Darten
-
Rob Cross v. Michael Smith 8-5
Peter Wright v. Mensur Suljovic 6-8
Daryl Gurney v. Michael van Gerwen 4-8
James Wade v. Gerwyn Price 8-6 -
Rob Cross 8-5 Michael Smith
Peter Wright 7-7 Mensur Suljovic
Daryl Gurney 4-8 Michael van Gerwen
James Wade 7-7 Gerwyn Price -
Ronde winnaars: speelronde 13
Erwin 2
Yassin 6
Jelle 3
Lesley 5Het einde nadert, dus wat we kunnen doen. Mocht de eindstand gelijk staan, dat we een winnaar kiezen door middel van het aantal Overwinningen. Het gaat zo te zien gelijk op tussen Mij en Lesley.
Het is maar een idee, eens kijken wat jullie der van vinden...
-
Hoe kom je aan 6 punten, @Yassin-Mansousri_NL?
Morgen zal ik in de loop van de dag weer een uitgebreid verslag posten anyway!
-
Laat dat maar aan Les over idd
-
@la-finestra_nl Nee, ik heb alle overwinningen opgeteld. Ik heb dus 6 speelrondes gewonnen, jij 5...
Mocht de eindstand in punten gelijkstaan. Kunnen we kijken wie het vaakst kampioen per ronde is geworden... -
Unibet Premier League - Speelronde 14
Afgelopen donderdag werd in The Manchester Arena verder gestreden voor de tickets van de play-offs. Tijdens de eerste wedstrijd was overduidelijk te zien dat Michael Smith niet meer in aanmerking komt voor het bereiken van de halve finales. Bully Boy stond ongeïnteresseerd op het podium. Tegenstander Rob Cross zal er weinig bezwaar tegen gehad hebben. Voltage wist de volle buit makkelijk te pakken en werkte daarbij meteen aan zijn legsaldo: 8-1.
In de volgende wedstrijd leek een soortgelijk scenario zich te ontvouwen. Peter Wright is immers ook kansloos voor het bereiken van de halve finales en ook hij startte dramatisch. Al snel keek Snakebite tegen een 1-5 achterstand aan. In het vervolg werden de dartsfans toch getrakteerd op strijd en moest Mensur Suljovic zelfs werken voor de benodigde 2 punten. Uiteindelijk wist de Oostenrijker wel nipt te winnen.
Tijdens de derde wedstrijd van de avond kwam onze landgenoot Michael van Gerwen weer in actie. Gezien zijn recentere uitslagen leek Mighty Mike in goede doen. Niettemin deerde dat Daryl Gurney niet. Hij trakteerde de Nederlander andermaal op een nederlaag. Langzaamaan zal Michael van Gerwen toch een syndroom overhouden aan wedstrijden tegen de Noord-Ier. De laatste 3 wedstrijden heeft hij nu namelijk verloren.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na 14 speelrondes ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
In de Unibet Premier League blijft het stuivertje wisselen wat betreft de koppositie. In onze TOTO is het iets eentoniger. Dat kan slechts veranderen als Yassin eens punten laat liggen en de andere deelnemers daarvan profiteren. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Lesley - 5 punten
- Erwin - 4 punten
- Jelle - 1 punt
- Yassin - 1 punt
Met minimaal verschil weet ik de veertiende speelronde te winnen. Het verschil met Erwin maak ik pas in de laatste wedstrijd van de avond, waar ik de correcte winnaar wist te voorspellen. Door een mindere speelronde van zowel Jelle als Yassin doe ik meteen goede zaken voor het klassement. Daarmee feliciteer ik mijzelf, al blijft het gek om zoiets op te schrijven voor jezelf!
Tussenstand TOTO:
Hierboven nam ik al een klein voorschot op de tussenstand in het klassement. De vraag is uiteraard wat het cijfermatig voor consequenties heeft en of de spanning om de leidende positie mogelijk weer wat stijgt. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 62 punten
- Lesley - 54 punten
- Jelle - 47 punten
- Erwin - 43 punten
Een tweestrijd om meerdere vlakken lijkt geboren. Inmiddels ligt Yassin weer binnen schotafstand, al dien ik tegelijk hierbij op te merken dat een gat van 8 punten niet zomaar gedicht is. Dan moet hij meer steekjes laten vallen en ik enkele malen flink scoren. Spannender is het in de strijd om de derde plek. Erwin heeft Jelle tot op 4 punten genaderd en dat is een verschil dat snel overbrugd kan worden. Volgende week gaat de strijd verder!
-
Geen Goede beurt van mij dit keer. Volgende keer weer beter!
-
Unibet Premier League - Programma speelronde 15
The FlyDSA Arena in Sheffield vormt het decor voor de vijftiende speelronde van de Unibet Premier League. Afgelopen weekend heeft Mighty Mike weer vertrouwen getankt door de Austrian Darts Open op zijn naam te schrijven. Op weg naar de eindwinst rekende hij af met 'angstgegner' Daryl Gurney en zijn tegenstander voor deze speelronde.
Het programma van speelronde 15 ziet er als volgt uit:
Michael Smith v. James Wade
Mensur Suljovic v. Rob Cross
Daryl Gurney v. Gerwyn Price
Michael van Gerwen v. Peter WrightVoorspellingen kunnen doorgegeven worden tot donderdag 9 mei 20.00!
