Reizen
-
Ook dringend nood aan vakantie! M'n eerste reis zal vast en zeker naar Mexico worden, daarna waarschijnlijk eens Zuid-Korea en Japan doen, maar dat is nog verre toekomstmuziek.
-
@wooper_nl Ben jij dan de volgende stafferd die ik 'net niet' tegenkom op vakantie a lá met Wietse op Curacao..
-
@l-r-van-kessel_nl haha, Mexico, Zuid-Korea en Japan is groot, maar je weet nooit, soms is de wereld kleiner dan je denkt
-
@l-r-van-kessel_nl Bali, Mexico, Mauritius, NL Antillen, Zuid Afrika, Kaapverdië.
En een keertje een rondreis door de VS lijkt me ook helemaal geweldig.
Ken vrienden die dat eens gedaan hebben. Zo gaaf! -
@wooper_nl Voor Mexico kunnen we bij elkaar in de koffer evt
2 keer naar Mexico reizen en maar 1 de volle mep betalen -
PCR testen voor de heen en terugreis gereserveerd, vreemd genoeg zijn die duurder dan het vliegticket..
-
Ik ben gisterenavond laat terugkomen uit Marbella / Estepona.
Man man man, wat heerlijk is het daar! Los van dat iedereen op straat een mondkapje draagt (al lopen ze alleen de hond uit te laten).
Maar eenmaal op het terras of in het restaurant aangekomen gaan die dingen af en merk je er 0 van.
Even heel goed genoten zeg! Aanradertje. -
Zijn jullie al aan het boeken geslagen nu alles weer open gaat?
Zelf ben ik de drukte voor geweest en hebben wij een paar weken terug al geboekt om naar Bonaire te gaan.
Ik had ingespeeld op het gevoel dat de EU + de ABC eilanden wel toegankelijk zouden zijn. -
@l-r-van-kessel_nl Lekker hoor.
Wij zijn wel aan het bedenken wat we willen. Gaan wrs wel pas in september, dus na het seizoen.
Juli en augustus zijn te drukke maanden voor mij op werkBen al wel in vakantiesferen door overal Tropical Deep house muziek te draaien hahahaha
-
Zit iedereen met zn billen al ergens heerlijk in het zand?
Begin juni zat ik 2 weken op Bonaire, iets wat niet voor herhaling vatbaar is. Leuk voor 3 dagen icm een ander eiland maar meer ook niet.
Nog groter nadeel was dat aan het einde van de vakantie de touroperators gingen stunten en er ineens allemaal 'Turkije/Benidorm'gangers op het eiland aankwamen.
Indien je van duiken houdt is dit een bestemming waar je overigens wel langer kan vertoeven!Vorige week ben ik nog 2 nachten in Amsterdam geweest, het vrouwtje was jarig en vonden nu het minder toeristisch druk is een goed moment om even langs de hoofstad te gaan. Daar ben je na 2 nachten (zoals verwacht overigens) ook weer van genezen.
Wat mij opviel is dat het Wallengebied enorm is gekrompen! Al is dat ook logisch door het wegblijven van de hordes toeristen. De wietlucht is er overigens niet verdwenen.Over 1,5 week vertrek ik nog voor 5 nachten naar Genoa, indien iemand tips heeft voor die bestemming hoor ik het graag
Dus waar zijn jullie geweest of moeten jullie nog naartoe?
-
@l-r-van-kessel_nl said in Reizen:
Zit iedereen met zn billen al ergens heerlijk in het zand?
Begin juni zat ik 2 weken op Bonaire, iets wat niet voor herhaling vatbaar is. Leuk voor 3 dagen icm een ander eiland maar meer ook niet.
Nog groter nadeel was dat aan het einde van de vakantie de touroperators gingen stunten en er ineens allemaal 'Turkije/Benidorm'gangers op het eiland aankwamen.
Indien je van duiken houdt is dit een bestemming waar je overigens wel langer kan vertoeven!Vorige week ben ik nog 2 nachten in Amsterdam geweest, het vrouwtje was jarig en vonden nu het minder toeristisch druk is een goed moment om even langs de hoofstad te gaan. Daar ben je na 2 nachten (zoals verwacht overigens) ook weer van genezen.
Wat mij opviel is dat het Wallengebied enorm is gekrompen! Al is dat ook logisch door het wegblijven van de hordes toeristen. De wietlucht is er overigens niet verdwenen.Over 1,5 week vertrek ik nog voor 5 nachten naar Genoa, indien iemand tips heeft voor die bestemming hoor ik het graag
Dus waar zijn jullie geweest of moeten jullie nog naartoe?
Klinkt goed allemaal! En wat een luxeprobleem om zo over Bonaire te klagen, haha. Helaas lees ik je bericht over Genoa nu pas, daar ben ik vorig jaar 3 dagen geweest! Mooie smalle straten en heerlijke (goedkope) pesto. Wel jammer dat je eerst even moet reizen om bij een strand te komen. Hoe vond je het? Vijf dagen lijkt mij wat lang.
Zelf ga ik bijna naar München, Venetië, Wenen, Boedapest, Krakau en Warschau, simpel stedentripje met de trein.
-
@l0rdshishio_nl Genoa was ook leuk voor een paar dagen, de vlucht met KLM is in een poep en scheet voorbij. Taxi naar het centrum waar ik met het hotel zat (aan Piaza de Ferrari) duurde nog geen 14minuten en kostte ook slecht €15,00.
Centrum zelf sfeervol, niet te massaal. Prijzen vielen mij zeer mee in het centrum. Inderdaad heerlijke Pasta Pesto op.
