CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@yassin-mansousri_nl
Coins ipv geld kan niet in de CC. En ik weet niet welke transferlijst jij bekijkt, maar ik zie spelers van 5-15 mil staan. Als je wat spelers verkoopt kun je dat best betalen en die spelers gelijk weer doorverkopen.Maar ga vooral zo door, dan hoeft verder niemand in de Ere B te vrezen voor degradatie
-
@timeenennaam_nl Ach ja, het is toch 15 tegen 2. Tony en luis Enrique tellen voor niet eens 1 manager, dusja
-
@yassin-mansousri_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@timeenennaam_nl Ach ja, het is toch 15 tegen 2. Tony en luis Enrique tellen voor niet eens 1 manager, dusja
Volgens mij staan die 2 wel boven je in de competitiestand
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@yassin-mansousri_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Volgens mij staan die 2 wel boven je in de competitiestand
Ja maar alsnog is het waar wat ik zeg
-
Misschien lukt het om 2x per week een tussenstand te posten @Keejos_NL ? En zo niet, dan misschien het fenomeen tussenstandmaker maar weer in het leven roepen?
-
@vinnievuik_nl Eens, ik merk dat het dan ook wat meer begint te leven bij iedereen.
-
De teamwaardes na 18 speelrondes:
Je ziet dat het voordeel van de hoge DS al aardig begint te verdampen. In de tweede seizoenshelft zullen ze / we het nog moeilijk krijgen.
Per crew:
-
Lol @ tussenstand Eredivisie B
Sta je gemiddeld 4e, en dan toch onder een crew die gemiddeld 5,3 staat. Beide nog 1 manager in de beker. Met een DS1 kan je alleen maar verliezen en niet winnen.
Ook WEER een rode kaart gepakt, dus nu niet meer 1e, wat ons dus als crew nagenoeg kansloos maakt. Puntentelling is zoals ie is nu, maar dit slaat echt weer compleet nergens op.
-
Ziet er ook gek uit moet ik zeggen. Jullie hebben hogere gem ds om te halen,duiken daar dieper onder als de nummer 1 en staan toch tweede
-
@keejos_nl Top thnx!
Met een zesde rooie kaart (1/3e van alle rode kaarten in de comp) zakt de moed toch wel wat weg hier, beetje pissed over. Niets persoonlijks in ieder geval.
Puntenfactor voor ons bedraagt 0,95 terwijl die van crew8 1,09 is. Houdt dus in dat per 1000 punten wij er uiteindelijk 950 hebben en de huidige koploper in de tussenstand 1090. Is per 1000 punten een verschil van 140 punten (x6 dus zelfs 840 punten).
Dat zou dus betekenen dat we flink boven onze doelstellingen moeten eindigen om dat verschil goed te maken. Als er dan een doelstelling 1 in het pakket zit, blijven er slechts 2 teams over om dit verschil goed te maken. Daarbij hopende dat de doelstelling 1 zijn doelstelling haalt, want anders moeten de andere 2 nog een stuk hoger komen te staan.
Geeft in ieder geval stof tot nadenken.
-
@vertrigo_nl Ben het eens met je. Sowieso is het effect van een puntenfactor in deze casus erg duidelijk. Natuurlijk kan er een discussie gevoerd worden in welke mate een verschil van 15M op teamwaarde en een iets 'gunstigere' DS deze factor rechtvaardigt. Overigens beperkt deze discussie zich niet tot de puntenfactor. Een DSsheet levert in beginsel dezelfde discussie op, of neemt dit risico met zich mee. Net als elke andere vorm van classificatie. Zo lang GameBasics mij (en andere Event Managers) niet wenst te ondersteunen in gelijkwaardige competities op maat, blijft dit een terugkerende uitdaging voor ons allen.
