Darten
-
@suiz-luárez_nl said in Darten:
Je moet dan wel top 50 staan. Kijk hier naar het prijzengeld van de afgelopen 2 jaar:
http://www.dartsdatabase.co.uk/PlayerStats.aspx
En daar komt dan nog sponsorgeld bij en ze doen vaak ook demonstraties wat ook nog goed betaalt, al weet ik niet of zo'n nummer 48 van de wereld daarvoor gevraagd wordt
Thanks man, echt bizar. Had dit echt nooit verwacht. -
In voetbal gaat nog veel meer geld om, want zelfs zo'n Ard van Peppen die er geen reet van kan verdient denk ik 150k per jaar, als het niet meer is, en die staat niet eens in de top 1000 beste voetballers
-
In voetbal gaat nog veel meer geld om, want zelfs zo'n Ard van Peppen die er geen reet van kan verdient denk ik 150k per jaar, als het niet meer is, en die staat niet eens in de top 1000 beste voetballers
Ja maar is logisch. entreekaartjes, merchandise, sponsors en dergelijke. Zelfs bij amateurvoetbal zijn er zat sponsors. Een sport als wielrennen wordt gesponsord door bv rabobank dus dan snap ik de bedragen ook wel. Maar darten, nah, never expected that shit
-
Het wordt ze steeds makkelijker gemaakt en dat is een goede zaak. De sport groeit in commercieel opzicht goed. Vanaf volgend jaar zal er geen inschrijfgeld voor de vloertoernooien en eurotoernooien meer betaald hoeven te worden... Scheelt toch alles bij elkaar opgeteld zo'n 5000 euro per darter. En dat is voor een darter die rond de top64 staat toch lekker meegenomen.
-
@suiz-luárez_nl de gehele top 100 word gevraagd voor demo's hoe lager hoe goedkoper ligt aan het budget van de aanvrager
-
echt respect hoe ze er zoveel uit kunnen slepen voor een sport met een vrij laag entertainmentsgehalte en geen hoog modellen gehalte.
-
@bringdaruckus_nl said in Darten:
een vrij laag entertainmentsgehalte
Dat vind jij, maar voor heel Engeland en een groot deel van Nederland heeft het juist een enorm entertainmentgehalte. Dat prijzengeld wordt voor een groot deel gefinancierd door tv-inkomsten, als er niemand keek dan was er ook geen geld.
@peter-osm-master_nl said in Darten:
@suiz-luárez_nl de gehele top 100 word gevraagd voor demo's hoe lager hoe goedkoper ligt aan het budget van de aanvrager
Ah oke wist ik niet
-
@bringdaruckus_nl said in Darten:
een vrij laag entertainmentsgehalte
Dat vind jij, maar voor heel Engeland en een groot deel van Nederland heeft het juist een enorm entertainmentgehalte. Dat prijzengeld wordt voor een groot deel gefinancierd door tv-inkomsten, als er niemand keek dan was er ook geen geld.
@peter-osm-master_nl said in Darten:
Ah oke wist ik niet
Nja los van mijn mening. Het is geen sport waar je een typische highlight video van kan maken. Ik vind ijshockey bv ook geen zak aan maar dat is wel makkelijk te hypen met highlights en dergelijke
-
Het is dan ook echt een livesport
-
-
Ik vind het ook een saaie sport, dan gooit er een keer iemand net boven de tripple 20 in plaats van voor de zoveelste keer erin. Woehoe.
De enige entertainment zit hem er nog in als die dikzakken het podium oplopen en met die chicks gaan dansen.
-
Ach ja het hoort allemaal bij de show die ze opvoeren en dan soms niets presteren op het podium, en demo's gaan weer nergens over, dit heb ik ook gedaan maar dat heeft niets om de hakken en zoveel word er niet mee verdiend, ja of het moet de top 10 van de wereld zijn, maar die doen het niet meer voor het spelletje en voor de mensen die deze demo's aanvragen, dat is een half uurtje wat laten zien wat ze kunnen en dan weer weg gaan, terwijl het daar niet op die manier voor bedoeld is.
Vroeger gaf je echte clinics en daar kon men nog iets van leren en ging het echt om mensen het leuke gevoel van de sport te geven om zich dan misschien warm te maken om ook het spelletje te gaan spelen, maar die tijd is helaas voorbij. -
@sirclitjeslikker_nl said in Darten:
Ik vind het ook een saaie sport, dan gooit er een keer iemand net boven de tripple 20 in plaats van voor de zoveelste keer erin. Woehoe.
De enige entertainment zit hem er nog in als die dikzakken het podium oplopen en met die chicks gaan dansen.
Dat vind ik eigenlijk denk ik nog het meest aparte. Dat dit soort shows in de smaak valt bij een sport waar voornamelijk nuchtere hollanders naar kijken.
-
vind darten juist extreem entertainend, je zit vaak genoeg op het puntje van je stoel terwijl ik bij een voetbalwedstrijd muziek luister en kloot op osm
-
Precies, er zijn geen dode momenten bij darts, elke worp is belangrijk want in 4 worpen hebben ze normaal een leg binnen. Als ze dan ook nog een beetje met tempo gooien, wat de meeste wel doen, is het echt wel entertainend. Maar je moet er gewoon van houden
-
PDC heeft een totale prijzenpot van 10 miljoen dit jaar, voor al georganiseerde toernooien onder hun vlag.
is er geen lijstje bekend van de bedragen van de BDO?
-
Heb jij demo s bezocht of mogen geven?
geloof er namelijk geen kloot van als je ze zelf gaf, want dan moet je in het rijtje van scholten, barney en co hebben gehoord tijdens je dart prestaties.
idd ben zelf ook keer naar een demo geweest,
wel een toffe peer die wayn mardle.
-
@oioihillegom_nl said in Darten:
PDC heeft een totale prijzenpot van 10 miljoen dit jaar, voor al georganiseerde toernooien onder hun vlag.
is er geen lijstje bekend van de bedragen van de BDO?
10 millie, ziek man
-
@oioihillegom_nl Als je het spelletje en de organisaties kent dan snap jezelf ook wel dat er op verschillende niveaus demo's en clinics worden gegeven, ik heb dit in 2005 mogen geven inderdaad, de bonden (er zijn verschillende in Nederland) Organiseren dit ook om nieuwe leden aan te trekken op bijvoorbeeld beurzen.
Dit heb ik dus zelf gegeven -