SKHF Café
-
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
-
@dominicm_nl said in SKHF Café:
@scheeftand_nl Klopt in principe wel. Het belangrijkste verschil tussen de SP en de andere partijen is dat de SP de oorzaak van alle problemen in de wereld erkent: neoliberalisme. Je kunt problemen pas oplossen als je de grondslag kent en dat lijkt alleen de SP te doen.
Wat vind je dan van het standpunt dat ze niet willen regeren? Ja ze willen wel zonder VVD en dat was deze rond gewoon onmogelijk, dus willen ze eigenlijk niet regeren!
Zou ik zelf een beetje zonde van mijn stem vinden?!? -
@de-boterbloemen_nl Het 'motorblok' was al bepaald: drie rechtse, neoliberale partijen. Als ik de verhalen van insiders mag geloven, was het voor Jesse Klaver ook duidelijk dat het constant drie tegen één was aan de formatietafel. Ze zochten simpelweg nog één partij om het kabinet te verkopen aan de buitenwereld. Prima dat de SP daar niet aan meewerkt. Ik geloof niet in de V-woorden van D66, zoals het 'verbinden van progressief en conservatief'. Dat is gewoon aanmodderen, wat we in Nederland al decennia doen. Perfect voor D66, zodat ze weer kunnen doen alsof ze boven alle partijen staan, maar de rest van Nederland heeft er niks aan. Ga in een kabinet als je echt beleid kunt maken, in plaats van te tekenen voor je politieke ondergang in ruil voor een fooi.
-
@de-boterbloemen_nl Het 'motorblok' was al bepaald: drie rechtse, neoliberale partijen. Als ik de verhalen van insiders mag geloven, was het voor Jesse Klaver ook duidelijk dat het constant drie tegen één was aan de formatietafel. Ze zochten simpelweg nog één partij om het kabinet te verkopen aan de buitenwereld. Prima dat de SP daar niet aan meewerkt. Ik geloof niet in de V-woorden van D66, zoals het 'verbinden van progressief en conservatief'. Dat is gewoon aanmodderen, wat we in Nederland al decennia doen. Perfect voor D66, zodat ze weer kunnen doen alsof ze boven alle partijen staan, maar de rest van Nederland heeft er niks aan. Ga in een kabinet als je echt beleid kunt maken, in plaats van te tekenen voor je politieke ondergang in ruil voor een fooi.
Ben ik niet met je eens, als iedere partij dat gaat roepen en alleen aan zichzelf denkt krijg je nooit een kabinet, daarom is het belangrijk dat je er wel voor open staat en in ieder geval probeert tot een kabinet te komen. Mocht het wel lukken dat krijg je namelijk als partij (SP of GL) toch meer linkse standpunten er door heen dan dat er nu zijn, regeren is altijd al compromissen sluiten geweest toch?
Ik vind zelf die Jesse Klaver een verschikkelijke man, zo nep als hij is, maar hij probeert het in ieder geval wel!Ik denk wel dat het een slimme zet is geweest om die blonde dame naar voren te schuiven bij de SP, ben benieuwd hoe dat uitpakt!
-
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
@de-boterbloemen_nl said in SKHF Café:
@sirclitjeslikker_nl said in SKHF Café:
Boterbloemen is rechts geloof ik
Hoe raad je het maar dan kunnen we elkaar aardig de hand schudden geloof ik...
Ik identificeer me zelf inderdaad meer met ''rechts'' dan met ''links'', begrippen die ik bewust tussen aanhalingstekens zet omdat ze beiden steevast standpunten innemen die niks te maken hebben met de oorspronkelijke definities, maar soit, iedereen weet wat we tegenwoordig met rechts en links bedoelen.
Zijn ook wel sociaal-economische punten waarop ik dan weer wat linksiger denk. Ik vind de basisbeurs een goed idee, huursubsidies en zorgtoeslagen zijn imo gewoon prima sociale maatregelen om mensen met lagere inkomens tegemoet te komen, het eigen risico mag ook wel wat omlaag als dat betekent dat we meer premie gaan betalen etc.
Mijn eerste gedachten bij een nieuwsbericht zijn vaak wel rechtsig ''hoeveel belastinggeld heeft dit gekost? ''Waarom bemoeit de overheid zich hiermee''? Daarnaast is er een algemene tendens van betutteling en politieke correctheid in het linkse denken die er voor zorgt dat ik nooit op de huidige linkse partijen zou kunnen stemmen.
Tja..die benamingen (rechts of links) zijn wat achterhaald. laten we het dan maar liberaal noemen.