-
Michael Smith v. James Wade 5-8
Mensur Suljovic v. Rob Cross 6-8
Daryl Gurney v. Gerwyn Price 7-7
Michael van Gerwen v. Peter Wright 8-4 -
Michael Smith v. James Wade 4-8
Mensur Suljovic v. Rob Cross 5-8
Daryl Gurney v. Gerwyn Price 8-6
Michael van Gerwen v. Peter Wright 8-3 -
Michael Smith v. James Wade 5-8
Mensur Suljovic v. Rob Cross 8-6
Daryl Gurney v. Gerwyn Price 7-7
Michael van Gerwen v. Peter Wright 8-4 -
Michael Smith 5-8 James Wade
Mensur Suljovic 7-7 Rob Cross
Daryl Gurney 7-7 Gerwyn Price
Michael van Gerwen 8-6 Peter Wright -
Unibet Premier League - Speelronde 15
In The FlyDSA Arena in Sheffield hebben 2 darters zich verzekerd van een plek in de halve finale. De namen mogen geen verrassing zijn gezien hun prestaties in de Unibet Premier League tot dusver: Rob Cross en Michael van Gerwen. In de laatste reguliere speelronde mogen de nummers 1 en 2 van de wereld wel gaan uitmaken wie als klassementsleider de play-offs in mag. Mighty Mike zal ongetwijfeld hongerig zijn om de bovenste plek in te nemen.
De prestaties die beiden heren leverden om zich te verzekeren van een plek in de halve finale, mag indrukwekkend genoemd worden. Voltage speelde een zeer solide wedstrijd tegen The Gentle. Binnen een mum van tijd stond hij 3-0 voor. De Oostenrijker kon deze achterstand niet meer ombuigen, waardoor de Engelsman met 8-4 won.
Voor Peter Wright gold dat hij al niet lekker in zijn vel zat. Zijn prestaties zijn al langere tijd om niet over naar huis te schrijven. Na de wedstrijd met Mighty Mike heeft Snakebite ongetwijfeld het gevoel dat hij geramd is door een vrachtwagen. Na 3 legs voelde de Schot zich waarschijnlijk al een figurant. De Nederlander noteerde op dat moment een gemiddelde van 118,66. Daarna zwakte de storm af. Niettemin was de eindstand 8-1 met een gemiddelde van 110,85 voor Michael van Gerwen.
Uiteindelijk kwamen de navolgende uitslagen tot stand:
Na 15 speelrondes ziet het klassement van de Unibet Premier League er als volgt uit:
Scores van de deelnemers:
Vorige week bleek dat de spanning op meerdere vlakken begon toe te nemen binnen onze TOTO. Voor een ultieme ontknoping zou het gewenst zijn als de spanning het kookpunt bereikt. De deelnemers hebben als volgt gescoord:
- Erwin - 5 punten
- Jelle - 4 punten
- Yassin - 4 punten
- Lesley - 2 punten
Dit keer pakt @FC-Eddie_NL weer eens een overwinning mee. Evenals Jelle en Yassin wist hij één uitslag correct te voorspellen. Erwin weet echter het verschil te maken door eenmaal meer een juiste winnaar aan te wijzen. Voor de rest valt op dat de scores relatief dicht op elkaar zitten. Hartelijk gefeliciteerd met de overwinning, Erwin!
Tussenstand TOTO:
Hard heb ik moeten werken om dichter op Yassin te komen, maar helaas geef ik nu weer 2 punten prijs. De positieve kant van dit feit is dat ik hem wel in het vizier houd. Daarnaast geeft Jelle nauwelijks punten toe op Erwin, waardoor deze strijd ook nog niet gestreden is. Momenteel ziet het klassement er als volgt uit:
- Yassin - 66 punten
- Lesley - 56 punten
- Jelle - 51 punten
- Erwin - 48 punten
De strijd gaat onverminderd door, al moet ik voor mijzelf opmerken dat ik een nagenoeg perfecte ronde nodig heb om Yassin vol onder druk te zetten. Daar komt nog bij dat hij de nodige steekjes moet laten vallen dan. Gezien het constante presteren van Yassin lijkt dit niet realistisch. De spanning lijkt vooral te liggen in de strijd om plek 3. Benieuwd wat de laatste reguliere speelronde te bieden heeft!
-
@La-Finestra_NL Jij moet met 11 Punten verschil van mij winnen en de Ronde winnen om kampioen te worden van de 2e Fase
-
Weer een puntje ingelopen op Jelle. Blijft zo lekker spannend op alle fronten, al komt Yassin steeds dichter bij de eindoverwinning.
-
Unibet Premier League - Programma speelronde 16
De laatste speelronde voor de halve finales en finale wordt gespeeld in de First Direct Arena in Leeds. Er wordt gestreden voor de bovenste plek en uiteraard om de laatste twee tickets voor de halve finales. Hiervoor zijn enkele darters in de race: James Wade, Mensur Suljovic, Daryl Gurney en Gerwyn Price.
Het programma van speelronde 16 ziet er als volgt uit:
Gerwyn Price v. Peter Wright
James Wade v. Rob Cross
Michael van Gerwen v. Mensur Suljovic
Daryl Gurney v. Michael SmithVoorspellingen kunnen doorgegeven worden tot donderdag 16 mei 20.00!
-
Gerwyn Price v. Peter Wright 8-4
James Wade v. Rob Cross 6-8
Michael van Gerwen v. Mensur Suljovic 8-5
Daryl Gurney v. Michael Smith 7-7 -
Gerwyn Price v. Peter Wright 7-7
James Wade v. Rob Cross 6-8
Michael van Gerwen v. Mensur Suljovic 7-7
Daryl Gurney v. Michael Smith 7-4 -
Gerwyn Price 7-7 Peter Wright
James Wade 5-8 Rob Cross
Michael van Gerwen 8-6 Mensur Suljovic