WK Kwalificatie 2018
-
Wat gaan jullie doen wanneer het nieuws naar buiten komt dat Blind ontslagen is? Ik steel denk ik een auto en ga claxonnerend door de stad rijden.
-
Ben benieuwd of het met een andere coach wel goed gaat hoor....
Guus Hiddink was ook niet de minste coach (misschien wel de beste haha) en die kreeg het ook niet voor mekaar.Er zijn maar weinig coaches die van de Nederlandse voetbalschool afstappen. van Gaal, Stevens, Verbeek en Koeman. De rest zal exact zo spelen als Blind.
-
Tijd voor een realistische buitenlandse coach sowieso. Zie verder ook geen Nederlandse coach die beschikbaar is en de kwaliteiten heeft.
-
@jeffreyelzinga_NL Nouja, ik vraag me af wat je precies met realisme bedoelt. Gisteren zijn het gewoon individuele fouten van De Ligt en Zoet die werden afgestraft. Hadden er nog twee verdedigers bijgestaan blijven dit soort fouten fataal. Je miste juist aanvallende stootkracht gisteren. 2 kansen in 90 minuten.
Het is natuurlijk ook geen onzin wat je zegt, er mag best wat meer realisme in het spel komen, maar er zijn ook genoeg Nederlandse trainers waarvan de verdediger een bal eens naar de spits mag trappen. Als ik twee dingen moet aanwijzen waar het gisteren aanvallend op mis ging zijn dat een gebrek aan opportunisme en trechtervoetbal.
@pompompompompommop_NL said in WK Kwalificatie 2018:
Tijd voor een realistische buitenlandse coach sowieso. Zie verder ook geen Nederlandse coach die beschikbaar is en de kwaliteiten heeft.
Doe Bosz maar, zijn wij er iig van af :P.
Gio en Cocu zijn ook geen achterlijke trainers ofzo natuurlijk. Nu er nauwelijks nog vedettes zijn kun je ook gewoon een Ron Jans voor de groep zetten. Welke internationale toptrainer wil dit zooitje overigens onder zijn hoede nemen? Denk dat je uit deze garnituur moet kiezen hoor. -
Vind het overigens ook wel een moeilijk elftal om samen te stellen. Je begint met nadenken over hoe je je absolute sterspeler optimaal benut. Dan kun je kiezen voor 4-3-3 of 4-4-2.
Bij 4-3-3 zul je op de andere vleugel waarschijnlijk ook al een naar binnentrekkende vleugelspeler neer moeten zetten omdat we daar geen linkspoot voor hebben. Dat is al enorm riskant omdat dat alleen functioneert als dat soort types ook echt goed in vorm zijn. Je hebt dan een hele dienende spits nodig, wat je eigenlijk al noodzaakt om voor de Jong te kiezen. Dan wil je Karsdorp opstellen om eroverheen te gaan, maar dat is helemaal niet zo fijn met matige cv's. Ik vind echt dat je behalve kwaliteit ook een hoop type spelers mist. -
@jeffreyelzinga_NL
Hiddink stond nog op een plek die nog recht gaf op kwalificatie. Ongelooflijk hoe snel ze hem hebben ontslagen en hoelang Blind mag rotzooien -
Het was gewoon een enorme lompe opstelling. Niet alleen het opstellen van de Ligt, maar ook bv Promes. Waarom staat die keer op keer in de basis? Stel dan daar Depay op.
Geen echte dm opstellen is ook vragen om problemen met Hollandse verdedigers. Bij AS roma heeft een Strootman een beul als De Rossi achter zich.
-
@SIRclitjeslikker_NL said in WK Kwalificatie 2018:
@pompompompompommop_NL said in WK Kwalificatie 2018:
Doe Bosz maar, zijn wij er iig van af :P.
Gio en Cocu zijn ook geen achterlijke trainers ofzo natuurlijk. Nu er nauwelijks nog vedettes zijn kun je ook gewoon een Ron Jans voor de groep zetten. Welke internationale toptrainer wil dit zooitje overigens onder zijn hoede nemen? Denk dat je uit deze garnituur moet kiezen hoor.Zou Ranieri een goede vinden, vraag is wel hoeveel trek die er aan heeft. Verder kun je ook nog altijd eens kijken naar een Blanc, Paulo Bento, Mancini, Ramos, Prandelli en ga zo maar door. Frisse wind is gewoon nodig imo, De Boer aanstellen (wat ik verwacht als Blind de deur uitgaat) zal gewoon weer meer van hetzelfde worden.
Wat betreft de eredivisie is Cocu tactisch ook beperkt en moet echt nog heel veel leren, zelfde geldt ook voor Gio wat ik van Feyenoord gezien heb. Bosz hoeven we volgens mij niet eens over te beginnen. Denk overigens dat er genoeg werkloze "grote namen" best wel in dit project willen stappen. Lopen in Nederland genoeg stukken rond om een heel prima elftal van te bouwen, probleem is alleen dat je een trainer nodig bent die er een geheel van kan maken en ook gewoon realistisch resultaatvoetbal durft te spelen.
-
Blind is opgerot. Mooi.
-
"Bulgarije uit was naar mijn idee een incident."
- Danny BlindMijn god die man kan dit toch niet serieus menen ook :rofl:
-
Ben bang dat hij het nog meent ook. Zo'n arrogante kwal is het wel.
-
@pompompompompommop_NL Daarom te hopen dat het geen de Boer wordt.
Die komt waarschijnlijk iedere wedstrijd met het verhaal dat we wel gedomineerd hebben.Maar wat zijn serieuze opties?
Veel clubtrainers willen toch (nog) geen bondscoach worden.Dus dan kan je alleen kiezen uit trainers die geen club (willen) trainen:
Klinsmann, Rijkaard, Stevens, van Gaal?
Liefst zie ik Morten Olsen komen. -
Gewoon vragen of zo'n Duitse aanvallende coach als Julian Nagelsmann of Jürgen Klopp even NL willen coachen naast hun baan...
-
@timeenennaam_NL Daar heeft Nederland toch de spelers niet voor #lol. Alleen op het middenveld zie ik daar wat mensen voor (Wijnaldum/Strootman/Klaassen qua type spelers).
-
@timeenennaam_NL aangegeven
-
@hap-slik-weg_NL
Nja met een dergelijke defensie krijg je elke wedstrijd toch wel 1 a 2 treffers tegen -
en wie gaan die 3/4 goals maken voor Nederland dan lol
-
@pompompompompommop_NL nja zijn idd wel prima namen, maar of ze willen? Ga zelf dan voor Klinsmann, Prandelli, of Delano.
-
@bringdaruckus_NL
Volgens mij hebben we juist voorin geen probleem als het gaat om individuele kwaliteit, zolang er een duidelijk tactisch plan is voor de aanvoer en de beste spelers worden opgesteld. -
@timeenennaam_NL Voorin ligt juist het grootste probleem. Achter Robben zit helemaal niks, geen enkele fatsoenlijke rechtsvoor. Op links heb je dan Memphis en Promes, wat momenteel nog subtop is. In de spits heb je achter Van Persie nu Janssen en Dost, dat is gewoon 10x minder dan we gewend zijn. Er is geen aanwas, slechtste generatie in minimaal 30 jaar