Over die huursubsidies en zorgtoeslagen:
Vind je het niet veel beter dat we mensen zelf hun rekeningen laten betalen, in plaats van dat de overheid dat doet? Belastingen verlagen --> meer inkomen --> zelf zorg en huur betalen. Het is van de zotte dat je 40% van je inkomen afdraagt, om vervolgens een deel daarvan krijgt om je eigen huur te betalen. Zo zijn er allemaal van die rare potjes (en dus hele overheidsafdelingen) die gevuld en weer geleegd moeten worden. Daarnaast is het allemaal gebaseerd op cijfers van het jaar ervoor, die mensen zelf invullen. Dan krijg je dus mensen die al niet heel veel te besteden hebben, een aantal maanden wellicht ten onrechte toeslagen ontvangen, om ze vervolgens terug te moeten betalen.Natuurlijk moet je kinderbijslagen en bijvoorbeeld persoonsgebonden budget behouden. maar ik heb collega's op andere afdelingen die al drie jaar geen salarisverhoging hebben gevraagd omdat ze dan toeslagen kwijtraken. Meer presteren (of dus meer verdienen) moet direct lonen. Belastingen omlaag en zelf je rekeningen betalen. Minder overheid. Super belangrijk en heel normaal.
Dat laatste geldt overigens ook voor bijvoorbeeld overwerken. Dat hele zwart werken wordt in de hand gewerkt omdat je de helft van je centen mag afdragen als je overuren uit laat betalen. Wát een onzin. Je werkt méér, je bent bereid meer te doen dan een ander, en je wordt gewoon gestraft. Ik kan daar simpelweg niet bij...maar blijkbaar is dat 'eerlijk' en 'sociaal'.
-
Eens wat betreft zorgtoeslagen. Huursubsidie moet wel blijven. Mja wss had ik daar hetzelfde over gedacht wanneer ik net als jou in een goedkope stad woonde;p
-
@bringdaruckus_nl Is toch hetzelfde principe? Of je nou meer centen overhoudt op je loonstrook en zelf betaalt, of dat je het afdraagt en dan weer van ome Rutte krijgt? Ik vind dat raar, of het nu voor je zorg of je huur is.
Mijn huur in Tiel was inderdaad niet zo hoog als in Rotterdam, maar kreeg destijds alsnog huurtoeslag omdat we het destijds met één inkomen deden (ik studeerde nog). Nu heb ik sowieso geen gedoe daarmee vanwege een koophuis maar het klopt van geen kanten. Een maat van mij is vorige week op zichzelf gaan wonen. Die verdient nét te veel voor huurtoeslag, heeft gevraagd of hij bruto €30/maand minder mag verdienen bij zijn werkgever...hoe dan XD
Bizar dat iedereen die toeslagen en hoge belastingen maar normaal vinden.
-
@kagchelland_nl said in SKHF Café:
@bringdaruckus_nl Is toch hetzelfde principe? Of je nou meer centen overhoudt op je loonstrook en zelf betaalt, of dat je het afdraagt en dan weer van ome Rutte krijgt? Ik vind dat raar, of het nu voor je zorg of je huur is.
Mijn huur in Tiel was inderdaad niet zo hoog als in Rotterdam, maar kreeg destijds alsnog huurtoeslag omdat we het destijds met één inkomen deden (ik studeerde nog). Nu heb ik sowieso geen gedoe daarmee vanwege een koophuis maar het klopt van geen kanten. Een maat van mij is vorige week op zichzelf gaan wonen. Die verdient nét te veel voor huurtoeslag, heeft gevraagd of hij bruto €30/maand minder mag verdienen bij zijn werkgever...hoe dan XD
Bizar dat iedereen die toeslagen en hoge belastingen maar normaal vinden.
Als werkende ben ik het nog best met je eens. Maar het probleem is dat het voor bepaalde groepen zoals bv studenten, ouderen met alleen een aow dan echt onbetaalbaar word.
-
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
-
@bringdaruckus_nl Oh dat wil ik ook wel los zien. Anders heb je er als werkende profijt van en als oudere/student dikke pech, dat is niet de bedoeling.
het gaat mij er om dat je je eigen boontjes kunt doppen, niet tien handreikingen van de overheid nodig hebt. Dat is voor mensen in de schuldsanering.
@scheeftand_nl said in SKHF Café:
Ja en de PvdD erkent het grootste probleem in de wereld: dierenleed. Zij zien ook wel de oorzaken hoor maar kunnen er, net als de SP, zeker wereldwijd, weinig aan doen.
#lol
-
@bringdaruckus_nl Oh dat wil ik ook wel los zien. Anders heb je er als werkende profijt van en als oudere/student dikke pech, dat is niet de bedoeling.
het gaat mij er om dat je je eigen boontjes kunt doppen, niet tien handreikingen van de overheid nodig hebt. Dat is voor mensen in de schuldsanering.
#lol
Eens hoor. Een ben voor 1 handreiking ipv 10. Al is het maar om de klassieke hoersubsidies erin te houden
-
#lol
Wat lach je, Leroytje???
-
#lol
Wat lach je, Leroytje???
