Mogelijke nieuwe feature bij rode kaart?
-
Ik ben eigenlijk eens benieuwd hoeveel mensen er hetzelfde over denken als ik. Dus graag zoveel mogelijk respons op deze post als jullie er een mening over hebben.
Waar ik me al enige tijd aan stoor is wanneer je een rode kaart krijgt in de eerste 10 minuten van de wedstrijd. In het spel is dit een garantie op een verloren wedstrijd terwijl dit in het echt zeker niet altijd het geval is. Door een slimme tactiek wijziging kan je nog steeds kans maken op de 3 punten. Die tactiek wijziging is niet mogelijk in OSM helaas. Daarom zou ik graag voorstellen om iets dergelijks te ontwikkelen. Wat dat precies moet of kan zijn hoop ik samen met jullie te brainstormen.
De reden dat ik eindelijk mijn mond eens open doe op dit forum is heel simpel. Afgelopen seizoen heb ik 3x een rode kaart ontvangen in de eerste 10 minuten (dit terwijl de scheids niet eens de kwaadste was en ik gewoon normale agressie had ingesteld -> lijkt mij ook totaal niet realistisch maar oké dat is dan weer een andere discussie). Hierdoor uit de beker gevlogen en dus effectief ook 6 punten in de competitie verloren. Competitie heb ik gelukkig nog kunnen winnen maar beker valt uiteraard niets meer aan te doen als je op deze manier pech hebt gehad.
Dus mijn voorstel bestaat eruit dat we voorinstellingen zouden kunnen doen wanneer er een rode kaart valt in de match. Bijvoorbeeld dat wanneer er een verdediger wegvalt, we 1 aanvaller kunnen wisselen tegen een verdediger om het gat in de defensie op te vullen.. En eventueel de formatie kunnen wijzigen naar een 5-3-1 en de tactiek naar "counteren" of whatever een manager het beste lijkt met een man minder. Graag jullie mening hierover
-
Ik heb wel eens een kampioenschap verloren omdat m'n mannetje in de eerste minuut van de laatste wedstrijd een schorsing van 6 dagen kreeg, dus ik begrijp je frustratie. Maar ik dat dit nogal omslachtig en lastig te implementeren is. Het lijkt me beter om het aantal rode kaarten in de eerste helft kunstmatig te verlagen.
-
@123454321abcd_NL Ja dat is ook waar maar volgens mij is dat al ooit voorgesteld en is er toen niks mee gedaan? Het is sws lastig te implementeren zoals ik het voorstel, daarom dat ik achter alternatieven vraag. Maar veel response komt er blijkbaar niet
-
@BackInTime-_NL Heb een dergelijk idee wel eens eerder gezien, maar volgens mij willen ze het zo eenvoudig mogelijk houden (zo dat iedereen het spelletje kan snappen) en daarom zal iets als dit wel niet komen.
-
ja soms een lachertje die rode kaarten, ik al in 2 min gehad
-
@Vertrigo_NL Ze kunnen er toch iets aan proberen te doen lijkt mij? Al is het maar een kleine verandering aan hun engine zelf die ervoor zorgt dat wanneer een verdediger rood krijgt, er een aanvaller uit wordt gehaald tegen een verdediger of iets dergelijk? Tactiek eventueel standaard op counteren zetten wat volgens mij de meest logische keuze is om een wedstrijd nog te kunnen winnen op dit spel?
Of er gewoon voor zorgen dat het niet zo vaak voorkomt. Want als iemand dit 3x op een seizoen meemaakt en zijn/haar grootste concurrent geen enkele keer, dan kan je het al vergeten en echt eerlijk vind ik dit principe sws niet (ervan uitgaand dat "roekeloos" nooit werd gebruikt als speelstijl - want dat is zoals het bij mij is)
-
Ik ben het echt volledig met je eens, zojuist een kampioenschap verloren (op 1 punt) omdat ik bij een oranje scheids mijn tactiek gehouden heb op "normaal" ik heb dit het hele seizoen gespeeld en eindig daarmee bovenaan in de competitie qua rode kaarten (5x). De reden voor de rode kaart vind ik nog veel belachelijker. Nogmaals ik speel op normaal en mijn speler van 28 (redelijk ervaren) en een rating van 104 denkt van goh laat ik in de kampioenswedstrijd maar is gaan vechten met een tegenstander in de 28e minuut. Ik vind het echt belachelijk dat dit in deze game zit.
