Ramadan 2020
-
@timeenennaam_NL Heb ik dan iets gezegd over ontzeggen?
-
@timeenennaam_NL De interpretatie van de geleerden onder anderen verschillen (bijna) niet, lijken allemaal hetzelfde.
Fatwa(Vraag en Antwoord kan je zeggen.) verschillen af en toe, vaak op Fiqh (jurisprudentie), dat kan af en toe veranderen, een voorbeeld ervan kan ik sigaretten roken nemen, geleerden oordeelde dit als afgeraden, maar toen de schadelijke gevolgen bekend waren werd die oordeel veranderd naar verboden. Dit omdat het niet toegestaan is om jezelf te schaden en dat zelfs tot dood kan leiden.Geleerden weten wat ze zeggen, daar hebben ze de kennis voor. Wat ze vinden kunnen ze met bewijzen beargumenteren.
Er wordt op mening verschilt op zaken die nog niet 100% duidelijk zijn.
Maar niet elke geleerden heeft de juiste kennis, vele kunnen dingen hebben verzonnen. Dit is onjuist en zij zijn dan onbetrouwbaar.
Maar dit is een geleerde, iemand die alleen maar op de 5 zuilen komt en dat niet eens kan uitleggen kan niks vinden, daar hebben ze geen kennis voor.
-
We gaan alweer de laatste week in, hoe bevalt het je tot noch toe @Yassin-Mansousri_NL ? Hoe ziet het eruit qua 'viering' aan het einde nu we nog met Corona maatregelen zitten?
-
@L-R-van-kessel_NL Eigenlijk gewoon normaal, weinig dat anders is..
'Eid-Fitr(Ramadanfeest/ suikerfeest) om de hoek, we beginnen Altijd met een gebed en een lezing in de moskee, moskeeën zijn alleen op die dag zo vol dat zelfs de parkeerplaatsen gebruikt worden om te bidden en dat is nog niet alles, gewoon de hele straat waar ook niet-moslims wonen.
Nou dat gaat niet meer door, ik heb dan gelezen dat die gebed thuis kan dus dan moet dan thuis.Een vriend van mij zal normaal bij mij komen om deze dag door te brengen, dat ga ik dit keer afzeggen waarschijnlijk.
-
Zou niks voor mij zijn.
-
@Furrax_NL Je hoeft ook niet mee te doen, gelukkig voor jou
-
Eid Mubarak!
-
Eid Moubarak voor iedereen die het viert
-
tim deed me dit jaar uit solidariteit voor de Islam
-
Suikerfeest is weer voorbij, topic mag dicht tot Ramadan 2021.