Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@braamsie-_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Gezien het feit dat ze bij GB al tijden roepen dat ze de crewwereld weer nieuw leven in willen blazen, mag je er toch wel vanuit gaan dat ze nog wel iets als prijs gaan bedenken... Maar laat voorop staan dat dit haaks staat op wat ze roepen en echt een DRAMATISCHE AANPASSING is. CC was altijd om crewpunten te winnen zodat het duidelijk was welke crew sterk is. Dit omdat MP geen ene kloot zeggen over hoe sterk een manager/crew is. Echter is dit gewoon maar weer lekker doorgevoerd, waarschijnlijk zonder ook maar de mening te peilen van bijvoorbeeld de osmstaff. Want die hadden echt wel aangegeven wat een slecht plan dit is.
Ben het hier grotendeels mee eens. Teleurstellend om te zien dat zo'n organisatie hier zo lang mee bezig is geweest. Maar ik snap überhaupt niet wat een crewranking met een individuele ranking te maken heeft?
Enerzijds onderscheid je m.i. de individuele ranglijst, dit zou een lijst moeten zijn op basis van je MP. Maar hier moeten ook de individuele prestaties in de KL, NK, etc. worden meegenomen.
Anderzijds een crewranglijst die gebaseerd is op CC, CK en punten die je verdient door onderlinge battles.
Overigens wel een kanttekening: MP's mogen dan niet de beste graadmeter zijn om te bepalen of een manager sterk is, maar de of je de "zwaardere competities" als KL of CC nou moet beschouwen als een meetinstrument...? Die competities zijn voornamelijk bouwen naar een 451/4231 elftal om vervolgens gemiddeld één goal per wedstrijd te zien. Ook niet echt realistisch allemaal. Dus wat mij betreft een mix daarvan zoals hierboven en dan niet alle activiteiten (individueel vs. crew) door elkaar halen zoals GB i.m.o. nu doet.
-
Het hele systeem met MP is slecht. Je wordt niet beloond door tegen sterke tegenstanders te spelen, maar juist tegen zwakke. Dat is zo 1990. Zelfs simpele spelletjes als bubble machine hebben al een systeem waarbij je max 20 punten haalt als je van een veel betere manager wint, 10 bij gelijkwaardig, en minimaal 1 puntje tegen een veel zwakkere. Begin daar eens mee, zodat goede managers elkaar gaan opzoeken in plaats van ontlopen.
Als je dat op orde hebt, is MP meteen een betere graadmeter voor de sterkte van een crew. Maar nog steeds wel van de sterkte van individuen in een crew. Ik hoop dat jullie werken aan een concept waarbij daadwerkelijke prestaties met de crew (battles, crewcup, etc) beloond worden.
Het systeem met crewpunten ben ik nooit enthousiast over geweest, dus ik snap wel dat jullie dat overboord doen. Maar de totaal nutteloze MP volgens het huidige simpele systeem heeft al helemaal geen waarde. Nu bestaat er dus simpelweg geen crewranking meer.
@harry-poon: als je behoefte hebt aan uitwerking van een beter MP systeem, geef me even een seintje!
-
@vinnievuik_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Het hele systeem met MP is slecht. Je wordt niet beloond door tegen sterke tegenstanders te spelen, maar juist tegen zwakke. Dat is zo 1990. Zelfs simpele spelletjes als bubble machine hebben al een systeem waarbij je max 20 punten haalt als je van een veel betere manager wint, 10 bij gelijkwaardig, en minimaal 1 puntje tegen een veel zwakkere. Begin daar eens mee, zodat goede managers elkaar gaan opzoeken in plaats van ontlopen.
Als je dat op orde hebt, is MP meteen een betere graadmeter voor de sterkte van een crew. Maar nog steeds wel van de sterkte van individuen in een crew. Ik hoop dat jullie werken aan een concept waarbij daadwerkelijke prestaties met de crew (battles, crewcup, etc) beloond worden.
Het systeem met crewpunten ben ik nooit enthousiast over geweest, dus ik snap wel dat jullie dat overboord doen. Maar de totaal nutteloze MP volgens het huidige simpele systeem heeft al helemaal geen waarde. Nu bestaat er dus simpelweg geen crewranking meer.
@harry-poon: als je behoefte hebt aan uitwerking van een beter MP systeem, geef me even een seintje!
Er zijn denk ik meer managers die niet die crewcup en battles spelen, dus denk dat osm met dit systeem verdienste qua MP gelijk wil houden, je moet het ook voor die managers intressant houden!
-
@sanderjep15_nl We willen toe naar een battlesysteem waar je gematcht wordt met een Crew die in dezelfde divisie zit als jouw Crew. Op basis van de kracht van de andere Crew krijg je dan meer of minder punten. Je kan dan divisies stijgen of zakken.
-
@vertrigo_nl Het een had inderdaad met het ander te maken. Was pure noodzaak om op dat moment alles down te halen
-
@vinnievuik_nl Goed punt. Het managerpuntensysteem werkt niet optimaal voor het doel dat je wil bereiken: managers belonen voor hun prestaties. Ook qua complexiteit is het nog te veel van het goede. Voor het nieuwe systeem hebben we iets dat de kracht van beide Crews meeneemt voor de puntenberekening. Omdat je ook kan zakken geeft het een goed beeld van hoe sterk een Crew is.
En bedankt voor je aanbod! What did you have in mind?