On topic: Ik denk dat zo'n feature te moeilijk is om te implementeren, het lijkt mij gewoon dat ze is moeten gaan kijken naar de scheidsrechters en de tactiek, een vechtpartij gebeurd vrijwel nooit op een voetbalveld laat staan als je op normaal zit. Sowieso vind ik dat de developers te veel bezig zijn met nieuw features die niet geheel boeiend zijn naar mijn mening (toernooi en dat soort dingen) Hopelijk wordt hier een keer naar gekeken. Spel is al jaren hetzelfde en begin er een beetje moe van te worden.
-
Even topic aanwakkeren:
Sinds de laatste update dat onze vertrouwde Doerak is verdwenen, heb ik het idee gekregen dat je echt zo achterlijk snel rode kaarten krijgt. Hoezo is dit nooit van tevoren aangegeven??
-Altijd als ik een groene scheids had, kon ik Roekeloos spelen zonder rood te krijgen
-Altijd als ik een blauwe scheids had, kon ik Agressief spelen zonder rood te krijgen
-Altijd als ik een oranje scheids had, kon ik Normaal spelen zonder rood te krijgen (zelfs bij een rode scheids maar één keer rood gekregen)Nu die update is geweest, krijg ik de helft van de tijd rood en ook nog eens op de meest onzinnige tijden. Soms al in de eerste 5 minuten en dan is heel je wedstrijd al verneukt in principe. Kunnen jullie het spel weer realistischer maken en de scheidsrechters zo instellen dat die rode kaarten niet zo snel worden gegeven. Een blauwe scheids is mild en als je dan agressief speelt, is toch gewoon geloofwaardig dat er geen rood gaat vallen? Beetje een tegenvaller dit...
-
Lijkt me eerder dat je gewoon heel veel geluk gehad hebt. En waarom zou een milde scheids geen rode kaart mogen geven? Even naar het echte voetbal: Bas Nijhuis laat heel veel toe, maar geeft toch ook gewoon een rode kaart als de situatie daarom vraagt?
Verder zie ik het verband niet tussen Doerak en rode kaarten, dus geen idee hoe je erbij komt dat de engine aangepast is bij een update die de personages in de game veranderd heeft.
-
@FC-Eddie_NL Toch raar dat meerdere mensen er zo over denken?? Hierboven wordt het ook al gezegd: normaal spelen bij oranje scheids, en dan sowieso 2x rood krijgen in het seizoen, terwijl dat eerst dus niet was. Ik vind het allemaal maar apart.
En sinds die update met nieuwe personages gebeurt me dit vaker. Dus vandaar dat ik denk dat er in de gameplay iets is veranderd waardoor er sneller rood wordt gegeven.
-
Bovenstaande reacties gaan vooral over de invloed die een rode kaart heeft op de wedstrijd. We zijn het denk ik met zijn allen eens dat een rode kaart te veel invloed heeft, maar Gamebasics is niet happig op het aanpassen van de engine. Geloof me, we hebben al een paar keer gevraagd om de impact van een rode kaart te verlagen, maar we kregen als reactie dat iets aanpassen grote gevolgen kan hebben voor andere zaken binnen de engine. Om die reden ga ik er ook niet vanuit dat er dingen veranderd zijn aan de engine.
En dat je een keer 2 rode kaarten krijgt met een oranje scheids en 'normaal' tackelen kan toch gewoon? Waarom is dat iets aparts? Het komt misschien niet heel vaak voor, maar dat betekent niet dat het nooit is voorgekomen.