Politiek
-
Oh goede bron, mijn bron was ook de media
-
Een motie van de SP om mensen met hoge inkomens meer belasting te laten betalen – en mensen met een lager inkomen minder (4 februari 2015); of om grote vermogens een eerlijker belasting te laten betalen (11 maart); ons voorstel om een miljonairsbelasting in te voeren (17 september), het stuit allemaal op een ‘nee’ van de PVV.
https://www.sp.nl/nieuws/2016/02/wat-stemt-geert-wilders -
Klopt dat pvv de belastingen wil verlagen. Wat natuurlijk nooit kan met al hun andere ideeën zoals eigen risico op 0 etc, extra geld voor zorg, politie en defensie. Daarom laten ze hun programma natuurlijk ook niet doorberekenen. Het enige waarop ze besparen zijn vluchtelingen, ontwikkelingshulp, kunst en cultuur.
-
@dominicm_nl said in Politiek:
VVD en PVV verschillen op het gebied van belasting nauwelijks van elkaar hoor
Met de kanttekening dat VVD de lasten nooit echt verlaagt.
verbaast me wel van pvdd, had dat niet achter ze gezocht. Mja een groot gedeelte van hun programma is zo belachelijk dat ik me daar nooit echt in verdiept heb.
-
@oioihillegom_nl said in Politiek:
dit klopt niet... je statestiek.
pvv was toch voor hogere belasting voor rijken? en daar staat de kruis.
Volgens mij ook hoor en ik had ook al mijn twijfels bij dat overzicht
-
@bringdaruckus_nl said in Politiek:
Klopt dat pvv de belastingen wil verlagen. Wat natuurlijk nooit kan met al hun andere ideeën zoals eigen risico op 0 etc, extra geld voor zorg, politie en defensie. Daarom laten ze hun programma natuurlijk ook niet doorberekenen. Het enige waarop ze besparen zijn vluchtelingen, ontwikkelingshulp, kunst en cultuur.
Tuurlijk kan dat wel dat is ook zo'n bullshit dat je overal hoort. Het kan wel degelijk.
-
Het enige waarop ze besparen zijn vluchtelingen, ontwikkelingshulp, kunst en cultuur.
Nouja, besparen, waarin de PVV voor mij afdoet is dat ze heel erg in het getal 0 denken. Aan de dingen die jij opnoemt willen ze welgeteld 0 euro uitgeven, net zoals dat ze 0 euro willen uitgeven aan milieugerelateerde zaken 0 euro aan de NPO, en volgens het beruchte A4tje ook 0 euro aan subsidies voor innovatie en 0 euro aan ''enz.''.
Alles bij elkaar kom je dan wel op een heel flink bedrag uit. Zijn allemaal dingen waar ik ook een kritische rechtse blik op heb, maar 0 is in al die gevallen eigenlijk gewoon een onrealistisch onwerkbaar getal lijkt mij. Vind die partij in dat opzicht wat simplistisch.
-
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Het enige waarop ze besparen zijn vluchtelingen, ontwikkelingshulp, kunst en cultuur.
Nouja, besparen, waarin de PVV voor mij afdoet is dat ze heel erg in het getal 0 denken. Aan de dingen die jij opnoemt willen ze welgeteld 0 euro uitgeven, net zoals dat ze 0 euro willen uitgeven aan milieugerelateerde zaken 0 euro aan de NPO, en volgens het beruchte A4tje ook 0 euro aan subsidies voor innovatie en 0 euro aan ''enz.''.
Alles bij elkaar kom je dan wel op een heel flink bedrag uit. Zijn allemaal dingen waar ik ook een kritische rechtse blik op heb, maar 0 is in al die gevallen eigenlijk gewoon een onrealistisch onwerkbaar getal lijkt mij. Vind die partij in dat opzicht wat simplistisch.
