Het spel is er niet beter op geworden.
-
Ik speel al sinds 2005 osm en heb er altijd van genoten. Ik heb nu mijn eerste competities in de nieuwe layout uitgespeeld, en ben zeer teleurgesteld in de richting die het is opgegaan. Het gaat alleen nog maar om kliks en hoe vaak je online bent. Het is ook matig dat de formatie meer invloed heeft dan hoe goed je team is. Het is doorzichtig hoe je moet spelen. Je kan de gespeelde wedstrijden en doelsaldos niet meer zien. Enige positieve vind ik het transfersysteem, dit is wel verbeterd ten opzichte van een aantal jaar geleden.
-
Dit is een ideale plek voor jou @Furrax_NL!
Voel je je vast helemaal thuis om te vertellen wat jij ervan vind -
@De-Boterbloemen_NL i don't get it.. Maar je kan het niet oneens zijn dat het er niet beter op is geworden..
-
@Marco-van-Basten...._NL said in Het spel is er niet beter op geworden.:
@De-Boterbloemen_NL i don't get it.. Maar je kan het niet oneens zijn dat het er niet beter op is geworden..
Oh, hij post altijd en overal op het forum dat het spel dood is
Was dus meer sarcastisch bedoeld.Van osm 2.0 naar wat we nu hebben, osm 3.0 is inderdaad een hele grote stap geweest. Wat naar mijn idee vooral is gedaan om veel meer geld te gaan verdienen (maar wat zou jij doen als osm van jouw was). Daarnaast willen ze de mensen wat actiever betrekken bij het spel.
Ik vond het toen de tijd inderdaad geen vooruitgang, nu begint het al wel steeds meer te wennen. Wel vindt ik dat er nog veel punten zijn die verbeterd kunnen worden. Zowel het spel zelf, met welke opstellingen je van welke opstelling wint als optisch gezien (daarvoor is er nu het grote steal topic en heb zelf voor een aantal optische dingen al een keer een suggestie op het hulp forum gegeven). Ik hoop dat Gamebasic daar ook wat mee gaat doen zodat het spel weer echt leuk wordt.
Volgens mij kan ik gewoon in mijn competitie waarin ik speel zien wat ik gespeeld heb en wat het doelsaldo is, dus dat punt begrijp ik niet helemaal. Ook ben ik benieuwd wat je bedoeld met het punt dat je het spel nu doorzichtig vindt?
-
Jammer dat je de nieuwe versie niet goed vindt. Uiteraard heeft iedereen zo zijn eigen smaak. Zoals De Boterbloemen al aangaf is de keuze voor de nieuwe versie gekomen vanuit commercieel oogpunt en om te blijven concurreren met de markt. Helaas is de free-to-play markt volledig commercieel gegaan. Download maar eens een willekeurig gratis spelletje op je mobiel of via Facebook en je zal dood gegooid worden met pop-ups om dingen te kopen die je progressie versnellen.
Er zijn natuurlijk nog wel wat meer zaken dan alleen de formatie die invloed hebben op de uitslag. Zo hebben bijvoorbeeld ook de tactiek, ratings van de spelers, fitheid, moraal, stadionuitbreidingen, thuiswedstrijden, rode kaarten en geluk een factor in de uitslag.
Met het niet kunnen zien van gespeelde wedstrijden bedoel je het scorebord uit OSM 2.0 neem ik aan? Het scorebord is aangepast en heet nu Match Experience. Deze Match Experience is op dit moment alleen in te zien op de app. Match Experience voor de website wordt aan gewerkt, maar gaat waarschijnlijk nog even duren voordat dit live gaat.
Wat bedoel je met het niet kunnen zien van het doelsaldo? Want als je naar je competitie tussenstand gaat zie je de gemaakte doelpunten, doelpunten tegen en het doelsaldo staan. Deze staan rechts naast het aantal punten.
