
Sowieso een bizarre keuze als trainer, maar een Ajacied ziet dat misschien anders.
Ik denk dat je altijd voorbereid moet zijn op transfers, welke speler dan ook. Ajax, PSV en Feyenoord kopen ook spelers met nog 3-4 jaar contract.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat je niet anticipeert op het vertrek van Riedewald, dan tegen Dijks zegt dat hij zal moeten gaan, vervolgens niemand 'vindt' om dan Dijks te vragen alsnog te spelen...
-
@kagchelland_nl Tsjah, hij heeft wel een heerlijke Amsterdamse tongval hoor
-
@sirclitjeslikker_nl Ja maar bij Ajax komen toch alleen mensen uit Almere en Amstelveen?
-
en uit Budel
-
@kagchelland_nl Naja die lijstjes zijn er wel, maar tegenwoordig wil niemand meer komen voetballen voor 1/1,5 miljoen per jaar in de Mickey Mouse competitie. Zie ook die linksbuiten, was zo goed als rond. Maar die zaakwaarnemer vangt 8 miljoen bij Watford dan brengt hij hem persoonlijk daar heen.
Jammer dat die Kroaat niet door de keuring kwam, want dan had je de defensie redelijk rond (als Keizer Sinkgraven ook als back gaat gebruiken). Enige wat er nog bij moet is een "ervaren" middenvelder en een links/rechtsbuiten.
-
@sirclitjeslikker_nl
als je zo transfer gaat weigeren weet je zeker dat er geen zuidamerikaan meer zin heeft om naar Ajax te gaan. -
Daarbij, de spelers kunnen het nooit goed doen. Als ze een kort contract zoals Tete tekenen zegt men dat de speler Ajax niks gunt en als ze een lang contract tekenen vindt men dat ze bewust een lang getekend hebben
-
@bringdaruckus_nl Nouja, je moet een speler niet bij voorbaat de mogelijkheid tot een transfer ontzeggen maar wij laten gewoon met ons sollen. Je moet niet midden in een cruciale fase van het seizoen opeens een speler gaan verkopen, en al helemaal niet voor dit soort laffe bedrage. 30 mil die ook nog eens in termijnen betaald wordt en dan 15 mil aan evt bonnussen. Wij hebben dat geld nu nodig dus dan zou het op zijn minst 45 mil direct overmaken moeten zijn voordat je eventueel kunt praten.
Respect moet je afdwingen als club door je sterk, maar redelijk op te stellen en wij doen dat niet.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
@bringdaruckus_nl Nouja, je moet een speler niet bij voorbaat de mogelijkheid tot een transfer ontzeggen maar wij laten gewoon met ons sollen. Je moet niet midden in een cruciale fase van het seizoen opeens een speler gaan verkopen, en al helemaal niet voor dit soort laffe bedrage. 30 mil die ook nog eens in termijnen betaald wordt en dan 15 mil aan evt bonnussen. Wij hebben dat geld nu nodig dus dan zou het op zijn minst 45 mil direct overmaken moeten zijn voordat je eventueel kunt praten.
Respect moet je afdwingen als club door je sterk, maar redelijk op te stellen en wij doen dat niet.
dit klinkt al een stuk genuanceerder dan:
Slaat nergens op dat er uberhaupt sprake zou zijn van een eventuele verkoop.
-
@bringdaruckus_nl Daar staan in mijn hoofd dan de woorden ''nu nog'' tussen. Europa League finale was in mei, kun je hem in juni ophalen, desnoods in juli, zoals Everton ook bij Klaassen deed. Als je die lijn een keer duidelijk hebt getrokken zullen clubs dat in het vervolg denk ik ook eerder respecteren.
Ajax staat juist bekend als een extreem coulante en meedenkende club tegenover de eigen spelers. Waar ter wereld zou zo'n transfer als die van Vermeer verder nog plaats kunnen vinden?
-
@sirclitjeslikker_nl
Cech van Chelsea naar Arsenal. Al is de transfer van Vermeer eerder een onnadenkende move van Overmars dan een meedenkende. -
@bringdaruckus_nl Arsenal mocht nog 14 mil dokken. Vermeer mocht weg voor 1 uit blijk van dank voor de trouwe dienst door de jaren heen.
Overigens denk ik dat het slechter is voor je imago als je nu in drie jaar tijd twee keer voor de winterstop door een Noors team wordt uitgeschakeld. Wie wil er dan nog voor Ajax komen voetballen?
-
@sirclitjeslikker_nl Kun je wel je verdedigers behouden, maar als niemand dan ook maar een echte goede kans creëert of er eentje inschiet dan heb je daar ook niet zo veel aan. Schone/Ziyech te traag in de balcirculatie.
-
@sirclitjeslikker_nl
Klopt maar 14 miljoen is in de PL natuurlijk wel gewoon een laag bedrag. -
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
Wij hebben dat geld nu nodig
Ohja waarvoor dan? Staat nog 150 miljoen op de bank weg te rotten
-
Is ook weer zo.
Heb er weer vertrouwen in! Gewoon vroeg scoren en door het oog van de naald winnen donderdag en deze week nog even een paar spelers ophalen voor 10m each.
Maja is ook een beetje hoe de wind staat volgende keer dat ik inlog zit ik wss weer te zeiken.
-
@sirclitjeslikker_nl 1-2 prima
-
Groningen wint zondag van ajax. Mahi alleen is 10x beter dan bijvoorbeeld zo'n younes. Veltman helemaal lachwekkend.
-
Goede onderbouwing. Geloof dat Groningen de afgelopen jaren nooit een punt heeft gepakt in Amsterdam. Een slecht in vorm Ajax acht ik echter nog steeds favoriet voor de zege.