Darten
-
Was een prachtige docu.
Kan er zo weer een maken van afgelopen half jaar. Genoeg te vertellen haha.
-
Kreeg er zelf een brok van in mijn keel, @EstorilAzi_NL.
-
Unibet Premier League - speelronde 7
Berlijn is de locatie voor de zevende speelronde van de Unibet Premier League. Dat betekent dat 'local hero' Max Hopp het podium mag betreden. In de laatste wedstrijd van de avond treft hij Barney. Tot dusver presteert hij ondermaats, maar tegelijk dient hierbij opgemerkt te worden dat Barney een meer dan uitstekend weekend beleefde. Kan hij eindelijk ook een overwinning boeken in de Unibet Premier League of wordt Max Hopp de eerste uitdager met een overwinning?
De volgende wedstrijden staan op het programma:
Gerwyn Price v. Rob Cross
James Wade v. Peter Wright
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney
Michael Smith v. Mensur Suljovic
Max Hopp v. Raymond van BarneveldVoorspellingen kunnen in dit topic geplaatst worden tot donderdag 21 maart 2019 20.00 uur!
-
Gerwyn Price 4-7 Rob Cross
James Wade 5-7 Peter Wright
Michael van Gerwen 7-3 Daryl Gurney
Michael Smith 4-7 Mensur Suljovic
Max Hopp 4-7 Raymond van Barneveld -
Gerwyn Price v. Rob Cross 4-7
James Wade v. Peter Wright 7-4
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney 7-5
Michael Smith v. Mensur Suljovic 6-6
Max Hopp v. Raymond van Barneveld 7-5 -
Op hoop van zegen!
Gerwyn Price v. Rob Cross 5-7
James Wade v. Peter Wright 6-6
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney 7-3
Michael Smith v. Mensur Suljovic 7-5
Max Hopp v. Raymond van Barneveld 5-7 -
Gerwyn Price v. Rob Cross 6-6
James Wade v. Peter Wright 7-4
Michael van Gerwen v. Daryl Gurney 7-3
Michael Smith v. Mensur Suljovic 5-7
Max Hopp v. Raymond van Barneveld 4-7 -
@estorilazi_nl je bent 20 min te laat
-
Die 20 minuten maken weinig uit, @Yassin-Mansousri_NL.
-
@EstorilAzi_NL nou je hebt geluk
-
Unibet Premier League - speelronde 7
De Mercedes-Benz Arena in Berlin was gisteren het decor van de zevende speelronde van de Unibet Premier League. De eerste wedstrijd van de avond mocht er meteen zijn. Daarin namen Rob Cross en Gerwyn Price het tegen elkaar op. Andermaal moest de Welshman een nederlaag slikken. Van de eens indrukwekkende ongeslagen status in de eerste vijf weken is inmiddels weinig meer over.
De daaropvolgende wedstrijd was eveneens om de vingers bij af te likken. Peter Wright had een overwinning binnen handbereik toen hij bij een 5-2 voorsprong liefst zeven(!) pijlen kreeg om er 6-2 van te maken. Hij liet de kansen onbenut, James Wade ging met de leg aan de haal en uiteindelijk mocht de Schot blij zijn dat het 6-6 werd.
Tot slot mag zeker niet onbenoemd blijven dat Barney de stijgende lijn wist door te trekken met een klinkende overwinning op Max Hopp. Door het uitstekende resultaat van onze landgenoot en de hieraan voorafgaande dikke nederlaag van Michael Smith kan Barney opeens weer strijden om een langer verblijf in de Unibet Premier League. What about Mighty Mike? Dat laat ik even gaan!
Uiteindelijk zijn de volgende uitslagen tot stand gekomen:
Momenteel staat niemand minder dan Rob Cross aan de leiding van het klassement. Hij is 2 punten los van Mighty Mike, die op zijn beurt weer 1 punt los is van een drietal achtervolgers. Het belooft een spannende ontknoping te worden.
