Voetbal: De Nederlandse competities
-
Laatste keer dat we zo dominant waren in een uitwedstrijd tegen een team van enige statuur moet 5 seizoenen geleden zijn geweest, en dat was tegen 10 man...
Zou vandaag iig mooi mee genomen zijn als 1vd3: Bate, PAOK, Rode Ster de CL haalt zodat Valencia opschuift naar pot 3.
-
Ajax mag er wel 2/3 spelers bijhalen. Liefst een buitenspeler, spits en een verdedigende middenvelder. Ook met oog op volgende seizoen waar Ajax sws leeg gaat lopen
-
@sirclitjeslikker_nl said in Eredivisie:
Zou vandaag iig mooi mee genomen zijn als 1vd3: Bate, PAOK, Rode Ster de CL haalt zodat Valencia opschuift naar pot 3.
Rode Ster heeft Salzburg uitgeschakeld, wat in alle opzichten gunstig is voor ons. Valencia schuift door naar pot 3, en Nederland is Oostenrijk voorbij op de coëfficiëntenlijst
-
Lijkt me ook handig als Ajax uit pot 4 Club Brugge loot. Belgie ff een tik geven
-
Pot 4 vind ik allemaal prima, zolang we Inter maar ontlopen. De rest geven we pakkie
-
Inter Gala en Hoffenheim liever niet
-
En we moeten Bony en Fer nog ff kopen, wat kracht tussen al die kabouters van ons
-
@suiz-luárez_nl
prima idee. Zie ook nog graag een jonge vleugelspeler erbij die ff een jaartje kan acclimatiseren. -
We hebben in principe Cerny en Bandé ook nog, maar die komen pas in de winterstop terug. Voorlopig kunnen we met Ziyech, Tadic, Neres en Labyad de vleugels nog wel vullen denk ik, al is eigenlijk alleen Neres een vleugelspeler.
-
@suiz-luárez_nl
Ja ik bedoel rustig brengen. Neres en Ziyech zullen wel volgend jaar weggaan. Verder loopt er toch niks in jong Ajax rond. Noa lang miss maar die is ook blessuregevoelig en niet goed genoeg voor basis -
Lekkere loting, overwintering in CL zit erin
-
Kutbayern. Je weet dat Ajax gaat verliezen en het is zo'n lelijk team. Had liever PSG ofzo gehad
-
@bringdaruckus_nl Scheelt ook dat je weet dat Bayern 18 punten pakt. Toch een betere loting dan City die misschien uit wel van Benfica zouden verliezen.
Ik kan Aek alleen beoordelen op de EL resultaten van vorig seizoen: 3-0 gewonnen van club 2x gelijk tegen AC milan, 2x tegen Dinamo Kiev. Zal ook nog een pittige uitwedstrijd worden.
Hopen dat we tegen Benfica thuis beginnen, meteen met een gekkenhuis in de arena. Weten we meteen ook na de 1e wedstrijd of er wat mogelijk is of niet.
-
@sirclitjeslikker_nl
hoezo weet je dat bayern 18 punten pakt. Ze hadden psv 2 jaar geleden ook genaaid door te verliezen van Rostov. Met City heb je miss nog het geluk dat Pep, ten Hag het net wat meer gunt -
Bayern oude club van Ten Hag, misschien helpen ze ons
-
@suiz-luárez_nl
Ik denk dat Kovac geen idee heeft wie ten Hag is -
@bringdaruckus_nl Nouja weet, ging ervan uit toen ik het typte.
Bedenk me wel dat het uitmaakt wanneer je Bayern thuis treft. Als ze er uit de eerst 4 gewoon 12 pakken en dan een niet ingespeeld B elftal naar een uitwedstrijd brengen kunnen ze ook punten verspelen ja.
-
@sirclitjeslikker_nl
18 punten worden gewoon echt bijna nooit gepakt in de groepsfase CL. Real Madrid lukte het een paar jaar geleden maar het is vrij zeldzaam. -
Was weer even een weekje ertussenuit ivm een extra vakantie, maar wat heeft Ajax toch lekker gespeeld tegen Dinamo en Vitesse...
Tegenstanders in de eredivisie komen weer naar het station met de staart tussen de benen om de schade zoveel mogelijk te beperken, niet in de hoop een puntje te pakken.. Nu nog wachten tot Dolberg terug is en we vlammen helemaal.
Veltman in de winterstop weg. van de zomer gaan hoogstwaarschijnlijk : Ziyech, Neres, de Ligt en Frenkie weg voor bij elkaar zo'n € 180.000.000,00. Kunnen we a lá Bayern ook de hele Eredivisie leegkopen.
Loting CL, ja race tussen plek 2/3..AEK snoept zomaar thuis punten tegen Ajax en Benfica , wij winnen thuis van AEK en Benfica...uit bij Benfica puntje meenemen en we zijn een ronde verder, in het minder gunstige geval de EL in..
PSV heeft een prachtige loting qua tegenstanders, klote voor het Nederlandse voetbal, al hoop ik dat ze dan maar 3e worden in de poule, thuis winst op inter, uit gelijk en thuis gelijk tegen de spurs met geluk...Al denk ik dat Eriksen, Alderwereild en Vertonghen scoren tegen die lampenkappen...en het gewoon 0-6 word in Eindhoven.
-
AEK uit is mag je echt niks verspelen. We hebben de tweede ronde al eerder dit decennium uit bij het pot 4 team weggegeven met Celtic en Auxerre.