Cryptocurrency
-
@your_worst_nightmare_nl Naja men zegt niks voor niks dat je van de beurs etc moet gaan als Jan Modaal gaat instappen, zal hier ook wel een beetje vergelijkbaar zijn.
-
@hap-slik-weg_nl said in Cryptocurrency:
@your_worst_nightmare_nl Naja men zegt niks voor niks dat je van de beurs etc moet gaan als Jan Modaal gaat instappen, zal hier ook wel een beetje vergelijkbaar zijn.
niet voor niks
-
@hap-slik-weg_nl said in Cryptocurrency:
Interessante comment.
Ik kan namelijk totaal niet inschatten wat die media-aandacht (zowel in binnen- als buitenland) nou werkelijk doet met het aantal mensen die dit doen. Je kunt inderdaad aannemen dat Jan Modaal nu ook mee wil doen, maar doet hij dat ook? Schrikt het proces van accounts aanmaken, online wallets en het totale onbekende hem niet af? Ben echt benieuwd.In mijn directe vriendenkring ben ik de enige die hier ook maar iets mee doet. Een vriend wil (mede door mijn verhalen en media) wel beginnen, heeft ook de centen, maar weet zonder mijn aanwijzingen geen idee waar hij moet beginnen. Het is wel online te vinden maar wie blijven er aan die strijkstok hangen...toch veel volk denk ik. Dan heb je nog van die 'brokers' die je voor een fee al die shit kan laten doen, om vervolgens daarvan te profiteren natuurlijk. geen idee voor hoeveel mensen dát een serieuze optie is.
Mijn gok zegt nu dat 25% van de wereldbevolking van cryptomunten gehoord heeft en tussen de 3 en 5% er ook echt bezit. gekke schatting?
-
@scheeftand_nl Sorry, ik was net wakker
-
@kagchelland_nl De aandacht maakt het bekender, betekent nog niet dat Jan Modaal aan de bitcoin gaat. Maar denk dat er een binnenkort wel een omslagpunt komt voor die mensen. 3-5% van de wereldbevolking is 210 miljoen mensen ik denk dat het een stuk minder is hoor. Als je bijvoorbeeld ziet dat er maar max 21 miljoen bitcoins op de wereld zijn (waarvan ongeveer 15 miljoen nu gemined).
Jan Modaal gaat overigens binnenkort in andere cryptomunten, die bitcoin is ze misschien wat te duur nu.
Laatst wel leuk stukje uit een podcast wat betreft het nut van die coins. Gozer moest geld overmaken naar China, betaalde 60 eu aan de Rabo en toen bleek er wat mis te zijn gegaan (fonetische vs chinese tekens ofzo), nog een keer 60 eu, weer mis. Nog een keer 60eu, 180 eu lichter (op 3k). Blijkt achteraf dat hij ook gewoon bitcoins had kunnen overmaken, was er 0 transactiekosten geweest.
-
@hap-slik-weg_NL Betalen met Bitcoin heb je wel transactie kosten, vrij hoge zelfs (want voor een fee onder de €20 worden je transacties niet eens uitgevoerd..) Is het namelijk niet interessant voor de miners om te doen..
@Kagchelland_NL je bedoelt ipv wereldbevolking de ontwikkelde samenleving? Je kan het zien aan het handelen in valuta, in China zijn er maar een X aantal coins toegestaan om in te handelen.
Nee Jan Modaal en consorten horen het, willen het misschien maar durven waarschijnlijk niet.
Grootste bezitters van de gerenommeerde muntenzijn in handen van de multinationals die er ook gebruik van wensen te maken.
Voorbeeld hiervan is de EEA . Of Microsoft nu bij IoTA.Dat de gewone man niet snel een hele bitcoin koopt vanwege de prijs is te begrijpen, maar je kan ook delen van een munt kopen ( 0,02 bitcoin bijvoorbeeld)..
