• Categories
  • Recent
  • Tags
  • Popular
Skins
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

• Default (Cosmo)
  • No Skin
Collapse

Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)

Scheduled Pinned Locked Moved OSM: Crew & Community events
113 Posts 28 Posters 11.1k Views
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • VayaSmit_NLV Offline
    VayaSmit_NLV Offline
    VayaSmit_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Ik ben persoonlijk ook voorstander van de opzet van Esto, je krijgt snelle en kleine competitie en zou het liefst ook maar met 2crewleden in een competitie zodat je geen gebruik hoeft te maken van Losings! Daarnaast moet je constant presteren en komen alle facetten in OSM er in naar voren, teambouwen tactiek en misschien wat vaker 433 of 343 i.p.v. vaak 4231 of 4-5-1

1 Reply Last reply
    2
  • Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NLM Offline
    Memphis United_NL
    wrote on last edited by

In het kader van minder lange competities lijkt het mij ten allereerst een goed idee om het bekertoernooi uit de CC te gooien. Ik vind die bekerwedstrijden maar een hinderlijke onderbreking, waar weinig sheetpunten mee te verdienen zijn en aardig wat geluk bij komt kijken (2 crews die direct met 3 managers in de 2e ronde starten + kans dat je een onderlinge pot loot).

1 Reply Last reply
    5
  • vinnievuik_NLV Offline
    vinnievuik_NLV Offline
    vinnievuik_NL
    wrote on last edited by

Ik vind persoonlijk de huidige CC veel leuker dan battles. Daarom zou ik de CC nooit vervangen willen zien door een vorm met battles. Een aantal argumenten:

• 50% van je wedstrijden is onderling
    • moraal keldert sneller in korte competities
    • 500 regeltjes
    • er is al een CK en een battle cup op OSM NL, terwijl de CC een uniek concept heeft.

Het alternatief van Stef vind ik ook niks, want dan haal je het hele aspect samenwerking uit het toernooi. Nu moet je samen nadenken over spelers schuiven, onderlinge winning/losing, advies over tactische keuzes, enz.

Zie ik dan helemaal geen nadelen?
    Zeker wel! Het voornaamste vind ik het misbruik van de scout om aan handelsspelers te komen. Nu ben ik toevallig vandaag op gesprek geweest bij GB, en heb ik gevraagd of ze de marge van de scout willen gelijk trekken met de marge van de TL. Reactie daarop was dat de scout nu al relatief weinig gebruikt wordt naar hun zin. Oplossing lijkt me marge omhoog en BC omlaag 🙂

Binnenkort gaat instant sale gelanceerd worden. Niet meer voor hoge marges zoals in de testfase, maar voor de waarde. Een nieuw middel voor met name hoge DS teams om van onverkoopbare spelers af te komen. ALS de verkoopprijs idd gelijk is aan de waarde, moet je deze optie wat mij betreft niet verbieden.

Mijn advies zou zijn: houd het huidige concept aan, maar probeer competities te verkorten door:

• geen beker (voorstel Alex)
    • geen voorbereiding (voorstel in ander topic)
    • competities met 16 of 18 teams?
    1 Reply Last reply
    3
  • Cutters Choice_NLC Offline
    Cutters Choice_NLC Offline
    Cutters Choice_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Op gesprek geweest?

Crew-Beheerder Just Relax | Juli 2009 - Juli 2013 | Juli 2016 - Juli 2020
    Vice-Beheerder Just Relax | Juli 2013 - Juli 2014 | Juli 2020 - heden.
    Lid van Just Relax sinds mei 2009
    #WZJRWZDB

1 Reply Last reply
    0
  • Joost Sœter_NLJ Offline
    Joost Sœter_NLJ Offline
    Joost Sœter_NL
    wrote on last edited by

De beker zie ik inderdaad ook niet als een ontzettend goede toevoeging. Daar iets mee doen lijkt me prima.

1 Reply Last reply
    2
  • Voske2704_NLV Offline
    Voske2704_NLV Offline
    Voske2704_NL
    wrote on last edited by

Wij hebben dit ook even in onze groep (Old Glory) besproken.
    Zoals het in de openingspost staat, heb ik helaas geen enthousiaste reacties mogen ontvangen. Sterker, de kans dat wij niet meer de CC zullen spelen, wanneer deze opzet de basis wordt, is groot.

