Politiek
-
@bringdaruckus_nl Hij is ondertussen al 2 jaar oveegestapt naar de nieuwere 3310.
-
@furrax_nl said in Politiek:
@dikketuur_nl In ieder geval tegen massa-immigratie. Ook geld in eigen land investeren. Ik steun dus Baudet.
Ik ook. Ook los van politiek vind ik hem gewoon een geweldig figuur
-
@furrax_nl
Ik heb inmiddels een Samsung Galaxy nogwat -
je kan wel 100 jaartallen uit je geschiedenisboeken onthouden maar van je tellie is te moeilijk?
-
Nou ja vind ik niet zo raar
-
Gisteren weer een mooi stuk bij Jensen.
Voor degene die het niet voorbij hebben zien komen, de demonisering van Thierry lijkt verdacht veel op die van Pim toen der tijd.
Het fatsoen waar links het altijd over heeft dat bij rechts zou ontbreken, terwijl er enkel fatsoen bij rechts te vinden is en bij links nergens te bespeuren valt..Iedereen die Jensen heeft gemist gisteren, kijk even de eerste 20minuten terug.
-
Boehoe een vrouw heeft wat geroepen tijdens een demonstratie, tijd voor rechts om meteen weer in de slachtofferrol te kruipen.
-
Lol als je niet ziet wat voor hetze tegen Baudet wordt gevoerd kijk je ook wel weg hoor
-
Er zijn wat individuen die wat onbeholpen uitspraken doen. We hebben gewoon een rechtssysteem om excessen te bestrijden; die Nijmeegse vrouw moet zich gewoon melden in de rechtbank. Wat moet er verder gebeuren? Moeten we mensen gaan muilkorven die nazivergelijkingen maken? Ik dacht dat FVD'ers zo begaan waren met de vrijheid van meningsuiting. Je daadwerkelijke toewijding aan die vrijheid wordt op de proef gesteld wanneer je meningen moet verdedigen die je verwerpelijk vindt en rechts lijkt vaak te falen voor die test. Als we het hebben over demonisering, dan kunnen Fortuyn ('Wij hebben godverdomme een vijfde colonne') en Baudet (Ollongren als 'sluipmoordenaar van de democratie', wat verder een accurate beschrijving is) er ook wat van. Moet allemaal kunnen.
-
Eens met Domi.
Ook deels eens met Jeroen, ik vind de media wat eenzijdig en de reacties vaak wat overtrokken, maar het moet zeker kunnen. Daarnaast: laat ze maar lekker kleur bekennen.
Gebrek aan niveau stoort me vaak wel. Een simpele collumn met twee kleine argumentjes neem ik al een stuk serieuzer dan bijvoorbeeld die Freek de Jonge of die burgemeester van Krimpen.
Verder zou ik ook het liefst zien dat iedereen zou debatteren als bijvoorbeeld een Benjamin Shapiro, maar mensen zijn over het algemeen heel emotioneel en weinig rationeel. Het is effectiever om daar begrip voor te kweken en op in te leren spelen dan roepen dat die mensen dom zijn omdat ze puur uit emotie reageren.
-
Ben 'Arabs like to bomb crap and live in open sewage' Shapiro is een hypocriete lul die denkt dat snel praten gelijkstaat aan het maken van goede punten.
-
@dominicm_nl said in Politiek:
Boehoe een vrouw heeft wat geroepen tijdens een demonstratie, tijd voor rechts om meteen weer in de slachtofferrol te kruipen.
! Wauw
-
Mee eens met Domi dat het demoniseren een beetje overtrokken wordt. Ik heb een paar fanatieke FVD'ers op Fb waardoor je die comments onder nieuwsberichten voorbij ziet komen. Het is inderdaad een stukje slachtofferrol waar je zeker als FVD'er (denk ik) juist een beetje meer hoopt op een zelfweerbaarheid in de samenleving.
Daar moet ik zeker aan toevoegen dat het geluid in de media wel degelijk eenduidig is. Ik heb niet op de partij van Baudet gestemd maar erger me aan de berichtgeving rondom zijn persoon net zoals dat al twee jaar bij Trump gebeurt. Natuurlijk zijn ze populistischer, en misschien onconventioneel maar het lijkt erop dat dat een soort vrijbrief geeft om iemand altijd met een ondertoon te noemen of kwalificeren.
-
Bij Fortuyn begon het met een taart met poep, bij Baudet met de leus "als je Thierry dood wil schieten zeg dan paf". En aangezien je in Nederland na een politieke moord, een aanslag op de democratie, een moord op een belangrijke premierkandidaat een paar dagen voor de verkiezingen, na 12 jaar alweer vrolijk buiten staat, is het wachten op een gekkie die het echt doet. Gevaarlijk sfeertje.
-
Wow, dit forum leeft nog.
-
Hey Dona
-
Interesseert verder niemand, maar hier is mijn voorspelling voor de Iowa caucus:
Popular vote na de first alignment:
Bernie: 28%
Warren: 19%
Buttigieg: 17%
Biden: 16%
Klobuchar: 9%Popular vote na de final alignment:
Bernie: 31%
Warren: 23%
Buttigieg: 19%
Biden: 19%
Klobuchar: 4% -
@DominicM_NL Waarom verwacht je veel van Bernie?
-
Ik ben benieuwd of Bernie de verkiezingen Überhaupt haalt in november.
-
@SIRclitjeslikker_NL dacht dat het eerlijk zou gaan zo naïef