Politiek
-
@bartje-bergkamp_nl Misschien moet je eerst eens beter geinformeerd zijn voordat je zomaar een label 'fascisme' of, zoals wel vaker wordt gedaan, 'racisme', 'extremisme' op mensen of partijen plakt. Als je beter op de hoogte was geweest, had je gemerkt dat FvD helemaal geen ''partij met fascistische trekjes'' is.
-
Baudet is beetje het Vlaams Belang van België als ik het goed begrepen heb?
-
@bartje-bergkamp_nl Beetje rellen moet kunnen.
-
@timeenennaam_nl said in Politiek:
Mooi om te zien dat vooral PVV-stemmers overlopen naar het Forum. En mooi om te zien dat links en rechts in Nederland nog redelijk in evenwicht is. Dat de coalitie in de Tweede Kamer de meerderheid hiermee verliest, vind ik wel vervelend ivm een soepele bestuurbaarheid.
Hoop alleen niet dat FvD wordt betrokken bij regeren. Vind het een goede oppositiepartij die goede punten aansnijdt en andere partijen op scherp zet, maar heb totaal geen vertrouwen in ze als onderdeel van de coalitie. Veel van hun standpunten vallen in mijn ogen nog steeds onder de noemer radicalisme, waar ik zowel linksom als rechtsom altijd huiverig voor ben. En als ik Baudet bijvoorbeeld als oplossing voor het migratieprobleem 'een vlootblokkade neerleggen in de Middellandse Zee' en 'Australisch model' hoor noemen, krijg ik de indruk dat de FvD wel een goed beeld heeft van de problemen in Nederland, maar de complexiteit van deze problemen miskent en eigenlijk geen realistische oplossingen kan aandragen.
Het ontkennen van (de rol van de mens in) klimaatverandering vind ik overigens ook bezwaarlijk voor een coalitiepartij, maar ik verwacht dat Baudet nog wel tot de orde zal worden geroepen als de partij groter wordt.Can I get an amen? Wat zou de mensheid moeten zonder historici.
-
Jezus Derek. Long time ago.
-
@dominicm_nl said in Politiek:
a". Dan loop je toch meteen weg? Iedereen zou zich groen en geel ergeren aan die pseudo-intellectueel. Wie voelt zich daardoor aangetrokken? Fortuyn was nog oprecht en Wilders doet in ieder geval zijn best om zo over te komen, maar Baudet is zo'n duidelijke huichelaar. Moet ik geloven dat de verkiezingsuitslag een statement richting de gevestigde orde is, als de winnaar de grootste elitaire bal van allemaal is? En dat zegt veel, want ik heb gisteren ook genoten van die zure, omhooggevallen Statenleden van de VVD en D66.
Denk oprecht dat hij wel veel neukt hoor
-
@dominicm_nl
Ja, natuurlijk jonge -
@Furrax_NL Ja, en nog steeds dezelfde gezichten op het forum.
-
Mooi om te zien dat vooral PVV-stemmers overlopen naar het Forum
Mwaah, PVV heeft 4 eerste kamerzetels verloren en FvD heeft er 13 gewonnen.
-
De achterban is heel wat groter dan een groep PVV kiezers die een gematigder alternatief hebben gevonden
-
@timeenennaam_nl app me ff 0657950988
-
@sirclitjeslikker_nl valt idd mee, 31% van forumstemmers stemde PVV bij TK17 en 5% bleef toen thuis. Dus bij veel partijen wat gesnoept
-
@sirclitjeslikker_nl said in Politiek:
Mooi om te zien dat vooral PVV-stemmers overlopen naar het Forum
Mwaah, PVV heeft 4 eerste kamerzetels verloren en FvD heeft er 13 gewonnen.
Ik kwam van de VVD ;d
-
SP en de Partij voor de Diertjes gestemd
Ik dacht dat jij een beetje D66-links was, maar je zit hiermee wel aan de extreme kant. Of doe je dat nu voor het eerst?
@timeenennaam_nl Ik heb D66 altijd de meest verwerpelijke partij van allemaal gevonden, dus daarmee heb ik me nooit geassocieerd. Maar ik ben in de loop der jaren wel linkser geworden. M'n eerste stem was op achttienjarige leeftijd voor GroenLinks en daarna ben ik lid geworden van de SP
lol dat dacht ik ooit ook. Zat ook ff goed mis blijkbaar
SKHF Café
domi is d66 stemmer denk ikposted in OSM: Het café 16 Dec 2017, 11:25
-
@lucasveld_nl said in Politiek:
@bartje-bergkamp_nl Misschien moet je eerst eens beter geinformeerd zijn voordat je zomaar een label 'fascisme' of, zoals wel vaker wordt gedaan, 'racisme', 'extremisme' op mensen of partijen plakt. Als je beter op de hoogte was geweest, had je gemerkt dat FvD helemaal geen ''partij met fascistische trekjes'' is.
idd mja lekker laten lullen domheid is een keuze
-
a". Dan loop je toch meteen weg? Iedereen zou zich groen en geel ergeren aan die pseudo-intellectueel. Wie voelt zich daardoor aangetrokken? Fortuyn was nog oprecht en Wilders doet in ieder geval zijn best om zo over te komen, maar Baudet is zo'n duidelijke huichelaar. Moet ik geloven dat de verkiezingsuitslag een statement richting de gevestigde orde is, als de winnaar de grootste elitaire bal van allemaal is? En dat zegt veel, want ik heb gisteren ook genoten van die zure, omhooggevallen Statenleden van de VVD en D66.
Ja hij is waarschijnlijk WEL voor z'n twintigste ontmaagd
-
Heeeeey BALBO jou was ik ook allang vergeten
-
@scheeftand_nl said in Politiek:
Ja hij is waarschijnlijk WEL voor z'n twintigste ontmaagd
net zoals ieder normaal mens overigens
-
behalve ik dus. Ik heb nog anderhalve maand
-
@lucasveld_nl said in Politiek:
Oh, vertel?
Zomaar wat punten die traditioneel steeds terugkeren bij fascisten:
- Beweren dat de natie wordt bedreigd door "gevaarlijke anderen" die "niet bij ons passen" en door een "slechte elite" die de belangen van het "gewone volk" verkwanselt, hetgeen alleen opgelost kan worden door één man/partij.
- Bestempelen van universiteiten en journalisten als vijand van het volk.
- Ophemelen van (neo)klassieke architectuur en muziek als hoogtepunt van onze beschaving.
- Bekritiseren van de Europese Unie en stellen dat ons land zijn macht terug moet krijgen.
- Benoemen van samenzweringstheorieën zoals de replacement-theorie en cultureel-marxisme.
- Willen terugkeren naar traditionele 'family values' en daarbij stellen dat vrouwen minderwaardig zijn tov mannen.
Daarnaast had Baudet het in zijn speech o.a. over de "Boreale wereld", ook al een populair begrip bij types als Mussolini en Le Pen.
Maar goed, het kan zijn dat het toeval is dat Baudet het hier over heeft en dat er geen enkel raakvlak is met het fascisme.