Scores:
Over spannende ontknopingen gesproken, onze Toto doet weinig onder voor de Unibet Premier League. Gezien de scores van de deelnemers van deze speelronde is de spanning gewoon voelbaar in de lucht. Ga de deelnemers niet op stang jagen met een ellenlange uiteenzetting. Dat zou zeer flauw zijn. De scores zijn als volgt uitgevallen:
- Yassin (5 punten)
- Lesley (5 punten)
- Erwin (3 punten)
- Jelle (2 punten)
Ditmaal zijn er twee winnaars uit komen rollen: @Yassin-Mansousri_NL en ikzelf. Om tot dit resultaat te komen, hebben we wel beiden ons eigen pad bewandeld. Yassin voorspelde de uitslag van de eerste wedstrijd correct, waarna ik de achtervolging inzette via de tweede wedstrijd. Gefeliciteerd aan Yassin en een beetje aan mezelf!
Tussenstand:
Helaas kende Jelle een mindere week. Kwam het door de last-minute voorspellingen? Waarschijnlijk niet, het voorspellen van de Unibet Premier League blijft gewoon een hels karwei. Op dit punt in mijn bericht begint de spanning logischerwijs zijn kookpunt te bereiken. Klamme handjes bij de deelnemers sluit ik niet uit. Zelf typ ik dit ook met bevende handen uiteraard. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Yassin (30 punten)
- Jelle (27 punten)
- Erwin (25 punten)
- Lesley (17 punten)
Yassin heeft de koppositie in het klassement voor zichzelf opgeëist. In tegenstelling tot Rob Cross staat hij 3 punten los van zijn naast belager. De komende weken moet blijken of Yassin zijn voorsprong weet te verdedigen. Het kan ook zomaar zijn dat hij zijn eindsprint te vroeg ingezet heeft.
-
Toch nog een overwinning voor Barney en daarmee nog uitzicht om langer in de PL te blijven. Was toch wel een beetje bang dat hij kansloos laatste zou eindigen.
-
@fc-eddie_nl volgende week gaan we allemaal Price Aanmoedigen. volgende week Price-Smith
-
Ik neem het even over van Lesley. @Yassin-Mansousri_NL @FC-Eddie_NL
Ahoy is aan de beurt deze week! 2 avondjes genieten van het oranje-publiek dus! Grootste vraag is natuurlijk: Kan Barney nog van die laatste plaats af zien te komen? Want Donderdag is het Judgement Night.
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith
James Wade v Dimitri van den Bergh
Rob Cross v Mensur Suljovic
Peter Wright v Michael van Gerwen
Raymond van Barneveld v Daryl GurneyDonderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic
Peter Wright v Gerwyn Price
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen
James Wade v Michael Smith -
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 4-7
James Wade v Dimitri van den Bergh 6-6
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-5
Peter Wright v Michael van Gerwen 3-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 5-7Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 5-7
Peter Wright v Gerwyn Price 7-5
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-3
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 6-6
James Wade v Michael Smith 5-7 -
Voorspellingen van Lesley:
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 6-6
James Wade v Dimitri van den Bergh 5-7
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-4
Peter Wright v Michael van Gerwen 5-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 7-5Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 5-7
Peter Wright v Gerwyn Price 7-5
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-4
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 5-7
James Wade v Michael Smith 6-6 -
Woensdag:
Gerwyn Price v Michael Smith 6-6
James Wade v Dimitri van den Bergh 7-5
Rob Cross v Mensur Suljovic 7-4
Peter Wright v Michael van Gerwen 5-7
Raymond van Barneveld v Daryl Gurney 7-5Donderdag:
Daryl Gurney v Mensur Suljovic 4-7
Peter Wright v Gerwyn Price 6-6
Rob Cross v Jeffrey de Zwaan 7-4
Raymond van Barneveld v Michael van Gerwen 5-7
James Wade v Michael Smith 6-6 -
Woensdag:
Gerwyn Price 7-5 Michael Smith
James Wade 6-6 Dimitri van den Bergh
Rob Cross 7-4 Mensur Suljovic
Peter Wright 4-7 Michael van Gerwen
Raymond van Barneveld 6-6 Daryl GurneyDonderdag:
Daryl Gurney 6-6 Mensur Suljovic
Peter Wright 7-4 Gerwyn Price
Rob Cross 7-4 Jeffrey de Zwaan
Raymond van Barneveld 4-7 Michael van Gerwen
James Wade 7-3 Michael Smith -
Het afscheid van Nederlands grootste darter is nabij...Niet dat ik het verder nog vol, echter dik 20 jaar geleden kwam ik er wel mee in aanraking door Barney die de Embassy won.