Dat valt best wel tegen hoor. Besparen was idd niet het goeie woord. Aan ontwikkelingshulp wordt 4 miljard uitgegeven maar een deel daarvan wordt dus ook uitgegeven aan vluchtelingen in nederland zelf. Alleen het afschaffen van eigen risico kost al ruim 4 miljard. Niks meer uitgeven aan kunst en cultuur lijkt me niet genoeg om een 10 miljard aan zorgbezuinigingen terug te draaien en geld te geven aan politie en defensie. Dat kan iedereen bedenken lijkt me. Daarnaast willen ze inkomstenbelasting verlagen en motorrijtuigbelasting halveren.Hoe dan
-
en ohja ze willen aow leeftijd op 65 jaar houden maar daar kan ik niet zo snel een bedrag aan koppelen wat daarvan de kosten zouden zijn.
-
@bringdaruckus_nl Tsjah, het is niet dat ik dit in detail bestudeerd heb en weet of ze het gaan redden of niet.
Eigen Risico verlagen betekent simpelweg dat de premie's omhoog gaan, dat gaat niet uit de schatkist komen. Dat geldt eigenlijk ook deels voor een hoop andere zorgkosten, dan kunnen de belastingen wel omlaag gaan maar krijg je een broekzak - vestzak verhaal.
Daarnaast zijn de kosten die we kwijt zijn als we full - Parijs gaan en wat we kwijt zijn aan immigranten zonder uitzicht op werk ook wel gigantische kostenposten.
Bovendien zijn er ook genoeg bureaucratische regelingen mbt bijv belastingen waarop je kunt bezuinigen, overbodige overheidsorganen zoals anti-discriminatie meldpunten (Dan dien je immers gewoon aangifte bij de politie te doen), etc.
Als je denkt vanuit het perspectief van de PVV en echt alles wat niet strikt noodzakelijk is uit de begroting schrapt zie ik ze wel veel dichterbij komen dan dat jij doet, al zouden doodberekeningen e.d. zeker interessant zijn.
-
ben ook wel benieuwd hoeveel mensen sterven door pvv-beleid
-
PVV komt op voor Nederlanders, er gaat gegarandeerd geen Nederlander dood door PVV beleid. Buitenlanders daar zijn wij niet verantwoordelijk voor.
-
@bringdaruckus_nl Sjah ze hebben het gewoon daarvoor verneukt met landelijk beleide. Fut regelingen etc. Wordt onbetaalbaar.
-
Helaas hebben de Ieren ervoor gekozen om abortus te legaliseren in een referendum. Ik had liever gezien dat politici nog tientallen jaren hadden vastgehouden aan achterhaalde politiek terwijl het volk duidelijk iets anders wil - zonder dat er een mechanisme was om dat duidelijk te maken. Dat was mijn ideaal
-
@dominicm_nl Misschien zouden de politici anders gehandeld hebben als er geen mogelijkheid tot het houden van een referendum over dit onderwerp was.
-
@dominicm_nl
Welk een horror inderdaad als de politiek de grillen van het volk afremt. Orwelliaans bijna. Dat je zelf verantwoordelijk bent voor de consequenties van onveilige seks is echt ouderwets, gewoon lekker wegsnijden die foetussen. Maar goed dat laatstgenoemden trouwens niet mee mochten stemmen. Dat is mijn ideaal. -
@scheeftand_nl Klopt. Hitler kwam ook op voor de “echte” Duitsers. Zelfs met een authentiek Duits paspoort en geboren in Duitsland waren sommige mensen, Joden vooral, niet “echte” Duitsers. Dat waren nog eens tijden...
-
@vinçentó-beçker_nl said in Politiek:
@scheeftand_nl Klopt. Hitler kwam ook op voor de “echte” Duitsers. Zelfs met een authentiek Duits paspoort en geboren in Duitsland waren sommige mensen, Joden vooral, niet “echte” Duitsers. Dat waren nog eens tijden...
-
Mooi om mensen met weinig historisch besef toch historische vergelijkingen te zien maken.
-
Hello ik ben tim en ik heb history gestudeerd en iedereen mag het weten mvg