CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Heb je hier ook een toelichting voor Jurgen?
-
Jawel. Instant sale wordt gezien als een optie waarin je in no time veel cash kunt genereren waardoor je een oneerlijk competitie-voordeel kunt behalen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld denken aan een combinatie van weekend events als frenzy scout + direct sale. Of waarin je vroeg in de competitie veel cashflow genereert om zo een voordeel te behalen.
Het argument dat iedereen dit in theorie zou kunnen gebruiken is m.i. relevant. Het legt wat mij betreft accenten op features die al bestaan en maakt die accenten nog belangrijker dan dat ze al zijn. Daarnaast biedt het (voor de competitie) geen enkele toegevoegde waarde om in te zetten.
-
@keejos_nl
Dat was ik met je eens geweest als de feature was gelanceerd zoals hij is getest. Nu is de verkoopprijs (lees: dumpprijs) gelijk aan de waarde. Als je 10x gaat scouten (1.3-1.5x waarde) i.c.m. instant sale, ben je niet goed wijs. Daarmee genereer je natuurlijk geen geld. En als iemand ervoor kiest om in de voorbereiding zijn halve selectie voor 1x de waarde te dumpen, dan doet diegene dat maar. Dat levert snel geld op, maar de rest van de competitie een gigantisch gat in teamwaarde. Ik denk niet dat iemand dit zal gaan doen.Op dit moment komen hoge DS teams bijna niet van hun dure spelers af. Als uiterste middel zou zo'n speler dan gedumpt kunnen worden voor de waarde. Ik zie het als een noodmaatregel, die af en toe wel handig kan zijn. Ik zie dit dus juist als een middel dat de lastige positie van hoge DS teams wat kan verbeteren.
Het biedt dus toegevoegde waarde in mijn ogen, en hierboven zegt @VayaSmit_NL hetzelfde.
Misschien even polsen wat de rest van de community vindt, voordat je hier al definitief over beslist? -
@vinnievuik_nl De kans dat we dit gaan toepassen in een lopende CrewCup lijkt mij sowieso nihil. Dat maakt de discussie an sich volgens mij ook wat overbodig. Mocht de hele community deze feature zien als een hallelujah-moment dan hoor ik dat graag, dan kunnen we dat t.z.t. in een van de volgende edities overwegen.
Voor nu, carry on.
-
@vinnievuik_nl Dat lijkt me logisch. Dit is voorafgaand als een van de regels ingesteld, dan gaan we dat niet tijdens de huidige cc wijzigen. Voor de nieuwe editie van de cc kunnen er weer regels aangepast worden en dan ben ik ook voor.
-
@santheman11_nl @Keejos_NL
Het lag me ook bij dat er een regel over was geformuleerd, maar ik kan hem zo snel niet meer terug vinden. In dat geval is het inderdaad logisch om deze regel niet te veranderen voor het lopende seizoen. Maar die regel was vooral gebaseerd op instant sale voor leuke prijzen. Nu is het instant sale voor de waarde, en dat verandert voor mij de zaak. -
@vinnievuik_nl Goed te horen dat je enthousiast bent over de feature kerel. Maar voor het lopende seizoen doe ik geen concessies en spelen we de competitie uit zonder de direct sales functionaliteit.
-
@vinnievuik_nl Voor jou wel. Voor een ander niet. Eens met @Keejos_NL. Bovendien is dit niet het juiste moment om discussies te krijgen over hoe vaak je dit dan mag doen, etc etc, voor aanvang van een nieuw seizoen is dan handiger.
-
@santheman11_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vinnievuik_nl Voor jou wel. Voor een ander niet. Eens met @Keejos_NL. Bovendien is dit niet het juiste moment om discussies te krijgen over hoe vaak je dit dan mag doen, etc etc, voor aanvang van een nieuw seizoen is dan handiger.
eens gewoon in het nieuwe seizoen weer kijken hoe of wat en voor nu niet doen
-
Lijkt me lastig handhaven als je niet afhankelijk wil zijn van GB. Gelukkig zijn de momenten dat je met deze feature daadwerkelijk iets opschiet op één hand te tellen.
-
Ik weet niet of het helemaal eerlijk is om mensen te directe verkoop te gebruiken te gaan straffen.
Zoals ook al door meerderen hier genoemd straf je je zelf alleen maar mee. Belangrijkste argument is dat de verkoopwaarde direct aan de waarde is. Je zal er dus altijd geld op verliezen. En ik denk niet dat iemand hier 5 BC voor over heeft.
Dus m.a.w. een straf uitdelen als iemand directe verkoop gebruikt zou ik niet doen, want je straft je zelf er al mee.Bovendien zit er ook geen 'weet-je-het-zeker-knopje' bij.
Mocht het zo zijn dat in de toekomst dit (belachelijke, maar da's mijn mening) knopje wel grote voordelen op gaat leveren, dan zijn sancties mogelijk wel eerlijk.
-
@voske2704_nl Dit is complete onzin. Stel je voor: je hele verdediging is inmiddels 110+ en je hebt een verdediger van 100 die je niet meer gebruikt. Dan verkoop je die toch lekker tegen de waarde,zodat je weer 35 miljoen kan investeren in een andere goede speler. Het is dus zeker een handige feature, die per manager (zeker aan het eind van een competitie) toch een aantal keer gebruikt gaat worden.
-
@memphis-united_nl Hoezo? Dit valt toch gewoon op?
-
@santheman11_nl In een zeldzaam geval wil ik nog wel eens een speler voor een zacht prijsje op de TL aanbieden. Dan kan ik net zo goed even op het direct sale knopje klikken rond de worker tijd. Maak jij dan maar eens hard dat het een direct sale is. Mensen met tools vanuit GB kunnen deze transfers er vast uitfilteren, maar die zijn gewoon nalatig met dit soort dingen, zeker als ze zelf niet meespelen.
-
@memphis-united_nl Tja, je kunt altijd op allerlei manieren valsspelen, maar dat is niet leuk. Misschien een beetje goedgelovig, maar ik ga er altijd vanuit dat iedereen volgens de regels speelt. Helaas zijn er toch crews die misbruik maken en dit toch doen, net als met oefenwedstrijden en zo. Ik zal er zelf nu tijdens deze cc wat extra op letten en rare gevallen melden.
-
@santheman11_nl Ik geef gewoon een realistisch bezwaarpunt aan, beetje sneu om dan weer met aantijgingen over vals spel en misbruik aan te komen. Toevallig battle ik ook veel op OFM en daar leidt deze regel tot erg veel gedoe.
-
Rustig kinders.
En @Memphis-United_NL wanneer heb jij voor 't laatst een speler voor 1.0x van zijn waarde op de TL geknald? -
Toevallig nog niet zo lang geleden, een speler die 8 wedstrijden geschorst was in een Duel
-
@memphis-united_nl Waar zie jij aantijgingen? Ik heb geen bedoelingen gehad om naar iemand te wijzen. Volgens mij is het in zijn algemeenheid geschreven.
En als je zelf steeds goed aan het opletten bent en kijkt naar alle transfers, dan kun je er toch moeilijk bezwaar tegen hebben dat iemand anders hier goed naar kijkt?