Politiek
-
Mee eens met Domi dat het demoniseren een beetje overtrokken wordt. Ik heb een paar fanatieke FVD'ers op Fb waardoor je die comments onder nieuwsberichten voorbij ziet komen. Het is inderdaad een stukje slachtofferrol waar je zeker als FVD'er (denk ik) juist een beetje meer hoopt op een zelfweerbaarheid in de samenleving.
Daar moet ik zeker aan toevoegen dat het geluid in de media wel degelijk eenduidig is. Ik heb niet op de partij van Baudet gestemd maar erger me aan de berichtgeving rondom zijn persoon net zoals dat al twee jaar bij Trump gebeurt. Natuurlijk zijn ze populistischer, en misschien onconventioneel maar het lijkt erop dat dat een soort vrijbrief geeft om iemand altijd met een ondertoon te noemen of kwalificeren.
-
Bij Fortuyn begon het met een taart met poep, bij Baudet met de leus "als je Thierry dood wil schieten zeg dan paf". En aangezien je in Nederland na een politieke moord, een aanslag op de democratie, een moord op een belangrijke premierkandidaat een paar dagen voor de verkiezingen, na 12 jaar alweer vrolijk buiten staat, is het wachten op een gekkie die het echt doet. Gevaarlijk sfeertje.
-
Wow, dit forum leeft nog.
-
Hey Dona
-
Interesseert verder niemand, maar hier is mijn voorspelling voor de Iowa caucus:
Popular vote na de first alignment:
Bernie: 28%
Warren: 19%
Buttigieg: 17%
Biden: 16%
Klobuchar: 9%Popular vote na de final alignment:
Bernie: 31%
Warren: 23%
Buttigieg: 19%
Biden: 19%
Klobuchar: 4% -
@DominicM_NL Waarom verwacht je veel van Bernie?
-
Ik ben benieuwd of Bernie de verkiezingen Überhaupt haalt in november.
-
@SIRclitjeslikker_NL dacht dat het eerlijk zou gaan zo naïef
-
@Suiz-Luárez_NL
Scherp gezien man, tussen het gooien van die taart en de uiteindelijke moord op Fortuyn zat overduidelijk een causaal verband. Zag laatst bij die boerenprotesten een doodskist met de namen van diverse politici, dus die zullen binnenkort ook wel allemaal omgelegd worden. -
Dat Buitenhof mogen ze ook wel van de NPO laten verdwijnen met de zoveelste frame..
Gelukkig gaat Thierry ertegenin..
-
@L-R-van-kessel_NL Ook al heeft Thierry hier volkomen gelijk, het lijkt me niet erg tactisch om een kort geding aan te spannen. De verliezer van dat kort geding gaat in beroep, waarna er een rechtszaak volgt die maanden kan duren en door de maanden heen zo nu en dan in het nieuws komt.
Zo lijkt het voor veel mensen alsof de rechtbank zich er maandenlang over aan het buigen is of hij nou een racist is of niet. Lijkt me niet goed voor zijn imago.
Ik vind de manier waarop Trump met dit soort dingen omgaat nu juist zo mooi.
-
Voor Thierry ist allemaal een spel dit, het interesseert hem werkelijk natuurlijk geen reet hoe het echt met het land gaat en of hij premier wordt. Het is gewoon een handige manier om aan een mooi salaris, naamsbekendheid en lekkere wijven te komen (want bekend etc). De politiek hier is nu zo'n treurnis dat dat dus gewoon kan en hij misschien nog wel groot wordt ook. Een echte fascist is het niet, wel neemt hij die rol op zich om zo te laten zien hoe idioot het politieke landschap is en dat is blijkbaar een geschikte rol voor het publiek in deze bananenrepubliek.
Ik was in de begindagen betrokken, ben afgehaakt door dat idiote klimaatontkennen en de veel te rechtse trekjes die toen al duidelijk werden. Ben er sindsdien van overtuigd dat als je hier echt iets wil veranderen, dat alleen kan door je als volk zelf te organiseren en Den Haag plat te leggen. De boeren gaven een mooi voorzetje (handig die aan je kant te hebben), iedereen die echt betrokken is zou nu vooraan moeten staan. Maar ik vrees dat het volk te nationalistisch en xenofoob is (geworden )en er liever voor kiest om minderheden te treiteren dan zelf die hoognodige actie te ondernemen. Polarisatie is te groot geworden, en in een land met inmiddels behoorlijk veel minderheden kun je niet een revolutie ontketenen zonder die groepen. Ben bijv ook bij de Gele hesjes betrokken geweest, maar daar ging het toch net iets te vaak over migratie en de Islam, lekkere makkelijke onderwerpen die aanslagen bij xenofobe personen.
Het is daarnaast echt de vraag wat het virus doet met de stemming van het land, misschien dat door het lakse ingrijpen nog meer mensen schijt krijgen aan de overheid en en wel actie vanuit het volk komt, maar ik betwijfel het vanwege het bovenstaande.
Kortom, het land is dood, maar lang leve de koning!
-
@Impactmanager_NL said in Politiek:
Ben er sindsdien van overtuigd dat als je hier echt iets wil veranderen, dat alleen kan door je als volk zelf te organiseren en Den Haag plat te leggen.
Troelstra, is that you?
-
This post is deleted!
-
@Impactmanager_NL said in Politiek:
Voor Thierry ist allemaal een spel dit, het interesseert hem werkelijk natuurlijk geen reet hoe het echt met het land gaat en of hij premier wordt. Het is gewoon een handige manier om aan een mooi salaris, naamsbekendheid en lekkere wijven te komen (want bekend etc).
Nogal een flinke opoffering die hij daarvoor maakt dan, hij is een van de meest actieve leden in de kamer.
-
@SIRclitjeslikker_NL Veel anders heeft hij niet per se te doen toch?
-
ik stem nog steeds wilders groeten uit beverwijk ghetto westcoast city
-
@Jurgenklopt91_NL
Elfdalie, is that you? -
@timeenennaam_NL nee
-
Klopt dus niet.