Afspreken geen TK tegen elkaar te gebruiken, doe je dat weleens en gaat het weleens mis?
-
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillende meningen hierover. Als ik een wedstrijd zie aankomen (nrs. 1 en 2) waarbij de kans groot is dat we beiden een TK gaan inzetten stuur ik een berichtje aan de manager met vraag of ze het wat vinden af te spreken geen TK tegen elkaar te gebruiken (zinloos en je bespaart wat muntjes).
Dat gaat heel goed en ik had niet verwacht dat er iemand zou zijn die het wel zou afspreken en niet zou nakomen. Maar voor alles is een eerste keer. Hieronder zie je de discussie waarbij je kan zeggen dat het semantiek is..... (hij gaf geen expliciet ja, maar ik had niet verwacht dat iemand zo lullig kon zijn). Nota bene iemand die op plek 1208 staat en bij de crew goal diggers zit, dus je kan zeggen dat ik het had kunnen weten.....hahaha.....
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit doen en of het wel vaker fout gaat.
Hieronder de chat.
-
This post is deleted!
-
Lol, tuurlijk zet hij dan een TK in. Hij weet immers toch niet of jij het ook niet toch doet?
Of jij doet het echt niet en hij wint bijna automatisch, of jij doet het wel en hij voorkomt dat hij zich in de luren laat leggen. Win - win.
Stuur hem nog maar even een bedankje voor de wijze les die hij je heeft geleerd.
-
En ff eerlijk, je hebt ook gewoon niet goed gelezen wat hij zei.
-
Ik begrijp ook wel dat het fout kan gaan, maar ik ga in principe altijd uit van vertrouwen. En ik moet zeggen dat sinds ik dit doe (paar maanden) dit de eerste keer is dat het fout ging. Overigens geen halsmisdaad maar gewoon wat lullig.
Ik zou hieronder een aantal positieve citaten kunnen plaatsen van mensen die er wel op ingaan en het leuke is dat met een aantal van hen blijvende contacten heb.
Ik was alleen benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit weleens doen.
-
@SIRclitjeslikker_NL
Natuurlijk heb je gelijk. Hij was "sluw" genoeg om mij te misleiden en ik was te goed van vertrouwen. De vraag is nu "ga ik het nu niet meer doen of anders doen"? Antwoord is nee, ik blijf dit doen omdat ik hiermee een aantal hele leuke en blijvende contacten heb opgedaan. -
Je kan het afspreken. Sommige managers houden zich aan hun woord, anderen niet helaas.
Maar deze twijfel hebben anderen natuurlijk ook als ze een bericht ontvangen van jou. Kunnen ze jou wel vertrouwen? Wie zegt dat jij je wel aan de afspraak houdt Het blijft natuurlijk een digitale wereld, waarin je de meeste mensen niet persoonlijk kent en men er zo makkelijker maling aan heeft als een afspraak niet nagekomen wordt.
Persoonlijk maak ik deze afspraken niet. Waarom? Ik vind het een leuke krachtmeting.Op deze manier kan je idd leuke contacten overhouden en kan je een competitie ook leuk houden qua gezonde rivaliteit en sfeer.
Ik had eens iemand in de competitie die na een leuke conversatie, iedere competitie van mij joinde en het zo steeds tussen ons ging om de beker en het kampioenschap. De ene keer won ik, de andere keer hij. En gewoon tk's zetten tegen elkaar. -
@Grammie58_NL Is dit geen competitievervalsing / cheaten? Wordt wel erg lastig voor de nummer 3 als de nummers 1 en 2 samenspannen en dit soort kartelafspraken maken.
-
Klopt wat je zegt. Ik heb in de oude versie (voor de muntjes) op die manier steeds meer mensen "verzameld" en zijn toen een crew gestart waar ik 6 jaar in heb gezeten tot de muntjes kwamen.
Maar ik heb alle respect voor mensen die dit niet willen of goed vinden.
Ja dat is wel competitievervalsing, maar een spel waar je het kampioenschap kan kopen als je maar genoeg geld uitgeeft is van zichzelf al competitievervalsing. In de oude versie waar iedereen per maand betaalde was dat niet. Dat is geïntroduceerd met de muntjes.
-
@Grammie58_NL Leuk dat je zo een crew hebt kunnen vormen destijds. Ga je dat weer doen met managers die regelmatig in jouw competitie mee spelen?
-
@Grammie58_NL Wat jij doet komt mij ook bekend voor van in de tijd toe ik OSM ook nog serieus het spelletje speelde.
Nette afspraken maken met je vaste competitie genoot/genoten om geen tk's in te zetten tegen elkaar omdat het nut ervan anders ook teniet werd gedaan.Er gebeurd dan bij een enkeling de eerste (en dus laatste) keer dat hij zich niet aan zijn woord houd, dan weet je dat ook voor in het vervolg.
Of dit tegenwoordig volgens de OSM regels is durf ik niet te zeggen, noem het een grijs gebied.
-
Vroeger, toen je op de minuut wist wanneer je competitie werd gesimuleerd en je op het laatste moment nog een trainingskamp kon inzetten. Die spelers kregen toch veel gedaan in een trainingskamp van dertig seconden.
-
@DominicM_NL Dit kan nog steeds Of last-minute van agressief naar roekeloos schakelen.
-
ik doe met me vrienden altijd trainigskampen en bosscoins gebruiken uitzetten.
-
@maricja_NL
Het is inderdaad wel een mooie manier contacten op te doen en een crew te vormen. Wie weet ....;-) -
Van @Grammie58_NL
Inmiddels overigens contact gehad en nog even kort nagepraat en "all's well".....
-
Ik zou hetzelfde gedaan hebben als wat hij doet. Vervolgens zou ik het ook weer goedpraten en dan de volgende keer gewoon weer doen, pas maar op dus