Voetbal: De buitenlandse competities
-
@Furrax_NL Vertrek en verkeerd van Dybala is zonder meer treurig.
Dat was de nieuwe Del Piero geweest voor Juve, had mooie combi geweest met Vlahovic juist.Gravenberch had ook nog wel een mooie Juve speler geweest.
Al is Juve dan wel weer een 'leuke' ploeg om opnieuw een topploeg mee te bouwen op Fifa, alleen heb je daar als fan niet veel aan.
-
Meteen een paar interessante wedstrijden in de buitenlandse competities gezien.
In La Liga doet FC Barcelona uitstekende zaken met de zwaarbevochten overwinning bij Atlético Madrid, vooral met het oog op het puntenverlies van aartsrivaal Real Madrid.
Nu heb ik voornoemde wedstrijden slechts in de samenvatting bekeken. Zelf keek ik gisterenavond naar de Serie A met de wedstrijd AC Milan - AS Roma. Bij AC Milan hebben ze slecht geslapen vermoed ik. Tot de 87e minuut met 2-0 voorstaan en dan toch met een gelijkspel van het veld stappen. Op deze wijze maakt het weinig uit dat Napoli op 4 januari verloor van Inter, waar AC Milan die dag de volle buit pakte bij Salernitana.
-
Chelsea draait ook lekker zeg
Ik had echt wel verwacht dat hij het op de rit zou krijgen.
-
Het is niet om aan te zien bij Chelsea. Ook een droomdebuut voor João Félix overigens!
-
Vermoedelijk kan Erik ten Hag momenteel niet stuk bij Manchester United!
Zelf stond ik voornamelijk te kijken van de wantentoonstelling van Liverpool op bezoek bij Brighton. Er is ook werkelijk niets gestolen aan de 3-0. Balbezit, doelpogingen en passes waren allen in het voordeel van Brighton. Nu moet ik erkennen dat ze bij Brighton tot dusver goed op dreef zijn, maar een team als Liverpool moet daar onder normale omstandigheden gewoon kunnen winnen.
Ook een fraaie bekerwinst voor FC Barcelona trouwens. Het zal extra voldoening geven dat de finale gewonnen wordt van Real Madrid.
-
@LCFVR30_NL Dat Liverpool niet zou Brighton had ik al verwacht. Brighton is heerlijk bezig dit seizoen en laat het zeker in de topwedstrijden niet liggen.
United zag ik vanwege de flow waar zij inzitten ook wel aankomen, Hartstikke mooi dat EtH Man U een beetje op de kaart zet. Hierdoor hoop ik dat Arsenal instort en hij hen voorbij kan gaan.
Al is het leuk dat Arsenal na jaren weer eens bovenaan staat , heb ik meer met Man U.Barca heeft overigens eenvoudig de Super Cup gepakt (al is het in mijn ogen zeer vreemd dat die wedstrijd nu pas wordt gespeeld EN in Saudi Arabie wordt gehouden..)
-
Vanavond het debuut van Weghorst? Ondanks dat ik de keuze van Ten Hag wel bergijp (qua soort voetballer), vind ik het idee wel heel raar hoor. Als je mij dit 4 jaar geleden had gezegd dan had ik je laten opsluiten
-
Zelfs in deze tijdsgeest zou ik je haast laten opsluiten.
Wout Weghorst komt bij Burnley in The Championship niet aan spelen toe en wordt verhuurd aan Beşiktaş. Vervolgens wordt hij door Erik ten Hag naar een goedlopend team in de top van Premier League gehaald. Nu begrijp ik dat er bij Manchester United geen soortgelijke speler in de selectie zit. Neem Anthony Martial, hij raakt nog geen water als hij midden op de Atlantische Oceaan van een boot valt. Al met al ben ik wel benieuwd wat Weghorst in de spits kan brengen!
-
@LCFVR30_NL said in Voetbal: De buitenlandse competities:
Neem Anthony Martial, hij raakt nog geen water als hij midden op de Atlantische Oceaan van een boot valt.
