Voetbal: De buitenlandse competities
-
Inmiddels heeft FC Barcelona weer een Nederlander aangetrokken. De 18-jarige Ludovit Reis verhuist van Groningen naar Barcelona. Neem aan dat hij volgend seizoen bij FC Barcelona B aan de slag mag of zelfs uitgeleend wordt aan een andere club.
-
De competities zijn overal afgelopen, wat zijn voor jullie DE verrassingen in de buitenlandse competities (zowel positief als negatief)?
Wat mij negatief is opgevallen zijn toch de slechte prestaties van Anderlecht (geen Europees voetbal), Monaco (net niet gedegradeerd) , Fenerbace (al zijn ze nog sterk teruggekomen naar p6), Schalke (ontloopt net de play-offs).
Positief: Atalanta (CL Plaatsing), Leverkussen (Dat heeft Bosz mooi op de rit gekregen), Antwerp (Europa League plaatsing), Getafe (5e in Spanje met minimale middelen).
Nu volgen er in de meeste competities nog de wedstrijden om promotie/degradatie , waaronder vanavond de € 200.000.000,00 wedstrijd van vanavond : Derby County - Aston Villa met El Ghazi in de selectie .
In Duitsland word er ook gespeeld, Union Berlin (nog nooit actief in de Bundesliga) - Stuttgart (De kampioen van enkele jaren geleden.)
Al is het helemaal zonde dat HSV niet is gepromoveerd.. -
In de Premier League hebben The Wolves mij toch wel positief verrast met de 7e plaats in het eindklassement. Daarmee eindigen zij keurig voor onder andere Everton en Leicester City.
-
@l-r-van-kessel_nl 3 schuldigen waarom Anderlecht geen Europees speelt volgend seizoen.
-
Dankzij een uitstekende wedstrijd van El Ghazi zien we Aston Villa weer terug in de Premier League. In mijn ogen horen zij daar ook meer thuis dan Derby County. Hetzelfde zou gezegd kunnen worden van VfB Stuttgart in de Bundesliga, maar zij mogen het toch eens een niveau lager gaan proberen. Ben benieuwd hoe het Union Berlin volgend seizoen zal vergaan.
-
Eerlijk gezegd boeit het mij in de PL echt nooit wie erbij komt. Ze krijgen bij promotie allemaal zo'n zak geld dat iedereen wel de potentie heeft om er iets leuks van te maken
-
@bringdaruckus_nl Tja, de nummer laatst krijgt een bedrag waarvoor je in NL 3x Kampioen moet worden
-
@l-r-van-kessel_nl said in Voetbal: De buitenlandse competities:
De competities zijn overal afgelopen, wat zijn voor jullie DE verrassingen in de buitenlandse competities (zowel positief als negatief)?
Wat mij negatief is opgevallen zijn toch de slechte prestaties van Anderlecht (geen Europees voetbal), Monaco (net niet gedegradeerd) , Fenerbace (al zijn ze nog sterk teruggekomen naar p6), Schalke (ontloopt net de play-offs).
Positief: Atalanta (CL Plaatsing), Leverkussen (Dat heeft Bosz mooi op de rit gekregen), Antwerp (Europa League plaatsing), Getafe (5e in Spanje met minimale middelen).
Nu volgen er in de meeste competities nog de wedstrijden om promotie/degradatie , waaronder vanavond de € 200.000.000,00 wedstrijd van vanavond : Derby County - Aston Villa met El Ghazi in de selectie .
In Duitsland word er ook gespeeld, Union Berlin (nog nooit actief in de Bundesliga) - Stuttgart (De kampioen van enkele jaren geleden.)
Al is het helemaal zonde dat HSV niet is gepromoveerd..Juiste analyse.
Celta de Vigo heeft me ook wel teleurgesteld, net niet gedegradeerd.Saint-Etienne verraste me dan weer in positieve zin, met een 4e plaats toch maar mooi EL afgedwongen.
-
@furrax_nl En dat zijn? (Staan er 11 op het veld..)
@Fenestram_NL Ja Anwar liet zich gelden, was mooi om te zien. Aston Villa hoort ook zeker in de PL naar mijn mening.
