CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Ja, we moesten vast wat schuiven voor die leuke keeper om 0:00
het is niet voor niets geweest
-
@mark_van_v_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@dave-jansen_nl nondeju ja! Er zat volgens mij wel een beetje lag in de uitnodigingen. Ik kon er eerder in omdat ik op "join friend" kon klikken dan dat ik de uitnodiging zelf ontving. Na het scouten zaten er al zo'n 13 managers in binnen een minuut tijd. Succes everyone.
ik zat er voor jouw in na Jopie zat alleen Memphis er eerder in dan mij, dus als ik hem strak op tijd open ben ik ip alleen niet voor Memphis en Jopie
-
@dave-jansen_nl Mits we iets verkopen, voorlopig is LFS vooral aan het knallen...
-
@santheman11_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@dave-jansen_nl Mits we iets verkopen, voorlopig is LFS vooral aan het knallen...
Helemaal niks nog en Napoli een speler verkocht voor 38 mil, soms snap ik er geen kut meer van hoor.
Je moet altijd net een beetje geluk hebben denk ik altijd maar
-
Dat is t idd, geluk hebben en duimen dat jij t bent . Anders is t vaak wel frustrerend
-
Tot nu toe zitten we niet aan de goeie kant van de dobbelsteen:
-
Wij als AOS hebben geluk gehad met 2 dikke transfers maar qua aantallen het minste tot nu toe!
-
Haha lol. Michel verkoopt Strakosha aan engine van 1u... paar min later zit ie opeens weer bij Udinese in t team, speaking of scout of het goede moment scout openen haha
-
Lazio spant de kroon vandaag. Overigens wel briljant: Lazio verkoopt Strakosha aan Zenit en tien minuten later opent AOS hun scout en met Onana zit daarin... Strakosha. Dat noem ik nog eens goed scouten...
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Oeps, de volgende pagina niet gelezen... Maar viel mij inderdaad ook op. Het loont dus overigens om in de gaten te houden welke interessante spelers verkocht worden...
-
Voor de geïnteresseerden: deze jonge spelers zijn te koop voor een fatsoenlijke prijs.
Suso (24 jr, 91/37, SPA)
Castillejo (23 jr, 83/43, SPA)
Kessié (21 jr, 86/88, IVO)
Calhanoglu (24 jr, 88/45, TUR) -
@vinnievuik_nl Oef... andere crews aan geld helpen ligt toch wel gevoelig denk ik ! Overigens leuk om die statistieken weer een beetje van je voorbij te zien komen Vincent, ga daar mee door zou ik zeggen !
-
Ik kan je vertellen dat jij op plek 6 staat qua verkopen. En plek 1 lijkt me duidelijk
-
Alleen maar discussies over spelers kopen en verkopen Het blijft treurig om te zien bij een spel waar het eigenlijk hoofdzakelijk over tactiek zou moeten gaan
-
@timeenennaam_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Alleen maar discussies over spelers kopen en verkopen Het blijft treurig om te zien bij een spel waar het eigenlijk hoofdzakelijk over tactiek zou moeten gaan
Ik vind de kunst van het team bouwen in een competitie met zo veel concurrentie als de CL lastiger en belangrijker dan een degelijke tactiek neerzetten. En wie bepaalt waar dit spel eigenlijk hoofdzakelijk over moet gaan?
-
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
En wie bepaalt waar dit spel eigenlijk hoofdzakelijk over moet gaan?
Nou, aangezien OSM als voetbalsimulatiespel bekend staat en niet als het Grote Transfersspel zou je verwachten dat voetbaltactische keuzes daar centraal staan. Je zou dan verwachten dat transfers en teambouwen slechts een onderdeel zijn van het spel en niet allesbepalend.
En dan verwacht je al helemaal niet dat het in het discussietopic van de beste competitie van dat spel enkel gaat over bizarre transfergebeurtenissen die werkelijk geen raakvlak meer vormen met enige vorm van realiteit of logica. Over random spelers die ongeacht hun vorm, leeftijd en fitheid voor 2,5x de waarde door de engine worden gekocht en absurde situaties zoals onderstaande quote.
Haha lol. Michel verkoopt Strakosha aan engine van 1u... paar min later zit ie opeens weer bij Udinese in t team, speaking of scout of het goede moment scout openen:
En dat een manager uit 2009 dat dan associeert met 'kunst', daar zakt je broek wel van af ja...
-
We zitten nog in de voorbereiding hè, dus wat valt er over tactieken te lullen
-
Sorry maar voor de logica speel je toch geen OSM? Je noemt nu de transfers, maar:
- Elke willekeurige speler kunnen trainen zodat hij beter is dan Messi of Ronaldo?
- Een systeem 451/4231 schiet van afstand zo sterk maken dat er je bijna niet tegen wint?
- Een schorsing van 7 wedstrijden krijgen voor een licht vergrijp?
- Het effect van een TK, waarmee je eigenlijk altijd wel wint? En bovendien tot zes keer toe in de stellen?
Dit zijn toch dingen die allemaal helemaal niets met de realiteit te maken hebben? Ik sluit me wel bij Vincent aan. Voor mij zijn transfers een onderdeel van het spelletje. Als ik een realistisch voetbalspel wil spelen dan speel ik geen OSM. Maar ieder zijn ding.
-
Loop toch eens niet zo te ouwehoeren over die tactieken joh op een gegeven moment zijn die tactieken wel uitgevonden door iedereen. Dan blijft teambouwen gewoon over als main skill. En daarbij gaan deze twee ook hand in hand, want als je ze goed bent met die tactiekjes van je, dan zul je met het teambouwen hier ook naar moeten handelen ( spelers kopen/verkopen voor de tactiek die je wilt gebruiken )
Dat osm het spel competatief gezien heeft doodgemaakt is een feit ( crewranking op basis van duels met afkoopopties aan etc ) maar wellicht zou je de groep die in de bekende competities met speciale instellingen speelt nog wel een beetje kunnen waarderen.
-
We gaan los vanavond op alle velden! Ik hoop dat iedereen een fatsoenlijke voorbereiding heeft gekend en dat alle teams alweer een beetje gevormd zijn.
Maak er een mooi seizoen van allemaal!
Voor een allerlaatste keer nog de belangrijkste regels:
- Direct Sales zijn verboden.
- Oefenwedstrijden alleen tegen crewgenoten.
- Alle andere regels (niet minder belangrijk, maar aangezien ik een luie hond ben ga ik die niet allemaal uitschrijven) vindt je hier.
Veel plezier allemaal!