CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@vinnievuik_nl Sijekhs als jij kunnen makkelijk praten
-
@yassin-mansousri_nl het heeft niks met geld te maken. Als jij elk uur je flimpjes kijkt kan jij genoeg bc verdienen per dag om minimaal met 1 comp normaal mee te doen. En de tijd die je hier op het forum besteed kan je beter in osm zelf steken zodat je misschien een betere manager wordt ipv een manager die onder een pc team eindigd. Nog een bijkomend voordeel voor de paar managers die het forum nog bezoeken. Is dat het irritatie gehalte drastisch zal afnemen als je meer tijd aan osm besteed ipv het forum.
-
Amen en nog eens amen omdat t anders niet op t forum mag
-
@vinnievuik_nl Hij moet ergens beginnen.
-
@yassin-mansousri_nl Dat moet je gewoon niet meedoen!
-
@yassin-mansousri_nl Het is de bedoeling dat DS1 meer punten krijgt in plaats van minder.
-
Even Off topic:
@Yassin-Mansousri_NL laat de grote mensen het denkwerk doen aub. Je hebt hier nu al meer dan 10 keer op gereageerd en geen enkele van jou opmerkingen heeft ons een stap dichter bij een oplossing gebracht. Als je de clown wil uithangen, doe dat op je eigen crew chat of in het osm café. Men is hier bezig met serieuze zaken en het is ongelooflijk irritant om daar telkens jou gezeik tussen te lezen. Wat je zei over @vinnievuik_NL mag je ook wel best terug nemen.
Nu terug even on topic
In onze crew competitie zijn we met test begonnen om sommige DS voordeel te geven. Bijvoorbeeld, extra punten voor de top 5. Een goede manager met een DS1 ploeg eindigt normaal gezien altijd in de top 5. Met die extra punten, ook al eindigt de DS1 ploeg 2e of 3e, daardoor blijft de schade beperkt.
Voorbereidingsdagen afschaffen is ook een goed idee.
-
Bij deze een oproep aan een ieder (daarmee bedoel ik dus iedereen) om focus te houden op de discussie in plaats van de persoon. Oftewel: speel op de bal in plaats van de man. Anders zal ik Eddie met een glimlach vragen om als vroeg kerstcadeautje wat bans uit te delen. Ik vind de discussie dermate waardevol dat ik geen zin heb om parallel daaraan een vechtpartijtje te zien.
-
@wooper_nl
Ik weet niet wat sijekhs zijn, dus ik voel me verder niet beledigd@Keejos_NL, verwijder anders de off-topic reacties gewoon, zodat de inhoudelijke reacties netjes bij elkaar staan.
-
@wooper_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Wat je zei over @vinnievuik_NL mag je ook wel best terug nemen.
een sijekh is iemand die geld heeft he(Miljarden wel)
-
-
Mag Instant Sale in de CC gebruikt worden?
Verkoop gaat tegen de waarde, dus het is op deze manier geen pay2win optie. Wat mij betreft puur een extra mogelijkheid om van onverkoopbare spelers af te komen. (Je zou liever hebben dat je gewoon via de transferlijst van overbodige spelers van 40M waarde af zou komen, maar dat lukt nou eenmaal niet.) Dus gewoon toestaan deze extra optie om spelers onvoordelig te dumpen?
-
Ik ben er ook een voorstander van om het te gebruiken maar wil geen straf krijgen en zal wachten op het antwoord van de organisatie
-
Heb je hier ook een toelichting voor Jurgen?
-
Jawel. Instant sale wordt gezien als een optie waarin je in no time veel cash kunt genereren waardoor je een oneerlijk competitie-voordeel kunt behalen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld denken aan een combinatie van weekend events als frenzy scout + direct sale. Of waarin je vroeg in de competitie veel cashflow genereert om zo een voordeel te behalen.
Het argument dat iedereen dit in theorie zou kunnen gebruiken is m.i. relevant. Het legt wat mij betreft accenten op features die al bestaan en maakt die accenten nog belangrijker dan dat ze al zijn. Daarnaast biedt het (voor de competitie) geen enkele toegevoegde waarde om in te zetten.
-
@keejos_nl
Dat was ik met je eens geweest als de feature was gelanceerd zoals hij is getest. Nu is de verkoopprijs (lees: dumpprijs) gelijk aan de waarde. Als je 10x gaat scouten (1.3-1.5x waarde) i.c.m. instant sale, ben je niet goed wijs. Daarmee genereer je natuurlijk geen geld. En als iemand ervoor kiest om in de voorbereiding zijn halve selectie voor 1x de waarde te dumpen, dan doet diegene dat maar. Dat levert snel geld op, maar de rest van de competitie een gigantisch gat in teamwaarde. Ik denk niet dat iemand dit zal gaan doen.Op dit moment komen hoge DS teams bijna niet van hun dure spelers af. Als uiterste middel zou zo'n speler dan gedumpt kunnen worden voor de waarde. Ik zie het als een noodmaatregel, die af en toe wel handig kan zijn. Ik zie dit dus juist als een middel dat de lastige positie van hoge DS teams wat kan verbeteren.
Het biedt dus toegevoegde waarde in mijn ogen, en hierboven zegt @VayaSmit_NL hetzelfde.
Misschien even polsen wat de rest van de community vindt, voordat je hier al definitief over beslist? -
@vinnievuik_nl De kans dat we dit gaan toepassen in een lopende CrewCup lijkt mij sowieso nihil. Dat maakt de discussie an sich volgens mij ook wat overbodig. Mocht de hele community deze feature zien als een hallelujah-moment dan hoor ik dat graag, dan kunnen we dat t.z.t. in een van de volgende edities overwegen.
Voor nu, carry on.
-
@vinnievuik_nl Dat lijkt me logisch. Dit is voorafgaand als een van de regels ingesteld, dan gaan we dat niet tijdens de huidige cc wijzigen. Voor de nieuwe editie van de cc kunnen er weer regels aangepast worden en dan ben ik ook voor.