Wat was dat mooi zeg, maar zoals het hoort met fenomenen is er ook een afscheid..een afscheid wat hij ook jaren eerder al had mogen doen.
Nu kan hij genieten van zn poen en zn jongere vriendin met een frissere bulleye.
-
Unibet Premier League - speelronden 8 en 9
Het is bijkomen van twee dagen spektakel in Ahoy Rotterdam. Voor mij en mogelijk vele anderen draaide het vooral om een voormalig postbode: Raymond van Barneveld. Voor de laatste keer mocht hij in de Unibet Premier League voor eigen publiek in 'zijn' Ahoy spelen.
Het spreekt voor zich dat Barney zichzelf een andere uitkomst had toegedicht. Op woensdag werd hij met 7-1 afgedroogd door Daryl Gurney en was al duidelijk dat hij Judgement Night niet zou overleven. Gisteren werd hij door Mighty Mike met dezelfde cijfers verslagen.
Doet het er echter toe? Naar mijn mening niet. Niemand pakt het Barney af hoeveel liefde en steun hij mocht ontvangen van meer dan 10.000 supporters. Kippenvel verschijnt weer op mijn armen als ik aan zijn opkomsten denk en weer schiet er een brok in mijn keel als ik Barney met betraande ogen zie staan voor zijn allerlaatste opkomst.
Waar ging het verder over de afgelopen dagen? Een beetje tocht op het podium. De rest is voor mij sowieso bijzaak. Uiteindelijk zijn de volgende uitslagen tot stand gekomen:
Woensdag
Gerwyn Price 5-7 Michael Smith
James Wade 6-6 Dimitri Van den Bergh
Rob Cross 5-7 Mensur Suljovic
Michael van Gerwen 7-1 Peter Wright
Raymond van Barneveld 1-7 Daryl GurneyDonderdag
Daryl Gurney 7-3 Mensur Suljovic
Gerwyn Price 7-5 Peter Wright
Rob Cross 7-4 Jeffrey de Zwaan
Michael van Gerwen 7-1 Raymond van Barneveld
James Wade 7-4 Michael SmithScores:
Bijzaak is uiteraard niet hoe het de deelnemers is vergaan met het voorspellen van de voorbije speelronden. Om meteen tot de kern komen, volgen onderstaand de scores die tot stand gekomen zijn:
- Jelle (10 punten)
- Yassin (10 punten)
- Lesley (8 punten)
- Erwin (5 punten)
Wederom zijn er twee winnaars: Jelle en Yassin. Gezien het aantal gespeelde wedstrijden en het behaalde resultaat van deze deelnemers hebben zij kort gezegd 1 punt per wedstrijd behaald. Dat is een meer dan uitstekende zaak voor hun klassement. Gefeliciteerd aan beide heren voor hun prestatie!
Tussenstand:
Door het teleurstellende resultaat van Erwin dreigt hij de koppositie uit het oog te verliezen. Een geruststelling voor hem is wel dat hij een marge heeft als hij over zijn schouder kijkt. Aan de top van het klassement blijft het wel ongekend spannend, nu Jelle en Yassin elkaar weinig ruimte gunnen. Het klassement ziet er momenteel als volgt uit:
- Yassin (40 punten)
- Jelle (37 punten)
- Erwin (30 punten)
- Lesley (25 punten)
A.s. donderdag keren er 9 deelnemers terug voor het vervolg van de Unibet Premier League. In Belfast zal het circus zijn weg vervolgen.