Voetbal: De Nederlandse competities
-
Nouri, VdBeek, Cerny, De Ligt en Tete gewoon basis, wat nice!
-
NIet alleen ED maar ook PL en volgens mij Ligue 1 en andere competities... Valt me op dat steeds meer teams die gepromoveerd overal steeds makkelijker er in blijven in de hoogste divisie. Vaak 1 jaar maar soms ook 2/3 jaar of langer... Waar zou dat aan liggen? De middenmoot/onderste ploegen op hoogste niveau spelen te voorspelbaar voetbal? Het niveau is buiten de top in zijn algemeenheid afgenomen? In Premier League bijvoorbeeld Stoke, WBA , Leicster en nu ook Bournemouth en Watford die zich makkelijk handhaven. Hier in ED PEC goed voorbeeld; Heracles en Sparta doet het nu ook erg goed.... Waar zou dat aan liggen? Niet te vergeten Excelsior!
-
@Glennevire_NL Dan vergeet je voor het gemak nog de Bundesliga met RB Leipzig. Ok geen ' echte' voetbalclub, maar toch... als dat zo doorgaat doen ze tot het einde mee om het kampioenschap.
Omgekeerd is het ook weer opvallend dat NAc (6e), Cambuur (12e), De Graafschap (14e) en Dordrecht (19e) het gewoon slecht doen in de Jupiler League.
Ik denk dat het door meer realistischer voetbal komt van de 'kleine' clubs en niet domweg aanvallen. Er wordt nog wel veel 4-3-3 gespeeld, maar gaat om de intentie. Blijkbaar speelde Panathinaikos gisteren ook 3-4-3. Het is tegenwoordig mode om compact met het hele elftal te verdedigen. Vaak beperk je daarmee de schade tegen grotere clubs en tegen de middenmoot pak je regelmatig een of meer punten.
Vroeger wonnen Ajax en PSV regelmatig met 4/5/6-0 van laagvliegers. Dit seizoen zie je bijvoorbeeld dat Willem 2 nu al 4 punten pakt tegen Ajax en PSV. Ook win je niet meer met 10-0 van landen als San Marino.
-
@Dave-Jansen_NL Ze doen het goed en staan misschien terecht bovenaan. Echter overtuigend is het allemaal niet. En het verlies (en manier waarop) tegen GAE geeft ook te denken.
Feyenoord kan inderdaad zomaar weer een periode hebben waar ze in 5 wedstrijden 10 punten laten liggen.
Daarentegen draait PSV op het moment ook niet lekker en laat Ajax het niet zien tegen betere tegenstanders (Feyenoord en AZ gelijk, Celta gelukkig gewonnen). -
@SIRclitjeslikker_NL Heb zelden zoveel lege vakken bij Ajax gezien hoor, dat er altijd lege plekken zijn klopt maar dit was extreem.
-
@jeffreyelzinga_NL
Het is iig leger dan voorgaande seizoenen, dat vind ik ook moeilijk te verklaren.Het wordt sowieso met de tijd leger, ik weet ook niet zo goed waar dat aan ligt. Onder de Boer was het idd een stuk saaier.
-
@Glennevire_NL said in Eredivisie 2016/2017:
NIet alleen ED maar ook PL en volgens mij Ligue 1 en andere competities... Valt me op dat steeds meer teams die gepromoveerd overal steeds makkelijker er in blijven in de hoogste divisie. Vaak 1 jaar maar soms ook 2/3 jaar of langer... Waar zou dat aan liggen? De middenmoot/onderste ploegen op hoogste niveau spelen te voorspelbaar voetbal? Het niveau is buiten de top in zijn algemeenheid afgenomen? In Premier League bijvoorbeeld Stoke, WBA , Leicster en nu ook Bournemouth en Watford die zich makkelijk handhaven. Hier in ED PEC goed voorbeeld; Heracles en Sparta doet het nu ook erg goed.... Waar zou dat aan liggen? Niet te vergeten Excelsior!
In Engeland is dat simpel te verklaren denk ik. Geld trekt zoveel spelers aan. Het niveau in ons land daalt bijvoorbeeld. Dat is ook in Oekraïne, België etc (t.o.v. vroeger). Dus dat soort kleine clubjes kunnen goede spelers betalen, aantrekken en vastleggen wat normaal in die B-competities speelde. Voetbal is zo professioneel tegenwoordig dat dit wel zorgt voor een algemener hoog niveau in de hoogste divisies. Zo kunnen ze zich goed meten met andere teams, maar ook vindt ik wel dat dit gewoon trends zijn. Paar jaar en dan zijn weer andere teams die dit weten te doen.
Maar ik denk op zich dat dit soort dingen wel van alle tijd zijn geweest. Alleen omdat wij het bewust niet meemaken ontgaat het ons wellicht
-
Heerenveen doet het goed, maar ik zou niet gek opkijken als ze vanmiddag gewoon een pak op de broek krijgen. Zelfde geldt voor Feyenoord.
-
@SIRclitjeslikker_NL Spelersmateriaal was ook veel minder. Met deze selectie moet je gewoon dik kampioen worden
-
@Suiz-Luárez_NL Ziyech, Sanchez en Dolberg erbij komt niet verkeerd uit. Daar heeft Bosz gewoon mazzel mee eigenlijk.
Ik zie Ajax deze pot nog wel winnen, gaat niet altijd makkelijk maarja.
-
Heerlijke overwinning in Zwolle
-
Terechte overwinning. Dolberg speelt ook gewoon weer erg goed in een wedstrijd waarin hij niet bediend wordt, waar Milik dan altijd ontzichtbaar was en continue balverlies leedt. Wat een verademing.
-
We moeten nu Klaassen missen omdat hij geel krijgt voor onderuit geschopt worden, wat een kutscheids die Makkelie. Maar Donny kan dat prima opvangen, viel vandaag ook weer geweldig in, thuis tegen dat clubje van Jeff lukt dat wel
-
Ede is toch wel de slechtste speler van de Eredivisie. En bovendien ook de dikste. Jezus.
-
Gelukkig kan Feyenoord Basacikoglou inbrengen als ze achter staan.
-
Ik vind dat het tijd wordt om 7x op rij te verliezen, het is nu wel mooi geweest
-
oh he, feyenoord heeft ook supporters meegenomen zo te horen
-
@Suiz-Luárez_NL Ze zitten met 6 punten uit 5 wedstrijden wel in een ritme dat het weer hard kan gaan ja.
-
PEC speelde best lekker