CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Ik begrijp jullie reacties voor 300%.
Hoe graag ik ook mijn mening kwijt wil, ik hou die beter voor mezelf om geen problemen te krijgen bij GB.
Wij (de NL staff) hebben er echt alles aan gedaan om dit niet te laten gebeuren. Wekenlang hebben we lopen discussiëren op whatsapp, het forum, mails, ...
Resultaat: De crew cup blijft bestaan , enkel als we de regels aanpassen.
Ik veronderstel/hoop dat we geen cheat rapporten zullen binnen krijgen.
-
Betekent dit dat als iemand een overtreding maakt als 'een speler op de verkeerde linie zetten', dat hier geen straf op volgt? Of je moet hem aangeven als cheater, wat mij ook niet de oplossing lijkt.
-
@Braamsie-_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Als je denkt dat het niet gekker kan dan komt GB wel met iets nieuws...
Ik blijf gewoon lekker 442 losing zetten en mijn basis rust geven als iemand dan zo triest is een cheatmelding te doen, so be it.Joh als je verder geen gekke dingen doet ziet niemand het, bewijs het maar.... je beste spelers moeten ook eens rust hebben toch?
-
Wat nodig hier is, is een gentleman agreement dat er niet gereport wordt in de CC.
Voor LFS hoeven jullie niet te vrezen! -
De CrewCup wordt in zijn huidige vorm al vier jaar lang met veel plezier gespeeld door een aanzienlijk aantal managers. Hetgeen de CrewCup onderscheidt van andere competities is dat er als crew wordt opgetreden in plaats van als individu. Hiermee heeft de CrewCup de afgelopen jaren een belangrijke rol vervuld in de OSM-crewwereld, daar de CrewCup (tot voor kort) het enige evenement was dat crews de mogelijkheid bood om het tegen elkaar op te nemen. Dankzij de OSM-community is de CrewCup de afgelopen jaren in stand gehouden. Zij verdienen hiervoor een grote pluim, met in het bijzonder het groepje managers dat op vrijwillige basis veel tijd en moeite heeft gestoken in de organisatie van de CrewCup, zonder daarbij enige ondersteuning vanuit Gamebasics te ontvangen. Zonder het harde werk van dit groepje managers hadden veel crews niet meer bestaan.
Het zou Gamebasics sieren als zij in woord en gebaar hun dank hiervoor kenbaar maken. Wat nu gebeurt is echter het tegenoverstelde: met het expliciet verbieden van onderling samenspel binnen crews wordt er met een mes in het hart van de CrewCup gestoken. Samenspel binnen crews vormt immers de basis van de CrewCup.
Deze situatie berust in mijn ogen op een misverstand. Gamebasics wil regels die ontworpen zijn voor individuele competities gaan toepassen op crewevents. Individuele competities en crewevents zijn echter in geen enkel opzicht met elkaar te vergelijken en dienen daarom verschillend van elkaar behandeld te worden.
In een crewevent speel je als crew en niet als individu, en maak je beslissingen op basis van het crewbelang en niet op basis van het individuele belang. Als een beslissing ten koste gaat van één manager binnen de crew, kan deze toch genomen worden als de crew hier als geheel mee op vooruit gaat. Dat vloeit voort uit het idee van samenspelen als crew. Transfers zijn hierbij het beste voorbeeld. Door slim te schuiven met spelers en geld kun je er als crew voor zorgen dat de beste spelers terecht komen bij de manager die ze het hardst nodig heeft. In een individuele competitie zou dergelijk geschuif kwalificeren als ‘kunstmatig geld genereren’ (regel 7 van de OSM-terms), maar in een competitie waarin crews het tegen elkaar opnemen, is het slechts een wezenlijk onderdeel van het samenspel. Er is geen sprake van een oneerlijke of ongewenste situatie, aangezien alle crews dezelfde mogelijkheden hebben om op deze manier met elkaar samen te werken. Hetzelfde kan gezegd worden over het spelen van onderlinge wedstrijden. Iedere crew speelt hetzelfde aantal onderlinge wedstrijden, en het is aan de crews om in te schatten welk resultaat het beste is voor de crew als geheel. Het is juist het samenspel wat crewevents leuk maakt, en waarmee goede crews zich kunnen onderscheiden van mindere crews. Zonder dit samenspel-element hebben crewevents geen meerwaarde boven een individuele competitie.
Mijn voorstel zou daarom zijn om de OSM-regels in twee categorieën te verdelen: regels voor individuele competities en regels voor crewevents. Op crewevents zouden regels 7 en 8 van de huidige OSM-terms geen toepassing moeten vinden. Het is dan aan de OSM-staff om te bepalen wanneer iets kwalificeert als ‘crewevent’, bijvoorbeeld via een toestemmingsprocedure. Op deze manier voorkom je dat zaken die in de context van een crewevent niets met cheaten te maken hebben, worden gestraft omdat zij niet zouden zijn toegestaan in een individuele competitie.