-
@harry-poon
Je kunt de toegekende MP exact hetzelfde houden. Ook de ranglijst kun je ongewijzigd houden. Alleen aan de toegekende MP per wedstrijd voeg je het volgende toe:Het maximale verschil in MP tussen 2 managers is ongeveer 120.000. Bijvoorbeeld iets als dit:
In dit voorbeeld haal je:
- Net zo veel punten als nu bij winst op een tegenstander met gelijk aantal MP
- De helft van het aantal punten bij winst op een tegenstander met 25000 MP minder
- Twee keer zo veel punten bij winst op een tegenstander met ongeveer 50000 MP meer
- Drie keer zo veel punten bij winst op de nummer 1 van de ranglijst
Dit heb ik even snel in elkaar geflanst. Je zal natuurlijk wat moeten schaven aan de exacte getallen, en moeten testen hoe het doorwerkt voor allerlei klasseringen. In ieder geval gaan sterke managers zo op zoek naar elkaar, want als je rond de 100.000 komt, en telkens tegen beginnende managers speelt, haal je 4x minder punten dan wanneer je tegen gelijkwaardige managers speelt.
Dit staat dus los van de extra puntenberekening die je voor crews zou kunnen invoeren. Maar het gaat wel de sterkste managers boven laten drijven na verloop van tijd. En je kunt gewoon sterke competities spelen op je HA.
-
De crewcup en crewkampioenschappen kunnen toch gewoon worden opgenomen door GB en vervolgens gepost worden op een speciale pagina op de website? Als het teveel werk is kunnen we ook zelf gewoon alles bijhouden op het forum zoals nu en dat GB dit dan 1x per seizoen post op de website. Daar gewoon alles bijhouden. Een crewranking gebasseerd op de prestaties van deze geselecteerde toernooien.
-
@vinnievuik_nl Nice! De vraag is wel een beetje alsof managerpunten nog wel de beste optie is voor een crewranking systeem. Managerpunten is gebaseerd op individuele managers, niet voor groepen. Ik denk dat dat een mooi moment is om met een nieuw systeem te beginnen.
-
Ik ben benieuwd
-
@harry-poon
Dan begin je toch met 2 nieuwe systemen: eentje voor de managers, en eentje voor de crews. Wat ik voorstel is echt niet lastig te implementeren, dat kun je mij niet wijs maken. Ik zou zeggen, gooi hem eens in de groep bij jullie op kantoor -
@dave-jansen_nl serieuze noobcrew ? Mooi compliment fijn dat je zo over een andere crew schrijft. En laat GB alles gewoon rustig uit werken. En ja goodfellas en osu en Kl en looking for nog wat en imperium dat zijn echt de top crews die spelen allemaal in top competities waar 451 en 4231 de hoofdmoot voert. Ja daar moet je een ranking op plaatsen. Maar al jaren is het via managers dat het word gedaan nooit geklaag gezien. Nu zijn er andere crews die wat hoger staan dan verwacht en dan moet het anders. Nou mij maakt niet uit crewranglijst is gewoon aanfluiting om te zien en en de persoonlijke ranglijst ook. Persoonlijk heb ik het idee dat alles wat GB doet hier genadeloos word afgekraakt. Het eerste wat GB zou moet doen is 451 en 4231 uit opstellingen halen waardoor het leuk is om Kl en crewcup te spelen.
-
@vinnievuik_nl Hoe bedoel je? Een nieuw systeem voor Crews zijn we inderdaad mee bezig. Managerpunten voor individuele managers niet.
-
@santheman11_nl We hebben denk ik niet goed genoeg gecommuniceerd over wat de update zou inhouden. De echte update met nieuwe punten, battles en een chat komen nog. Dit was een update van de website op technisch en designgebied.
-
@harry-poon
Ik bedoel dat je ook een nieuw MP-systeem voor individuele managers zou kunnen overwegen. Als je de vraag zou stellen aan de huidige top 100, of ze vinden dat het huidige MP-systeem een goed systeem is, dan ben ik ervan overtuigd dat vrijwel iedereen nee zal antwoorden. Indirect wordt met een MP-systeem zoals ik voorstel ook beter duidelijk hoe sterk de individuele managers binnen een crew zijn. Daarbij kun je inderdaad ook werken aan een systeem voor een crewscore (wat jullie dus al aan het doen zijn, goed om te horen). Maar het lijkt me sowieso goed om beide scores (crewscore en gemiddeld aantal MP) te behouden. -
In de tijd dat we bij GF nog ons best deden voor de MP, hadden we ruim 90.000 MP als crew. De huidige ranglijst boeit niemand meer iets.
(29 april 2016)
-
Dat je dat nog als foto hebt
-
Ben jij de enige die GB steunt qua updates?
-
@furrax_nl nee ik steun het niet. Maar ik kraak ook niet gelijk af. Ik weet dat het voor vele moeilijk is om veranderingen te zien zeker voor diegene die al van begin meespelen. Maar nu is die ‘crewupdate’ voor een bepaald % zichtbaar en het is gelijk negatief. Als het aan mij had gelegen had ik pas update gedaan als het 100% klaar was. En ik vind jammer dat ze weinig luisteren naar managers die goede iedeeen hebben. Maar het is zoals het is.
-
@triple-444_nl Als het nu al verpest is voor vele managers, waarom dan afwachten op de rest? Belachelijk dat het nog niet alles is. Het hele OSM-gebeuren is kapot. Wat stelt een crew nog voor? Niks! Nu nog vele minder zonder crewlevels & punten. Vroeger kon je ook selecteren uit actieve managers op het forum. Nu ben je haast verplicht om random managers aan te nemen. In JR werken we zo niet, wat erop neer komt dat we ermee gaan stoppen. En zo kan ik nog wel een paar crews noemen die verdwenen zijn of op een laag pitje staan. Ook opmerkelijk dat telkens overal @Harry-Poon opduikt. Andere updaters zie je hier niet. Laffe honden die dit spel kapot gemaakt hebben.