-
Ik vind het bullshit om vanuit commercieel oogpunt dit format te hanteren voor de simpele reden om 'te kunnen concurreren'. Is gewoon onzin. Die sk's en Psk's waren prima, gooi er wat andere varianten tegenaan, implementeer nieuwe spelelementen die gebruikers uitnodigen om maandelijks met veel plezier een (P)sk te kopen. GB moest zo nodig een kantoor hebben met weet ik hoeveel man in dienst. Kunstgras erin leggen & een tribune erin te bouwen. Groter, groter & groter! Dit in plaats van beter, kwaliteit en spelplezier.
Concurreren doe je door je te onderscheiden op bepaalde vlakken. Het onderscheid met OSM en soortgelijke varianten is juist minder geworden door deze formule. GB hobbelt achter de geldbuidel aan die concurrenten al tijden benutten. En nu, leest misschien een medewerker dit vanuit zijn voetbalkantoortje in Zoetermeer.. maar 't zal 'm waarschijnlijk een rotzorg zijn.
Ik kreeg die irritante pop-ups op me scherm in de app. Of ik OSM goed vond, nou reken maar dat die nee knop is gebruikt. Ik geloof er helemaal niets van dat er nu WEL iets met feedback wordt gedaan. OSM wordt simpelweg gerund om die mensen van een salaris te voorzien die deze baan vooral benutten omdat het een soort bezigheidstherapie is om met updates te komen die niet nieuw, niet gewild of geen leuke toevoeging zijn aan het bestaande spel.
GB: Print 'm uit, lijst deze post in en spijker 'm aan de muur. Iets met een spijker op z'n kop slaan
-
@Sjinne_4_ever_NL Kan je aangeven wat je nu het meest stoort in OSM?
-
Helemaal mee eens met je Ruud.
-
Het gebrek aan vernieuwende updates. OSM 3.0 werd met veel bombarie gebracht, en wat is er nu in al die tijd echt beter of toegevoegd wat er nog niet was? Als ik de menu's doorloop kan ik geen 1 item opnoemen. Het is in al die tijd niet echt vernieuwd, alleen een nieuw look gegeven. Dan laat ik de BC's buiten beschouwing hè. Dat is echt het enige wat veranderd is. Sorry hoor maar zien de mensen op kantoor dit zelf niet in? Is toch best treurig, het resultaat of vind je niet? Laten we eerlijk zijn.
Buiten dit is het ook frustrerend dat er ook niet geluisterd lijkt te worden. Tja, jullie hebben een bestuur (andere benaming voor waarschijnlijk) dus die krijgen betaald om te besturen, dat snap ik goed. Maar weten die wel hoe ze dit spel kunnen ontwikkelen? Spelen ze zelf dit spel of hebben ze er affiniteit mee? Ik denk van niet.
En dan durft iemand z'n mening te uiten, heb je argumenten die ook nog ergens op slaan.. en krijg je zo'n titel van zeikerd op je. Terwijl hier mensen zijn die dit spelletje jaren spelen. Het nog leuk vinden, waarschijnlijk de meeste nog omdat ze met elkaar in een crew spelen & onderling het forum gebruiken. In elk ander vakgebied zijn bepaalde ervaringen met een onderwerp dat aansluit in die sector goud waard. Naar die mensen luistert men naar.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Het spel is er niet beter op geworden.:
Het gebrek aan vernieuwende updates. OSM 3.0 werd met veel bombarie gebracht, en wat is er nu in al die tijd echt beter of toegevoegd wat er nog niet was? Als ik de menu's doorloop kan ik geen 1 item opnoemen. Het is in al die tijd niet echt vernieuwd, alleen een nieuw look gegeven. Dan laat ik de BC's buiten beschouwing hè. Dat is echt het enige wat veranderd is. Sorry hoor maar zien de mensen op kantoor dit zelf niet in? Is toch best treurig, het resultaat of vind je niet? Laten we eerlijk zijn.
Buiten dit is het ook frustrerend dat er ook niet geluisterd lijkt te worden. Tja, jullie hebben een bestuur (andere benaming voor waarschijnlijk) dus die krijgen betaald om te besturen, dat snap ik goed. Maar weten die wel hoe ze dit spel kunnen ontwikkelen? Spelen ze zelf dit spel of hebben ze er affiniteit mee? Ik denk van niet.
