KNVB Beker
-
@SIRclitjeslikker_NL Lol zo bekeken wel ja, maar het is wel gewoon een prijs die leuk staat op je palmares.
-
@SIRclitjeslikker_NL Nu hou je enkel en alleen rekening met de grote club. Als Volendam of Sparta nu per ongeluk de beker wint, zullen zij kansloos zijn, hierdoor zal AZ mogelijk Europees missen.
-
De grote clubs verkijken zich vaak op de kleintjes, en die moet je juist in de gaten houden
-
@jeffreyelzinga_NL Het is al enorm onzinnig dat de nummer 8 nog Europa in kan in Nederland. Dat betekent dus dat we 7 betere clubs in die plaats hadden kunnen sturen. Afschaffen die bullshit play-offs, schadelijk voor het Nederlands voetbal
-
@Suiz-Luárez_NL Dat op zeker alleen muv AZ is t verschil tussen 5 en 10 niet zo groot. Daar onder zit wel degelijk een gat qua kwaliteit van club
-
@jeffreyelzinga_NL Je moet er trouwens rekening mee houden dat Twente er nog tussenuit valt als die top 7 eindigen. In dit geval mag de nummer 8 alsnog mee in de play-offs, dus in het geval dat Feyenoord de beker wint mag zelfs de nummer 9 deelnemen aan de play-offs. Lachwekkende vertoning
-
Lastige loting, word moeilijk vooral omdat je el ahmadi en vilhena mist
-
Ik hoop dat Cambuur degradeert
-
Snap t gezeur om beker niet, wat zou je er zo anders aan willen dan? Winnaar EL is door UEFA bepaald, verliezer geen ticket is door UEFA bepaald. Opzet? Het is al zo minimaal als maar kan, enige manier om het mooier te maken is door alle amateur clubs in Nederland toe te voegen en een FA cup na te maken, probleem is echter dat je dan gaat zeuren als Ajax op bezoek moet bij Holwierde. Prijzengeld? Is in Nederland niet haalbaar, prijzengeld eredivisie is zelfs onaantrekkelijk. Finalestadion? denk dat heel Nederland buiten Amsterdam om liever in de Kuip speelt. Dus wat zou anders moeten wat ook anders kan?
-
@jeffreyelzinga_NL De geschiedenis leert dat het vrijwel altijd de subtoppers/hoge middenmoters van dat moment zijn die de finale halen.
Az wil je er opzich wel bij hebben gezien het verleden, maar dan moet je die play-offs idd maar afschaffen en hopen dat ze 4e worden. Worden ze dat niet, hoef je ze er miss toch maar ook niet zo nodig bij te hebben.
-
@jeffreyelzinga_NL said in KNVB Beker 2016-2017:
Snap t gezeur om beker niet, wat zou je er zo anders aan willen dan? Winnaar EL is door UEFA bepaald, verliezer geen ticket is door UEFA bepaald. Opzet? Het is al zo minimaal als maar kan, enige manier om het mooier te maken is door alle amateur clubs in Nederland toe te voegen en een FA cup na te maken, probleem is echter dat je dan gaat zeuren als Ajax op bezoek moet bij Holwierde. Prijzengeld? Is in Nederland niet haalbaar, prijzengeld eredivisie is zelfs onaantrekkelijk. Finalestadion? denk dat heel Nederland buiten Amsterdam om liever in de Kuip speelt. Dus wat zou anders moeten wat ook anders kan?
Goed verhaal
-
@jeffreyelzinga_NL Ik vind het een prima toernooi. Eeuwenoude traditie en prachtig voor alle andere clubs. Erger me alleen aan onze houding. Ik zou ook een B team opstellen, maar doe dan verdomme niet zo hypocriet door dan toch ff wat A-spelers in te laten vallen en voor de camera te gaan doen alsof je het zo schandalig is dat je eruit ligt.
Mja, sowieso nog nooit een trainer gezien die zo irritant is voor de camera als Bosz.
-
Het is leuk hoor die beker, maar als je concurrent naast uit Europa ook nog eens uit de beker is kun je er zelf ook beter uit gaan. Maar goed blijft een schande. Feyenoord zit er nog wel in, ben benieuwd of die het nog gaan merken met de titelstrijd (al ga ik net als bijna iedereen nog uit van een implosie van Feytje)
-
Beker zal allicht minder invloed hebben op spelers dan de europa league, dus in die zin heeft feyenoord nog altijd voordeel tov ajax.
Maar of PSV voordeel heeft valt nog te bezien.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in KNVB Beker 2016-2017:
nog nooit een trainer gezien die zo irritant is voor de camera als Bosz.
Nog nooit een trainer gezien die niet structureel de beste spelers erin zet. Dijks kan er geen pepernoot van, Viergever kan er geen pepernoot van, Veltman kan er als rechtsback geen pepernoot van (centraal is ie nog bruikbaar), en toch spelen ze allemaal.
Mag toch hopen dat we tegen PSV zo spelen:
Onana
Tete Sanchez Veltman Riedewald
Klaassen Schöne Ziyech
El Ghazi Dolberg Younes -
@Suiz-Luárez_NL Viergever is gewoon een van de beteren elke week hoor.
-
@hap-slik-weg_NL een geschorste speler opstellen lijkt me niet zo handig
-
@Suiz-Luárez_NL
Viergever > Veltman. al heb ik een hekel aan dit soort verdedigers -
Snap het kritiek ook niet, Ajax is eindelijk sinds het vertrek van Jol leuk om naar te kijken, met ook nog resultaat, had Ajax haar wenningsfase niet gehad stond het nu al dik eerste.
-
We leveren ook vooral kritiek op (een hoop) specifieke beslissingen van Bosz.
Het resultaat moet die kritiek idd verbloemen, maar of dat gaat lukken moet nog maar blijken. 11-3-2 is nog niet bepaald om over naar huis te schrijven.
De Boer speelde idd wat laffer, te laf imo. Maar hij moest het met de statische Milik doen ipv met de meevoetballende Dolberg en zonder Ziyech. Met eriksen en Janssen was Ajax onder de Boer ook heel leuk om naar te kijken.