Over hoe de Crew Cup nu gaat zijn wij redelijk tevreden.
    Wel zouden wij één degradatieplek in de Europa League willen (Heeft niet per se iets met onze beroerde prestatie van nu te maken.), omdat het verloop voor ons gevoel in deze league 'te hard' gaat. En dat Eredivisie A en B wordt gesplitst in Eredivisie en Eerste Divisie. De huidige Eerste Divisie wordt dan Tweede Divisie.

Of het volgende echt gaat werken weten we niet, maar misschien ter overweging: Crew Cup speel je altijd met 3 of 4 personen per crew. Wellicht idee om voor de lage divisie(s) 2 personen in te voeren, waardoor ook de nieuwe/ lager geklasseerde crews makkelijker mee kan doen. Zelf toen ik nog beheerder was van een niet meer bestaande crew, was het vaak een uitdaging om 3 mensen te vinden, maar kan natuurlijk ook pech hebben gehad...

Alfonzso_NL192A 1 Reply Last reply
    1
  • The best manager in the world_NLT Offline
    The best manager in the world_NLT Offline
    The best manager in the world_NL
    wrote on last edited by

Ik denk dat we kunnen concluderen dat de basis van @EstorilAzi_NL in principe het meest interessant lijkt. Ik ben vooral benieuwd naar de mening van @Keejos_NL hierover.

1 Reply Last reply
    1
  • Alfonzso_NL192A Offline
    Alfonzso_NL192A Offline
    Alfonzso_NL192
    replied to Voske2704_NL on last edited by Alfonzso_NL192

@voske2704_nl Sluit ik me eerlijk gezegd hierbij aan. Er zijn al genoeg mogelijkheden om kleine toernooitjes te spelen. CC is een competitie en een competitie is geen battle-format maar een marathon-format.

Dan zou de Battle van op het forum eerder nieuw leven moeten ingeblazen worden. De CC gaat in mijn ogen goed zoals het loopt.

Zoals @vinnievuik_NL al zei, daar ben ik ook eerder voor 👍 :

geen beker (voorstel Alex)
    geen voorbereiding (voorstel in ander topic)
    competities met 16 of 18 teams?

Yassin Mansousri_NLY 1 Reply Last reply
    0
  • Yassin Mansousri_NLY Offline
    Yassin Mansousri_NLY Offline
    Yassin Mansousri_NL
    replied to Alfonzso_NL192 on last edited by

@alfonzso_nl192 said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:

@voske2704_nl Sluit ik me eerlijk gezegd hierbij aan. Er zijn al genoeg mogelijkheden om kleine toernooitjes te spelen. CC is een competitie en een competitie is geen battle-format maar een marathon-format.

Dan zou de Battle van op het forum eerder nieuw leven moeten ingeblazen worden. De CC gaat in mijn ogen goed zoals het loopt

Ik had nog overgepraat voor een nieuw battle-toernooi met @EstorilAzi_NL, deze is goedgekeurd, dus dat gaat wel goed komen.

1 Reply Last reply
    0
  • wooper_NLW Offline
    wooper_NLW Offline
    wooper_NL Community Manager
    wrote on last edited by

Volgens mij is er nog helemaal niks goed gekeurd. Er is nog teveel discussie om nu al iets goed te keuren.

2
    Yassin Mansousri_NL
    replied to wooper_NL on last edited by

@wooper_nl nee, die toernooi is al door @EstorilAzi_NL goedgekeurd. Later meer, met het NK in aantocht is het niet handig om ermee te beginnen.

wooper_NLW Keejos_NLK Copysoft_NLC 3 Replies Last reply
    0
  • wooper_NLW Offline
    wooper_NLW Offline
    wooper_NL Community Manager
    replied to Yassin Mansousri_NL on last edited by

@yassin-mansousri_nl Ik begrijp er niks meer van. Wat heeft Esto te maken met de CC en wat heeft de NK te maken met de CC? En waarom is het niet handig om hiermee te beginnen? CC zal toch niet uitgesteld worden voor de NK?

0
  • Keejos_NLK Offline
    Keejos_NLK Offline
    Keejos_NL
    replied to Yassin Mansousri_NL on last edited by

@yassin-mansousri_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:

@wooper_nl nee, die toernooi is al door @EstorilAzi_NL goedgekeurd. Later meer, met het NK in aantocht is het niet handig om ermee te beginnen.