En dan durft iemand z'n mening te uiten, heb je argumenten die ook nog ergens op slaan.. en krijg je zo'n titel van zeikerd op je. Terwijl hier mensen zijn die dit spelletje jaren spelen. Het nog leuk vinden, waarschijnlijk de meeste nog omdat ze met elkaar in een crew spelen & onderling het forum gebruiken. In elk ander vakgebied zijn bepaalde ervaringen met een onderwerp dat aansluit in die sector goud waard. Naar die mensen luistert men naar.
Ben het een keer met je eens Ruud
!
Zoals ik in mijn vorige post aangaf, hoop ik dat gamebasic er wat mee gaat doen, maar tot nu toe kunnen we onze mening geven op het forum en dat is het, oftewel: is het inderdaad pappen en nathouden.Ik weet zeker dat veel managers die dit spel al langer spelen en in crews zitten het meer voor de gezelligheid en het forum doen, maar deze groep, die er veel boscoins tegenaan gooien en het spel al lang spelen zouden juist gehoord moeten worden.
Maar gamebasics vindt die groep blijkbaar niet belangrijk want er wordt tot nu toe helemaal niks met onze punten gedaan en de grote crewupdate komt maar niet omdat ze andere prioriteiten hebben en dat is zo veel mogelijk geld uit dit spel halen, wat mag op het moment dat ze het goed voor elkaar hebben!
-
@Harry-Poon
Ik kan ook 100 dingen opnoemen dat achteruit gegaan is op OSM 2.0, waar moet ik beginnen??-
Bosscoins is nog altijd een minpunt. Het is duidelijker gewoon puur voor het geld geworden, nog erger dan het ervoor was. Dit is gewoon te duur voor wat het is!
-
Je kan geen competitie vinden die een paar dingen uitgezet hebben staan, gewoon zodat OSM daar niet minder gaat door verdienen. Daarvoor kon je gewoon zien of het een competitie is die EV open had staan of niet. en klaar... EV werkte waarschijnlijk niet zoals ze het hadden gehoopt, want de manager zochter eerder competitie's op zonder EV.
-
Ik kan als moderator na een competitie nog altijd geen managers aanklikken die ik niet meer in mijn competitie wil.
-
Die scoutingssysteem trekt op niets! Ik heb vaak in 4 ploegen dezelfde spelers. Er is enorm weinig variatie. Wernbloom is weg, maar nu heb ik overal Tah, volgens OSM is hij zowat de beste verdediger die er is fzo... realistisch hoor, daar waar OSM juist hen best deed om een beetje realistisch te zijn. Eerder had je al een Wernbloom hahahahaha. Dan had ik liever het ouderwetse scoutingssysteem waar je zelf je spelers bij elkaar kon zoeken.
-
Als men het interessant zou willen maken voor nieuwe managers aan te werven had men beter wat meer aan een crewsysteem gewerkt en daar dan wat reclame gemaakt hier en daar op de site.
-
Het forum trekt op niets, ik had nog altijd liever de vorige en die was tenminste in het spel zelf, nu moet ik een aparte sub open hebben staan ervoor.
-
competitie's die opeens weggevallen zijn zoals de fantasy league bv.
-
Ik stoor me aan het profielpagina. 'Mijn visie' hoorde bij mijn profiel, nu is dat zo'n beetje verstopt.
-
Tegenover 2.0 moet je echt veel te veel rondklikken om ergens te raken.
-
(persoonlijk, want daar zijn anderen het niet mee eens) De competitie-chat die verdwenen is, is knap lastig om boven 45m spelers te verkopen aan de CPU en zonder een competitie-chat kan ik niet onderhandelen, tenzij ik al de managers ga beginnen te pm'n
Kortom, er is meer weggelaten dan dat er positief bijgekomen is. De lay-out vind ik nog altijd niet beter dan het vorige
Enige echte grote pluspunt voor mij persoonlijk is dat de subs nu aparte slots zijn geworden en dat je met slot 3 hoger kan staan dan je slot 1 en dat je dit ook ziet in het profielpagina. Dat is echt het enige dat ik kan bedenken dat beter is dan 2.0
Het trekt gewoon op niets... Maar ik blijf verder spelen, ik ben geen opgever en speel het nu al zolang.
-