Vanaf het station was het circa 20minuten naar Bogliasco voor het 'strand', al was het niet mijn soort strand. Wel een heerlijke ruige zee en dames in weinig verhullende bikinis.
Het viel mij ook op dat 80% van de vrouwen op straat geen BH draagt, alles schud vrolijk heen en weer.
Verder bij Santa Margherita geweest , mooie jachthaven, met kwalitatief betere restaurants aan de kade, wel een iets hogere prijs maar dat is logisch op zulke locaties.
Die 5 dagen waren lang zat, meer is ook zeker niet nodig voor die regio.
Al was het gewoon lekker om er nog even tussenuit te zijn.Wanneer begin jij aan je roadtrip, Venetie en Boedapest ben ik in 2019 en 2020 geweest.
Venetie heb je binnen één dag ook gezien, in de zomer moet het er overigens ook waanzinnig stinken, hou daar rekening mee. Wel leuk om een keer gezien te hebben.
Boedapest is wel een mooie bestemming. Heerlijk eten en drinken tegen lage prijzen. Vriendelijke mensen, een bezoek aan een badhuis moet je ook zeker doen! In Boedapest kan je je wel 3 a 4 dagen vermaken.Wij zijn inmiddels alweer aan het orienteren op de volgende reis in november, daar waar het de vraag is waar je tegen die tijd allemaal heen kan en tegen welke voorwaarden.
Het lijstje is nu als volgt : Kaapverdië of Egypte tenzij de mogelijkheden beperkt zijn : Antillen of Fuerteventura.
We willen het liefst niet te lang vliegen en liever geen (groot)tijdsverschil . Maar beslissen pas medio oktober wat het gaat worden. -
@l-r-van-kessel_nl Leuke reisblog. Misschien kan je eens naar Positano gaan (Amalfikust). Om te relaxen zeker een aanrader, en ligt niet ver van Napels en Sorrento.
Fuerteventura, is leuk, zeker voor surfers. Hou er rekening mee dat daar altijd veel wind is op dat eiland. Als je daar een uurtje op het strand loopt, dan kan het goed zijn dat je benen gezandstraald zijn.
@l0rdShishio_NL Venetië vind ik echt niks. Veel te druk, het stinkt er en overal word je wel ergens in de zeik gezet. In 1 dag heb je het wel gezien. Ik zou je aanraden om een hotel te boeken op het eiland Lido. Leuk eilandje en niet zo druk als Venetië zelf.
-
@l-r-van-kessel_nl dat van Genoa is heel herkenbaar allemaal. En ach, die hogere prijzen bij Santa Margherita kun jij makkelijk ophoesten, haha. Wat betreft Venetië en Boedapest, ik heb anderhalve dag in Venetië en drie dagen in Boedapest, dus dat komt goed uit! En ook dat ik i.v.m. corona nog nauwelijks reukvermogen heb, dan mag het van mij goed stinken :D. Mijn ouders zijn zowel in Kaapverdië als Egypte en waren veel enthousiaster over Egypte, was allemaal goed voor elkaar daar.
-
@wooper_nl said in Reizen:
@l0rdShishio_NL Venetië vind ik echt niks. Veel te druk, het stinkt er en overal word je wel ergens in de zeik gezet. In 1 dag heb je het wel gezien. Ik zou je aanraden om een hotel te boeken op het eiland Lido. Leuk eilandje en niet zo druk als Venetië zelf.
Dank voor de tips. Het ding is alleen dat ik in hostels slaap (ook om mensen te ontmoeten) en op Lido hebben ze vooral duurdere slaapgelegenheden. Ben eigenlijk wel blij dat Venetië zo snel te zien is, dan mis ik ook niks.
-
Het is toch Fuerteventura geworden, mede door de KLM die de tickets van de BC ineens met 1K heeft verhoogd op onze vertrekdatum richting Curacao.
Kaapverdië zagen wij niet zitten vanwege de vlucht van 7/8uur met een 737.
Egypte is helaas nog niet mogelijk om met een pakketreis naartoe te gaan.Groot voordel is dat de kosten voor de hele trip naar Fuerteventura net zoveel bedragen als alleen de tickets naar Curacao. Waardoor Curacao (of een andere verre bestemming) weer doorschuift naar voorjaar 2022.
Nu hopen dat het nog wel een beetje warm is in Fuerteventura als wij vertrekken..
-
Canarische eilanden altijd wel goeie, ben een paar jaar geleden de laatste week van november nog naar Gran Canaria geweest, iedere dag 25 graden en geen wolkje gezien.
-
Oordeel Fuerteventura : Als je wilt kitesurfen leuk, verder geen hol te beleven (al kwam ik ook meer voor een herfstzonnetje en dat is gelukt).
Vanaf het strandbedje en een Mojito in de hand alvast de volgende reis naar Marriott Curaçao geboekt voor Februari.
Het viel mij op dat de prijzen voor de WBC bij KLM op zondag vanuit Fuerteventura stukken voordeliger was dan boeken vanuit Nederland op een doordeweekse dag. Waardoor de reis naar Fuerteventura zichzelf zo weer had terug verdiend.Hebben de bezoekers hier al wat vakantie plannen voor aankomende kerst periode of volgend jaar??
-
@l-r-van-kessel_nl in januari/februari heb ik een dik programma, naar italie omdat daar wel publiek bij de voetbal mag een weekend 2 wedstrijden.
dan in februari naar noorwegen, skien, walvissen kijken en noorderlicht dus ben benieuwd! -
@daankaars_nl Klinkt heel goed man!
Naar welke 2 wedstrijden ga je?Al is je trip in Noorwegen nog veel mooier, heerlijk genieten