Ik weet dat Gamebasics veel tijd heeft gestoken in de introductie van duels, en dat het tegen het zere been van Gamebasics is dat er naast duels ook nog andere crewevents worden gespeeld in de vorm waarop dat momenteel gebeurt. Ik wil echter benadrukken dat duels vooralsnog geen serieus alternatief vormen voor de huidige crewevents, zoals de CrewCup. Dit heeft meerdere redenen. Ten eerste bestrijken duels slechts 10 wedstrijden, waardoor teamontwikkeling een ondergeschoven kindje is. Teambouwen is een belangrijk onderdeel van het managen, maar deze kwaliteit komt nauwelijks tot uitdrukking in een competitie van slechts 10 wedstrijden. Ten tweede lenen duels zich alleen voor een 5v5 format, terwijl er in de CrewCup in flexibele settings kan worden gespeeld. Momenteel wordt er in een 4v4v4v4 format gespeeld, in het verleden is er ook met 3v3v3v3v3v3 en 5v5v5v5 gespeeld. Op deze manier speel je tegen meerdere crews tegelijk, wat dynamischer is dan een duel waarin slechts twee crews deelnemen. Ook is het op deze manier mogelijk om competities volledig af te werken, al dan niet met beker. Ten derde bevat de huidige CrewCup een competitief divisiesysteem waarin crews kunnen promoveren en degraderen. Eén mindere battle betekent degradatie. Dit brengt hevige competitie met zich mee en zorgt ervoor dat crews alleen hun beste managers afvaardigen. Een groot contrast met de huidige duelranking, waarbij kwantiteit boven kwaliteit lijkt te prevaleren.
Om bovengenoemde redenen vormen de huidige crewevents die georganiseerd worden vanuit de community ook na de introductie van de duels nog altijd een enorme meerwaarde voor het spel. Zij zijn in staat om de (voorlopige) tekortkomingen van het duelsysteem op te vangen. De huidige crewevents zouden daarom niet als bedreiging voor duels moeten worden gezien, maar slechts als welkome aanvulling. Het zou in mijn ogen bekrompen zijn om de CrewCup (onder de regels zoals deze de afgelopen 4 jaar gespeeld is) niet meer te dogen omdat er wedstrijden gefixt worden of omdat er kunstmatig met geld geschoven wordt. Alle crews hebben precies dezelfde mogelijkheden in samenwerking. De uitdaging is om van al deze mogelijkheden optimaal gebruik te maken. Precies die uitdaging zorgt ervoor dat de CrewCup al jarenlang met veel plezier en een enorme intensiteit gespeeld wordt. Nog nooit heb ik een deelnemer zien klagen over de regels. Het is volstrekt natuurlijk om in de CrewCup als crew te opereren, en niet als individu. Ik hoop dat jullie mijn voorstel voor een onderscheid in regels tussen individuele competities en crewevents serieus in overweging willen nemen ( @gamebasics, @harry-poon, @AlyssaGB, @galipcaliskan1907 ).
-
@Christiano-Mengelaldo_NL Wij, Same Vision, doen ook mee! Dus van ons komen ook geen reports en houden we de CC zoals die is!
-
Als GB zo op is met deze regels.
Waarom maken ze dan geen Crewcup competitie?
Competitie van 16 teams met vaste pakketjes,
Waarbij het zo ingeregeld is dat de teams uit te pakketjes niet tegen elkaar spelen.Daarnaast de totale teamwaarde van de pakketjes gelijkmaken en gaan met die banaan.
In plaats van met de scepter zwaaien van dit en dit mag niet kan GB wel is mee helpen met hoe het dan wel moet.
-
@Frituurpannekes_NL Daar hebben we al 4 maand geleden over beslist en GB is ermee bezig met zo'n competitie aan te maken.
Het eerste ontwerp dat ik kreeg was niet goed dus zijn ze bezig met een nieuw.
-
@wooper_NL Kijk dat is beter nieuws!
Al enig idee wanneer het live zou kunnen gaan?
(Paar maanden, half jaar of nog langer) -
Hier sluiten wij ons volledig bij aan, The Joaquins
-
Yes, Ook JR sluit zich hierbij aan.
-
In ruil voor BC valt er over te praten.
-
@Christiano-Mengelaldo_NL
Golden Glory en Golden Glory 2 sluiten zich hierbij aan -
@Furrax_NL aangezien sir Heyvaert al akkoord gegaan is namens JR, heb je er nog weinig over te zeggen denk ik
-
@Christiano-Mengelaldo_NL
Wij, Imperium, wil de CC ook houden zoals het is. Wij doen dus ook mee! Van ons komen ook geen reports. Samenwerking in de Crewcup is noodzakelijk om zo hoog mogelijk bovenin mee te draaien. Dit element moet behouden blijven is onze mening. Crewcup wordt als meest serieuze event gespeeld en is populair bij nagenoeg alle fanatieke osm managers. Hou dit in ere, zodat dit in de toekomst ook zo zal blijven. Memphis United heeft belangrijke punten opgesomd, het zou mooi zijn als hierop nog een reactie volgt vanuit GB. De spelers, fanatieke managers, GB de verdere ontwikkelaars zullen toch ook 1 kunnen zijn hierin met een gezamenlijk belang. Plezier en strijd aan de ene kant, bekendheid behouden van het cc event en aan de andere kant fanatieke managers die doorgaan met het spel osm. -
Valt het onderling verkopen van spelers ook onder deze nieuwe regel (die we niet gaan rapporteren)?
-
Zou er nog een reactie vanuit GB kunnen komen op mijn post? Vroeger nam @harry-poon nog wel eens de moeite.
-
Hup GF