@bringdaruckus_NL Niet? Ik heb toch wel een aantal clubs van 'vroeger' die ik er qua naam liever in zie zoals : Aston Villa, Leeds, Nottingham, Sunderland, Blackburn..
En voor zo nu en dan : Coventry, Ipswich, Barnsley, Portsmouth,Bradford, Hull, Huddersfield, Fulham, Sheffield Wednesday
Clubs als Burnely, Bournemouth, Brighton,Watford,Cardiff heb ik dan weer veel minder mee..
-
@l-r-van-kessel_nl Nee het kan me echt niks schelen. In de PL gaat zoveel geld om dat iedere club er wel iets van kan maken. In Nederland denk ik toch wel van: nee, doe maar geen FC Emmen of geen RKC. Dat wordt toch niks
-
De speelschema's worden langzamerhand bekend..in Engeland openen we met Man u- Chelsea! Al kan die wedstrijd zo in 0-0 eindigen ..
-
@l-r-van-kessel_nl Ik heb ergens juist zo'n voorgevoel dat het echt hoge uitslag wordt met veel doelpunten. 5-3 ofzo. Ben eigenlijk niet echt blij met die Jody Morris die assistent wordt. Ben bang dat die net iets teveel jeugd er doorheen drukt
-
Frenkie heeft ondanks zijn nederlaag geen slechts competitie debuut beleefd qua spel. Daarbij waren Bayern en PSG dit weekend ook niet overtuigend.
Zelf ga ik tot nu toe lekker in Engeland qua voorspellingen, ik sta 10e van heel Nederland.en 75e op de ranking vd KNVB beker..
Dit weekend weer een kraker in Engeland : Liverpool-Arsenal, gaat Liverpool weer eenvoudig winnen of verrast Arsenal ?
-
@l-r-van-kessel_nl Barça was eigenlijk de betere ploeg, pech helaas dat die Doelpunt viel.
Liverpool - Arsenal wordt zeker een mooi gevecht, al zie ik Liverpool gewoon de wedstrijd winnen.
Wanneer we 25 wedstrijden gespeeld hebben dan zal de titelstrijd gewoon weer tussen City en Liverpool en Misschien ook Wel Chelsea zijn...
-
Sluit Spurs niet uit dit jaar
-
@l-r-van-kessel_nl kan. Maar die gaat maar voor de 4e plek, ze halen de kampioenschap niet
-
Ik denk zelf dat je Chelsea overschat..
United/Chelsea/Arsenal gaan weer vechten om plek 4/5/6..waarvan ik Arsenal weer als nummer 6 (en misschien zelfs 7/8 verwacht..)Wolves/Leicester kunnen zo boven Arsenal eindigen dit jaar.
Vul je voetbalpoules anders ook in voor de Premier League
-
@l-r-van-kessel_nl Na Hazard weg is zeker, dan kan je gelijk hebben
-
-
In de Copa Libertadores is de stap dat Boca-River weer op het programma komt dichterbij aangezien Boca de uitwedstrijd in de kwartfinale met 0-4 heeft gewonnen.
-
Nice is overgenomen door Ineos (Chemieconcern) , toch jammer dat sommige bedrijven hele clubs overnemen om er een speeltje bij te hebben, dit gaat uiteraard invloed hebben op de mogelijk transfer van Dolberg naar Nice.
-
Fulham begint te draaien in de Championship na de degradatie, ze speelden Millwall gisteren helemaal weg en hadden 85% balbezit. (Ik ga ze volgende week vrijdag bekijken tijdens de uitwedstrijd in en bij Cardiff City, dag erna pak ik nog even Bristol-Middlesbrouh mee ..benieuwd naar het niveauverschil in dezelfde league.)
-
-
Tijd om dit topic weer omhoog te halen. We kunnen nu weliswaar niet veel over het Nederlandse voetbal kwijt, helaas
Maar in het buitenland wordt er alweer gespeeld/gaat er alweer gespeeld worden.
De Bundesliga heeft al een aantal wedstrijden erop zitten sinds Corona.
Premier league, La Liga en nog meer competities starten in de loop van deze maand.Het is toch raar voetbal kijken met zo'n leeg sfeerloos stadion