Intra-seizoen kan ik (of zal ik) geen wijziging aan de classificatie doorvoeren, simpelweg omdat dat m.i. niet fair is. De potentie zit hem simpelweg in de DS10 en DS15, daar liggen jullie kansen op de winst. Blijf persoonlijk wel van mening dat een DS1 (even los van dat je fijn mag strijden om een kampioenschap) over het algemeen bij maar weinig managers enthousiasme kan opbrengen en dat de kans op een kutseizoen groter is dan met elke andere DS.
Dit sterkt mij overigens wel in een herevaluatie van de huidige opzet van de CrewCup en wil ik in 2019 naar een aangepaste opzet. Zowel de idee毛n van Reinier als van @EstorilAzi_NL klinken als high potentials wat mij betreft.. Het zou qua pakketjes sowieso eenvoudiger zijn om naar kleinere competities te gaan. Dat gezegd hebbende kan ik alleen concluderen dat wiskundig de score in de tussenstand correct tot stand is gekomen en dat de puntenfactor in deze inderdaad de doorslaggevende factor is die ervoor zorgt dat jullie momenteel net op een tweede plek staan.
[edit] Ironisch genoeg heb ik trouwens in het beginsel ervoor gepleit dat een hoge TW juist een achilleshiel is van een pakketje en dat een DS1 ook juist extra compensatie zou moeten krijgen ten opzichte van een pakket zonder DS1. Destijds is dat idee door de community afgefakkeld en zijn we tot deze benadering gekomen. Conclusie: Elke medaille heeft twee kanten en elke keuze heeft altijd een suboptimaal aspect, helaas. [/edit]
-
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
De teamwaardes na 18 speelrondes:
Je ziet dat het voordeel van de hoge DS al aardig begint te verdampen. In de tweede seizoenshelft zullen ze / we het nog moeilijk krijgen.
Per crew:
so so. ineens een competitie van meer dan 15 miljard
-
@vertrigo_nl Op wat stond je tackelen? Ik speelde namelijk op voorzichtig en de laatste keer dat ik keek zag ik normaal tackelen staan bij je.
-
@shadychrist7_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vertrigo_nl Op wat stond je tackelen? Ik speelde namelijk op voorzichtig en de laatste keer dat ik keek zag ik normaal tackelen staan bij je.
Indd. Ik had eens elke ronde wel een rode kaart, Ik tackelde toen met Agressief/Roekeloos
-
@shadychrist7_nl Heb daar niets meer aan veranderd vandaag. Speel overigens meestal agressief (al jaren) en pak gemiddeld max 2 a 3 keer rood in een seizoen, dat calculeer ik dan dus ook in. Maar om nu in een half seizoen 6x rood te pakken is gewoonweg belachelijk. Kijkende naar de hoeveelheid gele kaarten zit ik vrijwel exact op het gemiddelde met 26 gele kaarten ten opzichte van 25,06 gemiddeld. Als ik daar nou ook extreem veel hoger zou scoren, dan zou dat inderdaad liggen aan te agressief spelen.
Wat betreft rode kaarten ligt dat wel anders, gemiddeld 0,94 per team, maar ik heb er 6.
-
@vertrigo_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@shadychrist7_nl Heb daar niets meer aan veranderd vandaag. Speel overigens meestal agressief (al jaren) en pak gemiddeld max 2 a 3 keer rood in een seizoen, dat calculeer ik dan dus ook in. Maar om nu in een half seizoen 6x rood te pakken is gewoonweg belachelijk. Kijkende naar de hoeveelheid gele kaarten zit ik vrijwel exact op het gemiddelde met 26 gele kaarten ten opzichte van 25,06 gemiddeld. Als ik daar nou ook extreem veel hoger zou scoren, dan zou dat inderdaad liggen aan te agressief spelen.
Wat betreft rode kaarten ligt dat wel anders, gemiddeld 0,94 per team, maar ik heb er 6.
Dan had je toen geluk met slechte scheidsrechters. Nu dus niet. verlaag de tackel maar als je geen rode kaart wilt
-
ik heb door dat 0 rode kaarten
-
@yassin-mansousri_nl waarom spelen jouw crewspelers trouwens niet eens actief mee aan de CC?