Leroy lacht omdat hij als accountmanager weer een hele partij plofkipjes heeft verkocht
-
#lol precies
Al is plofkip een verzonnen naam door het groepje enge linksmenschen zoals wakker dier, beter leven en pvdd. Dat is namelijk geen ras. Het is wel een snelgroeiend ras, net zoals die 'nieuwe standaard kip' trouwens. Die maar 10 dagen langer leeft XD
Zij noemen het plofkip, wij noemen het milieukip, omdat die kip veel minder carbon footprint achterlaat (en dus minder belastend voor het milieu is) dan die beter leven of nieuwe standaard onzin.
Dit jaar bijna 6 miljoen kilo verkocht #king
-
#lol precies
Al is plofkip een verzonnen naam door het groepje enge linksmenschen zoals wakker dier, beter leven en pvdd. Dat is namelijk geen ras. Het is wel een snelgroeiend ras, net zoals die 'nieuwe standaard kip' trouwens. Die maar 10 dagen langer leeft XD
Zij noemen het plofkip, wij noemen het milieukip, omdat die kip veel minder carbon footprint achterlaat (en dus minder belastend voor het milieu is) dan die beter leven of nieuwe standaard onzin.
Dit jaar bijna 6 miljoen kilo verkocht #king
hahaha weet ik man. Die zogenaamde duurzame kip is totaal niet duurzaam voor het milieu en is ook totaal niet realistisch op grote schaal.
(link url)
[link text]Bij deze reclame vraag ik me serieus af of er ouders bij de maccie staan om te vragen of ze die leuke kippetjes nu in hun happy meal hebben
-
die 6 miljoen is echt wel nice trouwens. bonusje?
-
Vind die reclames wel tof eigenlijk Maar kan natuurlijk niet...totaal niet waarheidsgetrouw en daarom niet wenselijk.
6 miljoen kilo is absurd veel en daar hoort inderdaad een vergoeding bij. Ik vind het altijd leuk om die moraalridders die zo anti-vlees industrie zijn te woord te staan. Het kan zeker anders, maar niet efficiënter (of milieubewuster). Alleen als we natuurlijk allemaal stoppen met vlees eten
-
Vind die reclames wel tof eigenlijk Maar kan natuurlijk niet...totaal niet waarheidsgetrouw en daarom niet wenselijk.
6 miljoen kilo is absurd veel en daar hoort inderdaad een vergoeding bij. Ik vind het altijd leuk om die moraalridders die zo anti-vlees industrie zijn te woord te staan. Het kan zeker anders, maar niet efficiënter (of milieubewuster). Alleen als we natuurlijk allemaal stoppen met vlees eten
Vond hem ook wel grappig maar ik heb nu echt het beeld van boze ouders die zo'n leuk kipje willen uit de reclame.
Bij mij werkt zo'n reclame ook averechts. Als ik kipje in beeld zie wil ik gewoon kipje eten
-
@kagchelland_nl Ik ben het met je post eens en ben ook voor een lage belastingdruk en voor het idee dat werken echt moet lonen, maar heb niet het idee dat dat per se tegenstrijdig is met het ondersteunen van minima in noodzakelijke kosten.
Zo ben ik bijvoorbeeld voorstander van een hogere belastingvrije voet, een maatregel die aan beide standpunten tegemoet komt, is dat dan niet iets waar we elkaar in kunnen vinden?
Dat voorbeeld van mensen die er op achteruitgaan als ze meer verdienen is idd wel stuitend.
Maar waar ik vooral op doel is dat er imo dus genoeg andere zaken zijn waar flink op bezuinigd kan worden om de belastingdruk te verlagen (de vele miljarden die we nu jaarlijks gaan pompen in het voorkomen van een opwarming van 0, een aantal nullen 3 graad, de massa immigratie van mensen die hier geen werk kunnen krijgen, op de NPO kan imo flink bezuinigd worden, zo ook op anti-discriminatiebureau's (als men zich gediscrimineerd voelt dien je immers aangifte bij de politie te doen)).
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden, maar mijn punt is dus dat dat kleine beetje sociale zekerheid imo prima in een moderne ''rechtse'' partij past, maar dat moderne ''linkse'' partijen imo verkeerde prioriteiten stellen waarmee ze heel erg ver van mij afstaan.
-
Plus het volgen van de oorlog zoekende Amerika, en als de rust weer weder gekeerd is vanuit die Lui, mogen wij als europerse lidstaten mee gaan betalen aan wederopbouwingen van de door hun plat gegooide opgebouwd uit mest dorpjes in Irak.
maar nu krijgen ze er baksteen dorpjes voor terug.
kosten 75 miljoen vanuit ons klein kikkerlandje.
kan je beter deze 1/3 van het tekort in eigen land houden en de basisschool docenten tegemoet komen.
nu weer weg gegooid geld om in een plat gegooid land te stoppen wat niet eens onze daad van actie is en was.