Ik lees net dat de Fransman verhuist is naar Sevilla FC. Dan vraag ik mij wel af welke beelden in Spanje geanalyseerd zijn. Daar vechten ze tegen degradatie en dan halen ze Martial...
-
@LCFVR30_NL Heel bijzonder he...
-
Woutje als stormram, qua kosten een druppel op een gloeiende plaat voor Man U.
Zonder EtH had hij er nooit gezeten maar wat mooi voor Wout, hele sympathieke vent.
Als je dat dan eens vergelijkt met Noa Lang die al 10 jaar denkt dat hij op dat niveau thuishoort maar het nooit zal halen vanwege gebrek aan mindset.
Als elke beloftevolle speler ook maar 50% van de mindset zou hebben van Wout worden het allemaal geweldige profs. -
Helemaal eens met jou, @L-R-van-kessel_NL.
Het lijkt eigenlijk gewoon een sprookje. Wout Weghorst stond ooit op een voetbalplaatje in de regionale supermarkt. Op amateurniveau had hij al de ambitie en drive om te blijven gaan, desnoods met extra uurtjes op het trainingsveld. Die werklust heeft hem gebracht tot waar hij nu is.
-
@L-R-van-kessel_NL Helemaal eens hoor.
-
Leuke potten gezien! Jammer voor Ten Hag dat het in de laatste minuut fout gaat. Maar wat een tempo, beleving en intentie zeg, heerlijk.
-
In tegenstelling tot De Klassieker was Arsenal - Manchester United wel hoogstaand.
Afgaande op de ranglijst draaide Arsenal uiteraard uitstekend tot dusver. Toch stond ik te kijken van het met vlagen adembenemende niveau van Arsenal. De invloed van Mikel Arteta wordt zichtbaar in het veld, als ook dat hij het vak onder vleugels van Josep Guardiola geleerd heeft. Na deze wedstrijd durf ik wel hardop te zeggen dat Arsenal een serieuze titelkandidaat is.
Overige heerlijke wedstrijden van het weekend: Dortmund - Augsburg en Juventus - Atlanta. Beide wedstrijden deden met vlagen denken aan amateurwedstrijden. De doelpunten vlogen om de oren.
-
@LCFVR30_NL Het is voor Ten Hag te hopen dat hij, net als Arteta, de tijd krijgt. Je ziet het, het resultaat komt vanzelf.
En heb je al die wedstrijden gezien? Heb je geen leven
-
@Patje-Miltie_NL said in Voetbal: De buitenlandse competities:
@LCFVR30_NL En heb je al die wedstrijden gezien? Heb je geen leven
Vrouwlief was een weekendje weg met vriendinnen. Daar maak ik dankbaar gebruik van!
-
Bij FC Köln had iedere speler zijn talisman op zak geloof ik!
Ze spelen 1-1 tegen Bayern München en dat is echt een mirakel als je naar de statistieken gaat kijken. FC Hollywood had 83% balbezit en creëerde bovendien 22 doelpogingen. Van de andere kant kan ook geredeneerd worden dat FC Köln dodelijk efficient was. Slechts 2 doelpogingen en 1 daarvan zat letterlijk tussen de palen.
Over dodelijk efficiënt gesproken, Lazio creëerde 5 doelpogingen op doel tegen AC Milan en de einduitslag is 4-0. De laatste weken zijn ze bij AC Milan wel flink de weg kwijt trouwens.
-
Belangrijke assist van Sebastien Haller diep in de blessuretijd. Die 3 punten kunnen ze bij Borussia Dortmund goed gebruiken in de jacht op de tweede plaats.
-
Bij AC Milan zijn ze de weg compleet weg. Het gaat niet lang duren of Pioli Stefano kan inpakken.
Ook weer kostbaar puntenverlies voor Real Madrid overigens. Zij zullen op korte termijn het tij ook moeten keren om FC Barcelona niet aan de horizon te laten verdwijnen. Daarnaast kan in het de Ligue 1 ook wel weer eens spannend worden. De laatste weken loopt het niet zo vlotjes bij PSG. Concurrenten als Olympique Marseille en RC Lens komen er langzaam aan.