CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@vinnievuik_nl Poeh, denk dat je dat helemaal zou moeten uitwerken en de voors en tegens moet afwegen. Op zich wil ik best meedenken maar dan moet het wel de moeite waard zijn zeg maar, oftewel de organisatie moet (net als een aanzienlijk deel van de deelnemers) dit als een probleem zien voor volgend seizoen.
Qua regels zou je (even snel bedacht) kunnen denken aan:
*Maximaal 1 of 2 spelers kopen per scout
*Maximaal aantal scoutspelers per team/crew
*De scout verbieden (of zeer beperkt mogelijk) vanaf een bepaalde speelronde.
Uiteraard is een combinatie hiervan of een ander voorstel die hetzelfde doel bereikt ook helemaal primaDat we het 'moeten' pompen van BC (anders kan je niet mee met mensen die het wel doen) moeten tegengaan is volgens mij iedereen het over eens, hoe drastisch en hoe gecompliceerd de regels moeten zijn is voor discussie vatbaar. Lijkt mij logisch dat de organisatie aangeeft of ze zelf een voorstel gaan doen, het een nutteloze discussie vinden (= het is geen probleem) of juist graag een discussie op het forum willen stimuleren zodat de community tot een consensus kan komen.
-
Vanaf een bepaalde ronde die van te vore wordt afgesproken, dat je alleen nog maar spelers van 90+ uit je scout mag kopen.
-
Ik vrees alleen dat de staff niet de tools heeft om gescoute spelers eruit te filteren. Ik doe het met Excel via de marge (1.3-1.5), maar dat is niet waterdicht. Soms zakken spelers van de TL ook naar die marge. Bijvoorbeeld een speler van 88 die niet interessant is als handel. Ik denk dat je voor de CL wel kan uitsluiten dat een speler van minder dan 10M waarde voor minder dan 1.5x de waarde op de TL komt te staan. Die zijn eigenlijk altijd wel vóór de volgende worker weg. Misschien 's nachts een keer een uitzondering, maar dan nog zit ie niet gelijk onder de 1.5. Maar kun je deze regel op alle niveaus toepassen?
Ik zou zeggen: verbod op kopen van spelers van minder dan 10M waarde via de scout vanaf speelronde 10. Controle via marge (1.3-1.5).
(Buitenkans zit volgens mij altijd onder 1.2.)
-
Ik zie persoonlijk niet heel veel redenen om nu met allemaal pleisterwerk een situatie gaan creëeren met een intentie om het scouten aan banden te leggen. Ik krijg uit de overige divisies (wat ook logisch is) dit niet als een struikelblok terug. Ik vind het prachtig als er vanuit de deelnemende crews een 'gentlemans agreement' wordt bereikt over dit soort zaken, maar zie mijzelf niet transferlijsten af struinen om aantal gescoute spelers versus gekochte spelers van een transferlijst te berekenen en daarin aangepaste regels te gaan handhaven. Persoonlijk vind ik daarin de baten niet opwegen tegen de 'kosten'.
Overigens heb ik volledig begrip voor het zoeken naar oplossingen om het voorkomen van BC-pompen te kunnen realiseren, maar het opvoeren van een aantal "Je mag dit wel als het voor ronde X is en daarna niet behalve als Y" lijkt mij niet de way to go.
-
Hoeveel punten levert bekerwinst ook alweer op?
-
@keejos_nl
Begrijpelijk. Een gentlemans agreement zou binnen de CL misschien nog wel te organiseren zijn. -
@timeenennaam_nl De volle 250 punten!
-
@vinnievuik_nl Exact. Volgens mij ligt daar (voorlopig) ook de sleutel tot succes. Als er een modus gevonden kan worden dat iedereen zich oké voelt bij het één of het ander dan lijkt me dat de beste oplossing.
-
Voer voor de voorbereiding voor de CL crews in de volgende CC
Ik doe niet mee, dus ik laat het aan anderen. -
In de EL is het idd minder erg, maar in de EL moet je ook rap wezen anders staat er ook niks meer op de tl qua handelspelers
-
Wordt nog een pittige strijd om CC winst tussen LFS en ons. Vorig seizoen kwamen wij in de laatste ronden over Imp heen. Ben benieuwd of wij dat nu kunnen voorkomen...
-
@vinnievuik_nl we blijven proberen de druk erop te houden....
-
Alvast ter lering en vermaak:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/41543/crewcup-regels-opzet-nieuw
De CrewCup regels voor CC67 & verder.
-
@keejos_nl
Door het verkleinen van competities in combinatie met het schrappen van parallelle competities op hetzelfde niveau krijg je erg veel niveaus. Denk je niet dat het hoogdrempelig is voor crews om te starten aan een competitie waar je heel veel seizoenen moet spelen voordat de top in zicht komt? Zelfs als je elk seizoen promoveert, duurt het bij 10 niveaus zomaar een jaar voordat een crew zich omhoog kan werken. Precies dat was de reden voor het bestaan van eredivisie a/b, eerste divisie a/b, etc. -
@vinnievuik_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@keejos_nl
Door het verkleinen van competities in combinatie met het schrappen van parallelle competities op hetzelfde niveau krijg je erg veel niveaus. Denk je niet dat het hoogdrempelig is voor crews om te starten aan een competitie waar je heel veel seizoenen moet spelen voordat de top in zicht komt? Zelfs als je elk seizoen promoveert, duurt het bij 10 niveaus zomaar een jaar voordat een crew zich omhoog kan werken. Precies dat was de reden voor het bestaan van eredivisie a/b, eerste divisie a/b, etc.Dat zou idd een aantal crews kunnen weerhouden om deel te nemen
-
@vinnievuik_nl Stel dan dat de CL ook 2 competities bestaat, wie is dan de CC-Kampioen? Dat kunnen er geen 2 zijn... dus moet er dan een Play-offbattle komen wie de kampioen word? Is dat wel handig terwijl er een Gebrek aan tijd is? Lijkt mij van niet...
De CL zou dan beter uit 1 competitie bestaan met 4, maar dan als de EL er 2 heeft dan Is het wel oneerlijk dat van de 2 kampioenen, er maar 1 promoveert, of anders zou 50% moeten degraderen om plek te maken voor 2 kampioenen...Ik gebruik hier dan wel de CL als voorbeeld, maar het probleem zit meer hoe we verder moeten als er in de zolder van de CrewCup met 1 comp van 4 crews verder gaan, dan zou of 1 van de 2 kampioenen promoveren of 50% van die 4 crews degraderen.
Dat is dan een nadeel aan 4 crews per niveau dan
-
@vinnievuik_nl @killing-spread_nl Eens, maar het zorgt er anderzijds ook voor dat crews blijven plakken.
Uberhaupt interessant om de ontwikkelingen een beetje te volgen de komende edities.
-
Graag een screentje van de beker Eredivisie B
-
-
@timeenennaam_nl Thx en proficiat met de beker!