Films
-
Ik vond Deadpool wel vermakelijk, maar geen 8,1/10 waard zoals de gemiddelde stemmer op imdb
-
@Z-man_NL
'Leuk' kan me nog voorstellen, maar geniaal? Why? -
@timeenennaam_NL Voor mij was de humor perfect, echt goed gelachen. Verder vond ik Reynolds echt een goede rol neerzetten, met als hoogtepunt de zelfspot die hij heeft. De manier van filmen vond ik goed neergezet en de actie was heerlijk over de top. Daarbij komend dat het personage, wat hap-slik-weg ook al zegt op pagina 2, zichzelf totaal niet serieus neemt, was voor mij de reden om deze film als geniaal neer te zetten. Ik heb die film in 2 weken 4 of 5 keer gezien (autistisch much?), dus ja ik vond hem geniaal.
-
@timeenennaam_NL Die Green Lanturn burn was heel chill idd.
-
@hap-slik-weg_NL Ik vond vooral de burn over zichzelf prachtig
-
Ik vond de referentie naar Taken/Liam Neeson mooi
-
Ik vind helemaal hartstikke mooi
-
Ik vond Deadpool ook echt enorm overrated. Niks bijzonders.
-
The Message (1976), het verhaal van de opkomst van Mohammed. Moeilijk te beoordelen. Vooraf suggereert de film zeker een biografische inslag te hebben, hetgeen het lachwekkend maakt dat de profeet zelf niet in beeld wordt gebracht in navolging van de Islamistische regelgeving omtrent zijn beeldvorming. Hiermee neigt de film al snel naar slappe propaganda waarin de profeet boven alle kritiek verheven is en zich dus ook letterlijk niet 'laat vangen'. Ondanks deze tamelijk laffe benadering is mijn beoordeling niet op een grote onvoldoende uitgekomen. De film zet immers wel een tweetal zaken goed op de kaart. Ten eerste wordt de historische aantrekkingskracht van de islam goed getoond. Het laat zien waarom de islam vroeger zowel een logische als menselijke aantrekkingskracht had, met duidelijke uitgangspunten in een losbandige wereld die niemands veiligheid garandeerde.
Ten tweede laat het goed zien hoe bepaalde islamitische regels, die we nu als radicaal bestempelen, tot stand gekomen zijn. Dit levert zeker begrip op voor de islam in historisch perspectief. Anderzijds maakt het ook het feit dat Islamistisch extremisme voorkomt uit het idee dat deze regels niet tijdsgebonden, maar tijdloos en universeel zijn, des te pijnlijker. 5/10Regression (2015) - 6
The Age of Adaline (2015) - 7
Le notti di Cabiria (1957) - 7
Rocky (1976) - 8
Senna (2010 Documentary) - 7
The Last Witch Hunter (2015) - 6
The Polar Express (2004) - 4
The Dreamers (2003) - 7
The Cameraman (1928) - 8
A Christmas Story (1983) - 6
Brazil (1985) - 8 -
Blair Witch gezien. The Blair Witch Project uit 1999 is mijn favoriete horrorfilm dus ik was zeer benieuwd naar deze sequel. Helaas een teleurstelling, wat hoofdzakelijk te wijten is aan het ontbreken van de subtiele factor, wat de voorganger voor mij juist zo goed maakte. In het eerste deel zie je namelijk nooit een fysieke verschijning van "The Blair Witch", zijn geluiden subtiel en beleef je het allemaal wat meer als een realisme.
Dit deel echter, grossiert in harde geluidseffecten, fysieke verschijnen en jumpscares. Zo jammer, het doet zo teniet wat het andere deel juist zo deed uitspringen t.o.v. andere horrorproducties.
Desalniettemin heb ik me met de film nog redelijk vermaakt. Het found footage principe vind ik nog altijd het meest effectieve middel in een horrorfilm, hetgeen in deze film ook weer zijn sterke stukken had. Ook gelukkig geen happy ending, net zoals het deel uit 1999. 6je.
-
Van de week naar La La Land geweest. Niet mijn genre, maar het was echt een heerlijke film! Stone en Gosling speelden heel goed en hebben ook een geweldige chemie, de muziek was goed en alles zag er echt heel fraai uit. Ruime 4*
-
Net Hunt for the Wilderpeople (2016) gezien. Tof feelgood filmpje in de Nieuw-Zeelandse wildernis. De jonge hoofdrol speler Julian Dennison zet een leuke rol neer, evenals Sam Neill als zijn knorrige peetoom. Zit ook lekker veel droge humor in, mooie beelden van het fraaie landschap en het geheel is gewoon erg aandoenlijk allemaal. 3,5*
-
This post is deleted!
-
Na het zien van Whiplash erg benieuwd naar La La Land.
-
Kind Hearts and Coronets (1949) en Les Diaboliques (1955) bewijzen maar weer dat oudere films gewoon zeer de moeite waard blijven. Met Udaan (2010) en Eskiya (1996) ook twee topfilms gezien van Indiase en Turkse leest, normaal is dat soort films altijd maar afwachten. Deze zijn de top 250 notering op imdb echter wel waard.
Eskiya (1996) - 8
Where the Truth Lies (2005) - 7
Gandhi (1982) - 8
True Grit (2010) - 8
Steamboat Bill, Jr. (1928) - 7
Scrooged (1988) - 4
Who Killed the Electric Car? (2006 Documentary) - 7
Mou gaan dou (2002) - 7
Kind Hearts and Coronets (1949) - 8
8½ (1963) - 4
Top Hat (1935) - 8
Udaan (2010) - 8
Life in a Day (2011 Documentary) - 7
Les Diaboliques (1955) - 8 -
De docu All is Mayhem gezien op Netflix, echt een topper, ook als je net als ik geen fan van skateboarden bent over het algemeen. Bizarre levensloop van twee Australische skatebroers die aan de top komen in de USA en vervolgens in een diep verval raken.
-
Nocturnal Animals 5* Lang geleden dat ik zo van een nieuwe film heb genoten. Deze film had alles waarin de acteurs het ook nog eens perfect hebben gespeeld. Fantastisch.
-
The Passengers gezien, op zich goede film. Voelt alleen afgeraffeld aan het eind.
-
Iemand mening over Arrival (2016), Hacksaw Ridge (2016) en Zootropolis (2016)?
Ze staan in de top 250, maar zijn ze echt zo goed of meer een hype?
-
@timeenennaam_NL Nja ik had zootropolis gezien. Is in eerste instantie bedoeld als kinderfilm. Wel een van de betere zoals up dat bijvoorbeeld ook is, dus je zal je als volwassene niet de pleuris vervelen ofzo. 8 is een klein beetje overdreven en komt puur door het genre/beoogde publiek.