Dit toernooi heeft inderdaad helemaal niets te maken met deze discussie..?

ka·na·rie (de; m; meervoud: kanaries)
    geel vogeltje, populair als huisdier

1 Reply Last reply
    0
    Yassin Mansousri_NL
    replied to wooper_NL on last edited by Yassin Mansousri_NL

@wooper_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:

@yassin-mansousri_nl Ik begrijp er niks meer van. Wat heeft Esto te maken met de CC en wat heeft de NK te maken met de CC? En waarom is het niet handig om hiermee te beginnen? CC zal toch niet uitgesteld worden voor de NK?

@keejos_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:

Dit toernooi heeft inderdaad helemaal niets te maken met deze discussie..?

ik antwoordde alleen de reactie van @Alfonzso_NL192

Dan zou de Battle van op het forum eerder nieuw leven moeten ingeblazen worden.

1 Reply Last reply
    -3
  • the beast94_NLT Offline
    the beast94_NLT Offline
    the beast94_NL Dutch Users
    wrote on last edited by

Ik heb geen moeite met de huidige opzet van de crew cup. Voorbereidingsdagen is toch wel een must vind ik als er een competitie is waar bepaalde teams er bovenuit steken (Turkije: Galatasary, Fenerbache & Besiktas). Hierdoor zijn diegene die deze teams krijgen in het voordeel. Dat zie je nu ook met de battle (waar men heen wil qua opzet) in Frankrijk, daar is PSG enorm in het voordeel. Daar zal eerst over na gedacht moeten worden, zonder voorbereidingsdagen moeten de teams ook van gelijke sterkte zijn.

It's my way or the highway

1 Reply Last reply
    2
  • Copysoft_NLC Offline
    Copysoft_NLC Offline
    Copysoft_NL
    replied to Yassin Mansousri_NL on last edited by Copysoft_NL

@yassin-mansousri_nl

Ik ben niet degene die hier over gaat he. Ik heb niks goedgekeurd. Maar tips gegeven. Je moet vooraf eerst goed met een plan komen. Daarna eventueel d.m.v. een topic kijken of hier uberhaupt animo voor is.

Maar laten we ontopic blijven.

2
    Yassin Mansousri_NL
    replied to Copysoft_NL on last edited by Yassin Mansousri_NL

@estorilazi_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:

@yassin-mansousri_nl

Ik ben niet degene die hier over gaat he.

ohh haha, ik dacht dat ik voor de battles bij jou moest zijn, nou dan ga ik straks naar @Keejos_NL daarvoor.

Maar nu stop ik er ook mee

1 Reply Last reply
    1
  • Keejos_NLK Offline
    Keejos_NLK Offline
    Keejos_NL
    wrote on last edited by Keejos_NL

Iedereen bedankt voor zijn/haar input. Het doel is om dit binnen de staff te bespreken en uiterlijk 17 december hier terugkoppeling over te geven. Reinier bedankt voor het initiële initiatief tot deze discussie en aan de overigens voor de bijdrage!

Voor nu sluit ik de discussie even en zal deze heropenen wanneer er een besluit is genomen.

1 Reply Last reply
    3
  • Keejos_NLK Offline
    Keejos_NLK Offline
    Keejos_NL
    wrote on last edited by

Topic is weer geopend zodat er discussie (indien gewenst) plaats kan vinden.
    Als je een stem wilt uitbrengen namens je crew dan doe je dat in dit topic.

waterhoen19_NLW 1 Reply Last reply
    2
  • The best manager in the world_NLT Offline
    The best manager in the world_NLT Offline
    The best manager in the world_NL
    wrote on last edited by The best manager in the world_NL

Ten eerste ontzettend veel dank aan Jurgen om dit meteen op te pakken en het meteen om te zetten naar iets concreets!

Ten tweede wil ik hier toelichten wat mij de beste keuze lijkt voor de toekomst: 16 teams met een finaleronde. De reden hiervoor is dat we met 16 teams een cycle hebben van 34 dagen (4 dagen VB met 30 speelrondes). Hiermee kunnen we nog steeds flink bouwen zonder dat we door een plafond gaan knallen na een korte tijd. Bovendien is bij 16 landen comps genoeg leuke keuze! Kortom: met 16 teams verandert er niet teveel, het is in feite de huidige CC alleen dan iets korter en zonder beker 🙂

1 Reply Last reply
    2

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Login

• Login or register to search.
  • First post
    Last post