Dat het klopt dat als de taxichauffeur erover praat, het moment is dat je moet gaan cashen klopt dus wel gedeeltelijk, echter is het in cryptoland belangrijker om de techniek te volgen, wie er achter zit, wat de reeele doelstellingen zijn e.d.
En goed na te kunnen gaan welke bedrijven, waarin geinteresseerd zijn..dat zorgt namelijk voor de stijgingen (XLM, IoTa, ETH, XMR e.d.)Bitcoin zelf kan beter 'vergeten' worden..is niet interessant en achterhaald..iets wat zelfs met eth kan gaan gebeuren aangezien Vitalik heeft aangegeven dat hij pas binnen 1,5 - 5 jaar helemaal up en running kan zijn zoals hij dat wenst..iets wat een IT land een tijdsbestek van 25 jaar is....
Handig voor iedereen die geïnteresseerd is in crypto en evt handelen zou eens moeten kijken naar : www.cryptocurrency-cursus.nl
Handelen via die brokers zou ik persoonlijk niet doen, die zitten er niet voor jou maar voor zichzelf en maken zich vaak schuldig aan pump en dump..Daar ben jij slechts aas voor...
Niet gaan daytraden als je geen verstand van de markt heb en waar de stijgingen en dalingen op gebaseerd zijn...
Iemand die echt geinteresseerd is hierin en meer wil weten, raad ik bovenstaande cursus aan. Heb inmiddels al aardig wat goede verhalen hierover gehoord en één van de initiatiefnemers ook meermaals gesproken.
Interessante sparringspartner.. -
De vervolgvraag van mijn 'schatting' is natuurlijk: in hoeverre worden deze munten common currency?
Noem je jezelf nu een early adapter (jaja, marketingles!) en volgt de grote groep nog, of is het een gestaag groeiend maar nog altijd klein groepje?En wat áls de helft van de westerse ontwikkelde wereld eraan begint? Worden muntjes meer waard of juist meer gemeen goed? leuk om te volgen, geen pijl op te trekken als je het mij vraagt.
-
Litecoin
-
Wat een heerlijke dag voor de cryptocurrency, eerst litecoin die naar onverklaarbare hoogtes stijgt, nu begint Ripple te stijgen en niet de ETH e.d. vergeten welke ook gewoon blijven stijgen. Ik heb vandaag meer verdiend dan normaal in 2 weken werken, en ik heb er niet eens duizenden euro's in gepompt...
-
begint al lekker in te storten,,,, nu tijd om in te stappen?
-
Dat bleek wel
-
ja 3000 verschil weer met de dip van gisteren
-
Van wie mag ik een bitcoin kopen?
-
Net voordat ik op vakantie ging tot de dagen voor de kerst weer waanzinnige stijgingen, deze zijn rond de feestdagen gecorrigeerd en gaan nu weer verder omhoog.
Mooi begin van het jaar
ETH : € 715,00
XLM : € 0,45
LTC : € 210,00
XRP : € 1,68
BTC: € 11.400,00Alleen de eerste 3 uur vandaag alweer een 'maandsalaris' verdient aan stijgingen.
Zelf heb ik wel een aantal ETH & XLM verkocht aan het einde van het jaar, dit om de kosten koper voor mijn nieuwe woning te voldoen.
Bedrag bestond uit mijn inleg van 2017 + een klein winstbedrag.Alles wat nu in de crypto zit is pure winst..
XLM inmiddels zoals hierboven beschreven naar € 0,45...wanneer dit de €20,00 aantikt ben ik alleen al met XLM miljonair ...
-
@oioihillegom_nl neu
-
ETH : € 784,00
XLM : € 0.80
XRP : € 2,38
BTC: € 12.550,00
LTC : € 207,00In 2 dagen tijd ruim een netto jaarsalaris binnengeharkt...<3 Crypto
-
Grote verhalen XD
-
This post is deleted!
-
Pics or it didn't happen
-
Guldens.